هنگام خرید آیفون دست دوم باید به چه نکاتی توجه کنید؟ مجله‌ی آیفونچی

همان‌طور که در انتظار داشتیم، در آیفون 14 پرو مکس از پورت USB تایپ C خبری نیست. به نظر می‌رسد که شرکت اپل حداقل برای یک سال دیگر نیز از رابط لایتنینگ استفاده خواهد کرد، بنابراین نیازی نیست که کاربران نگران تعویض 9to5mac شارژرهای خود باشند. در این میان، آیفون 14 پرو مکس را می‌توان محصول برجسته و جذاب این رویداد تلقی کرد. این گوشی از نظر ظاهری به نسل قبلی خود شباهت زیادی دارد؛ اما در بخش‌های مختلفی بهینه‌سازی شده‌ است.

  • تمامی مدل‌های آیفون دارای نمایشگر رطوبت هستند که از داخل شیار سیم‌کارت قابل دیدن است.
  • آیفون ۱۳ پرو مکس نمایشگر بزرگتر ۱۲۰ هرتز، پردازشگر گرافیکی قوی‌تر، دوربین تله‌فوتو و باتری بزرگتری دارد.
  • در مقایسه با سری آیفون ۱۳، کیفیت صدا تفاوت قابل توجهی دارد، در سری پرچمدار آیفون عمق و خروجی صدای بهتری را دریافت می‌کنید.
  • چیپست قدرتمند استفاده شده در این گوشی به کمک سنسور 12MP، فیلم‌برداری 4K را برای این گوشی به ارمغان آورده است.

نظر شما درباره بررسی اولیه آیفون 14 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید. اپل قول داده است که در سال 2020 آیفون های خود را با پشتیبانی از شبکه 5G روانه بازار کند. به هر حال، در حال حاضر سیم کارت های 5G در کشور ما پشتیبانی نمی شوند. با سیستم عامل iOS 13 و به لطف ویژگی فیلمبرداری QuickTake در این گوشی، اگر حین عکس برداری هستید می توانید فورا حالت دوربین را به فیلم برداری ببرید و این کار بسیار راحت شده است. شما کافی است دکمه شاتر را فشار داده و نگه دارید و اگر می خواهید فیلمبرداری کنید کافی است انگشت خود را به سمت راست بکشید. ناچ در سمت بالا مکانی برای دوربین تشخیص چهره Face ID TrueDepth است که زیاد جالب نیست اما هنوز از ان استفاده می شود.

نمایشگر iPhone 13

دلیل دیگری که برای این اقدام اپل می‌توان متصور شد، پایین آوردن قیمت نهایی محصول و بالطبع قیمت خرید آن می‌باشد. به هر حال در ادامه نقد و بررسی گوشی هوشمند Apple iPhone SE با این محصول جدید اپل آشنایی بیشتری خواهیم داشت، با تبلت‌فون همراه باشید. مسئله دیگری که صفحه نمایش آیفون 11 ارائه نمی دهد، HDR10 یا Dolby Vision است.

نقد و بررسی آیفون ۱۳

با این حسگر جدید و بزرگ، مطمئناً انتظار جزئیات پیچیده‌تری را داشتیم، اما در این زمینه دقیقاً همان چیزی را که سال گذشته و سال قبل از آن دریافت کردیم در دست داریم. آیفون ۱۳ از یک باتری بزرگ‌تر از نسل قبل بهره می‌برد که از قابلیت فست شارژ 23 واتی پشتیبانی می‌کند. به کمک این فست شارژ می‌توان آیفون ۱۳ را در مدت زمان کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ کرد. اگر بخواهیم در مورد قابلیت‌های دیگر باتری گوشی آیفون 13 صحبت کنیم می‌توان به شارژ بی سیم 15 واتی MagSafe و فست شارژ آهنربایی بی‌سیم 7.5 واتی Qi اشاره کرد.

حالت Action Mode جدیدی هم برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که ابزار بسیار مناسبی برای فیلم‌برداری به شما می‌رود. از نظر ترکیب دوربین‌ها، آیفون ۱۴ پرو مکس شبیه به آیفون ۱۳ پرو مکس عمل کرده است؛ اما با این حال لنزها و حسگرهای متفاوتی روی ۱۴ پرو مکس قرار گرفته. اپل آیفون ۱۴ پرو مکس با متریال‌های بسیار باکیفیتی ساخته شده تا تجربه خوبی به کاربران منتقل شود.