بلومبرگ گزارش ها حاکی از آن است که اپل، آمازون، متا و گوگل مجموعاً 35.3 میلیون دلار برای لابی گری در نیمه اول سال هزینه کرده اند.
مشخص نیست که آیا کنگره این قانون را قبل از تعطیلات آگوست تصویب خواهد کرد یا خیر. با این حال، این تهدید باعث موجی از مخالفت ها شده است زیرا شرکت ها ده ها میلیون دلار را برای کمپین های تبلیغاتی خرج می کنند، پول نقد را به گروه های اصلی منتقل می کنند و مدیران ارشد خود را به کار می گیرند تا مستقیماً به قانون گذاران مراجعه کنند.
شرکتهایی مانند Epic Games میگویند که باید اجازه داشته باشند خریدهای درون برنامهای را بدون کاهش درآمد اپل بفروشند. بحث در اینجا این است که اپل با برداشتن بخشی از درآمد به توسعهدهندگان و مصرفکنندگان با مجبور کردن توسعهدهندگان برای جبران کاهش اپل به پرداخت هزینه بیشتر آسیب میزند. اپل در پاسخ میگوید این کاملاً طبیعی است که یک شرکت از فروش خود کوتاهی کند.
اپل استدلال می کند که در این بازار موقعیت غالبی ندارد، زیرا معتقد است که بازار مربوطه یا “گوشی های هوشمند” یا “اپلیکیشن ها” است. از آنجایی که این شرکت در اکثر کشورهایی که در آن فعالیت می کند سهم اقلیت از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد، معتقد است که نمی توان آن را به عنوان یک موقعیت مسلط در نظر گرفت.
هزینه های لابی اپل در سه ماهه اول به رکورد 2.5 میلیون دلار رسید، اگرچه در سه ماهه دوم به 1.9 میلیون دلار کاهش یافت – همان مبلغی که شرکت در سه ماهه آخر سال گذشته خرج کرد.
انتظار می رفت لوایح ضد تراست ایالات متحده ماه گذشته برای رای گیری به سنا برود، اما پیشرفت آنها در حال حاضر توسط چاک شومر مسدود شده است.
در سه ماهه دوم سال، غولهای فناوری و گروههای تجاری آنها از داروخانههای بزرگ پیشی گرفتند – اگرچه هزینههای لابیگری اپل به سطح قبل از رکورد بازگشت…
زمینه
تنظیمکنندههای رقابت تمایل دارند بازار مربوطه را «برنامههای iOS» در نظر بگیرند و اپل انحصار ۱۰۰ درصدی فروش و توزیع آنها را در اینجا دارد. جدا از موارد لبه، هیچ راهی برای یک توسعه دهنده برای انتشار یک برنامه iOS بدون فروش آن از طریق اپ استور وجود ندارد.