هزینه لابی های فناوری در سال جاری به 35 میلیون دلار رسیده است زیرا آنها با اقدامات ضدتراست مبارزه می کنند

بلومبرگ گزارش ها حاکی از آن است که اپل، آمازون، متا و گوگل مجموعاً 35.3 میلیون دلار برای لابی گری در نیمه اول سال هزینه کرده اند.

مشخص نیست که آیا کنگره این قانون را قبل از تعطیلات آگوست تصویب خواهد کرد یا خیر. با این حال، این تهدید باعث موجی از مخالفت ها شده است زیرا شرکت ها ده ها میلیون دلار را برای کمپین های تبلیغاتی خرج می کنند، پول نقد را به گروه های اصلی منتقل می کنند و مدیران ارشد خود را به کار می گیرند تا مستقیماً به قانون گذاران مراجعه کنند.

شرکت‌هایی مانند Epic Games می‌گویند که باید اجازه داشته باشند خریدهای درون برنامه‌ای را بدون کاهش درآمد اپل بفروشند. بحث در اینجا این است که اپل با برداشتن بخشی از درآمد به توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان با مجبور کردن توسعه‌دهندگان برای جبران کاهش اپل به پرداخت هزینه بیشتر آسیب می‌زند. اپل در پاسخ می‌گوید این کاملاً طبیعی است که یک شرکت از فروش خود کوتاهی کند.

اپل استدلال می کند که در این بازار موقعیت غالبی ندارد، زیرا معتقد است که بازار مربوطه یا “گوشی های هوشمند” یا “اپلیکیشن ها” است. از آنجایی که این شرکت در اکثر کشورهایی که در آن فعالیت می کند سهم اقلیت از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد، معتقد است که نمی توان آن را به عنوان یک موقعیت مسلط در نظر گرفت.

هزینه های لابی اپل در سه ماهه اول به رکورد 2.5 میلیون دلار رسید، اگرچه در سه ماهه دوم به 1.9 میلیون دلار کاهش یافت – همان مبلغی که شرکت در سه ماهه آخر سال گذشته خرج کرد.

انتظار می رفت لوایح ضد تراست ایالات متحده ماه گذشته برای رای گیری به سنا برود، اما پیشرفت آنها در حال حاضر توسط چاک شومر مسدود شده است.

در سه ماهه دوم سال، غول‌های فناوری و گروه‌های تجاری آن‌ها از داروخانه‌های بزرگ پیشی گرفتند – اگرچه هزینه‌های لابی‌گری اپل به سطح قبل از رکورد بازگشت…

زمینه

تنظیم‌کننده‌های رقابت تمایل دارند بازار مربوطه را «برنامه‌های iOS» در نظر بگیرند و اپل انحصار ۱۰۰ درصدی فروش و توزیع آنها را در اینجا دارد. جدا از موارد لبه، هیچ راهی برای یک توسعه دهنده برای انتشار یک برنامه iOS بدون فروش آن از طریق اپ استور وجود ندارد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

هزینه های ترکیبی لابی فناوری توسط اپل، آمازون، متا و گوگل تا کنون در سال جاری به 35.3 میلیون دلار رسیده است. این چهار شرکت در تلاشند تا با اقدامات ضد انحصاری مبارزه کنند که تسلط آنها بر بازار را کاهش دهد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


عکس: Celyn Kang/Unsplash

این شرکت با قوانین ضد انحصار در سراسر جهان، از جمله در بریتانیا و تمامی 27 کشور اتحادیه اروپا مواجه است.

به طور کلی، چهار شرکت بزرگ فناوری و گروه های شخص ثالث آنها در نیمه اول سال 2022 35.3 میلیون دلار هزینه کردند که 15 درصد افزایش نسبت به 30.5 میلیون دلار در نیمه اول سال 2022 نشان می دهد.

شرکت‌های بزرگ فناوری و گروه‌های تجاری آن‌ها 17.3 میلیون دلار برای لابی‌گری در واشنگتن در سه ماهه دوم سال جاری هزینه کردند تا از قوانینی که می‌تواند آنها را مجبور به تغییر اساسی رویه‌های تجاری خود کند، عقب‌نشینی کنند.

اکنون توجه به چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، است، که علیرغم تعهد به انجام این کار در اوایل تابستان امسال، برای این لایحه ها رای گیری را برنامه ریزی نکرده است. طرفداران ضد انحصار، کمپین فشاری را علیه شومر تشدید کرده اند و در بدلکاری هایی مانند پخش تبلیغات در خارج از خانه های شومر در نیویورک و واشنگتن شرکت می کنند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

در سه ماهه گذشته، این صنعت از یکی از بزرگ‌ترین اهداکنندگان واشینگتن، یعنی شرکت‌های بزرگ داروسازی و گروه تجاری برتر آن‌ها که نزدیک به 16 میلیون دلار خرج کردند، پیشی گرفت.

اپل برای طیف وسیعی از محصولات و شیوه های تجاری خود با تهدیدات ضد انحصاری مواجه است، از Apple Pay گرفته تا تبلیغات آیفون که اپراتورها را مجبور می کند در صورت تمایل به فروش تلفن، پرداخت کنند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم بزرگترین تهدید برای اپ استور است.

اما لابی اپل بیشتر بر مبارزه با مقررات ضد انحصار ایالات متحده متمرکز شده است، که می تواند شرکت را مجبور به مجوز برای فروشگاه های برنامه های iOS رقیب کند.

هزینه های لابی فناوری