همه چیز درباره ی خانه هوشمند خانه هوشمند گلدور

همه چیز درباره ی خانه هوشمند خانه هوشمند گلدور

مطمئنا برای شما هم تا چندی پیش این تصورات، رویایی و دور از واقعیت بود. بسیاری از خانه های جهان و ایران با استفاده از سیستم های هوشمند خود را وارد این گردونه کرده اند. تصور می رود که تا چندی دیگر سیستم های متداول قدیمی که در خانه ها استفاده می شد به طور کامل جای خود را به سیستم های هوشمند دهند. در این شیوه از هوشمند سازی خانه که فاقد سیم کشی است هیچ اهمیتی ندارد که سال ساخت خانه شما چه سالی است یا اینکه چه زیرساخت هایی در خانه شما بنا نهاده شده. اینترنت پر سرعت اشیا کار خود را خوب بلد است؛ اتصالات دراین پکیج هوشمند سازی خانه به صورت بی سیم اجرا می شوند و همه چیز در بستر اینترنت جریان دارد.

اینکه بتوانید تمام تجهیزات خانه خود را از طریق یک رابط، متصل نگه دارید. از نظر تئوری، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید چگونه از یک برنامه در تلفن هوشمند و یا تبلت خود بتوانید از عملکردها و دستگاه های بی شماری در خانه خود استفاده کنید. این روش زمان یادگیری را برای کاربران جدید کاهش می دهد و دسترسی به عملکردی را که واقعاً برای خانه خود می خواهید آسان تر می کند.

در کل کشور با بیش از 5 سال سابقه در هوشمند سازی با بهره گیری از خاص ترین تکنولوژی در اجرا و زیر ساخت، با اقتصادی ترین هزینه ممکن برای کارفرمایان و مصرف کنندگان در صنعت ساختمان آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هموطنان عزیز می باشد. به صورت کلی در این سیستم به وسیله دوربین های نظارتی و به کمک دانش پردازش تصویر، به صورت آنلاین می توان بر تمام نقاط داخل خانه و فضای اطراف آن نظارت داشت. علاوه بر این سیستم امنیتی زمان ورود و خروج افراد به همراه تصاویر آن ها را ظبط و ثبت می کند و در صورت مشاهده ورود فردی مشکوک به داخل خانه با به صدا در آوردن آژیر ها مالک خانه را از وقوع حادثه مطلع می کند. خانه‌ای با قابلیت‌های هوشمند می‌تواند با قیمت بسیار بالاتری نسبت به خانه‌های معمولی فروش برود. طبق گزارش‌ انجمن معاملات ملکی آمریکا، خریداران حاضرند هزینه‌ی بیشتری برای خانه‌ای با قابلیت‌هایی مانند سیستم امنیت هوشمند، کنترل دما، لوازم خانگی و سرگرمی بپردازند. حسگرها بعد از راه‌اندازی و قرار گرفتن در نقاط مختلف خانه، شرایط داخلی و خارجی خانه را برای اجرای دستورهای مربوط به روشنایی، دما، تهویه و خاموش یا روشن کردن دستگاه‌های متصل، به سیستم کنترل منتقل می‌کنند.

یک ساختمان هوشمند، به وسیله اتوماسیون کارهای بسیاری را برای کاربران آن انجام می دهد. ساختمان های هوشمند تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت زندگی دارند همچنین باعث بالا رفتن کنترل کاربران روی تمامی اجزای ساختمان خواهند شد. یک خانه هوشمند به کاربر اجازه می دهند تا تمام موارد موجود در ساختمان را از راه دور کنترل کند.

کلید کولر آبی تویا همراه با کنتاکتور

حتی وارداتی و تولید داخل بودن تجهیزات نیز در این هزینه نقش خاص خود را دارد. خانه‌‌های هوشمند در مقایسه با دیگر خانه‌‌های معمولی، امن تر، راحت تر و با کیفیت تر هست. این خانه‌ها شرایط زندگی را برای افراد معلول و سالمند بسیار ارتقا می‌دهد، همچنین به کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند بسیار کمک می‌کند. اتوماسیون کردن خانه این امکان می‌دهد که فقط با نصب یک برنامه بر روی گوشی موبایل، تک تک اعضا خانواده بتوانند سناریو‌های متفاوتی با توجه به علایق و نیاز‌های خود تعریف کنند. با این سیستم‌های هوشمند، شما زمان بیش‌تری برای استراحت و گذراندن وقت با عزیزانتان دارید.

این کامپیوترهای سبک و قابل‌حمل را می‌توان همه جا یافت و اتصال دائمی آن‌ها به اینترنت به این معنی است که می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی بسیاری را کنترل کنند. خانـه‏ هوشمند در واقع خانه ه‏ایی است که سال‏ها پیش در فیلم‏ های علمی- تخیلی دیده می‏ شد؛ خانه ه‏‏ایی که صاحبش با فشار دادن یک دکمه چند کار همزمان در آن انجام می‏داد؛ حتی اگر در خانه حضور نداشت. حال ما هم می‏توانیم با برقراری این سیستم در خانه‏ هایمان رویاهای گذشته را به واقعیت پیوند بزنیم و مانند بازیگران فیلم‏های علمی- تخیلی عمل کنیم. لامپ ها خاموش و یا نورشان کمتر شود، پرده سفید نمایش پایین آمده جهت ارائه آماده شود. ، بازسازی خانه های قدیمی با تکنولوژی جدید و … عوامل زیادی را در انتخاب نوع و مدل محصولات مصرفی در ساختمان ها دخیل کرده است که در زیر به برخی از آنها مختصر اشاره شده است. شرکت مهندسین هوشمند‌سازی کارن با سال‌ها تجربه در رابطه با پیاده‌سازی، آموزش و همچنین تأمین و تولید تجهیزات مربوط به خانه هوشمند و با وجود تیم متخصص و باتجربه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در استان تهران می‌باشد.

تنظیم فرمان های صوتی برای مدیریت خانه از دیگر امکانات خانه هوشمند می باشد. شما می توانید با فرمان های صوتی خود به تجهیزات دستور دهید تا طبق خواسته شما عمل کنند. از جمله خدمات خانه هوشمند می توان به ایمنی و امنیت بالایی اشاره کرد که اغلب افراد نیز توقع آن را دارند. نمونه ای از تجهیزات خانه هوشمند تلویزیون هوشمند است که قابلیت اتصال به شبکه جهانی اینترنتی را داشته و به کمک دستورات صوتی می توان آن را مدیریت نمود. حتی زمانی که در منزل حضور ندارید نیز قابلیت کنترل تلویزیون برای شما فراهم است.

ریل پرده هوشمند اورویبو

به طور کلی چنانچه قصد استفاده از سیستم هوشمند در ابعاد کوچک دارید، نودهای مستقل انتخاب بهتری هستند. اما برای سیستم های با تعداد نود کنترلی زیاد، استفاده از کنترل کننده مرکزی علاوه بر کاهش هزینه، قابلیت توسعه سیستم در آینده را نیز فراهم می کند. در صورت استفاده از شیر برقی هوشمند به راحتی از هرکجای دنیا قادر خواهید بود شیر اصلی گاز و آب را بسته یا باز کنید. علاوه بر این از هر کجای دنیا قادر خواهید بود سیستم آبیاری باغچه را فعال و باغچه را آبیاری کنید. گروهی از آن ها ترجیح می دهند از شیر برقی در کنار رله هوشمند استفاده کنند. به عنوان مثال می توان این ماژول را پشت پریز نصب کرد و پریز سنتی را به هوشمند تبدیل کرد.

اجزای خانه هوشمند: 2. اپلیکیشن کنترل از راه دور

هوشمند سازی خانه در کلام ساده یعنی اتصال دادن تجهیزات خانه به یکدیگر تحت یک زیرساخت اصولی به منظور کنترل از راه خانه هوشمند دور آن ها. هدف اصلی از هوشمند سازی خانه چیزی جز بالا بردن کیفیت زندگی، ایمنی و رفاه و امنیت نیست. کلیه تجهیزات خانه هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت و از آنجا اتصال به تلفن همراه کاربر را دارند. فرض کنید در یک روز فوق العاده گرم تابستان، می توانید برنامه ریزی کنید که دمای خانه قبل از رسیدن شما به دمای مطلوب برسد و خنک بشود. اگر برای پخت شام عجله دارید اما هنوز در فروشگاه هستید، می توانید در حالی که هنوز در راه خانه هستید، فر خود را شروع به گرم کردن کنید. حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا چراغ‌ها را روشن گذاشته‌اید، چه کسی جلوی در خانه شماست، یا مطمئن شوید که همه وسیله های صوتی و تصویری خود را در زمانی که دور هستید خاموش کرده‌اید.

  • در این شیوه از هوشمند سازی خانه که فاقد سیم کشی است هیچ اهمیتی ندارد که سال ساخت خانه شما چه سالی است یا اینکه چه زیرساخت هایی در خانه شما بنا نهاده شده.
  • این شرکت‏ها به کنسرسیومی که آلمانی‏ها تشکیل داده‏اند وارد شده‏ اند و دیوایس‏های خود را بعد از تولید، برای تایید کیفیت به آزمایشگاه های آلمانی می فرستند تا از نظر کیفیت تایید شود.
  • برخی دیگر نیز مانند دوربین‌های مداربسته‌ی پیشرفته، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری داشته باشند.
  • این شیوه هوشمند سازی خانه که مبتنی بر سیم کشی است اغلب به افرادی توصیه می شود که تمایل دارند سیستم های هوشمند سازی قدیمی تری را در خانه خود پایه گذاری کنند.