هواپیماربای اپل به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری شرکت اپل اعتراف کرد. با 20 سال مواجه است

او همچنین به اتهامات مجزای فرار مالیاتی اعتراف کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی دیرندرا پراساد به عنوان خریدار در بخش زنجیره تامین جهانی اپل کار می‌کرد و در ترکیبی از فعالیت‌ها به منظور سرقت پول مشغول بود…

زمینه

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

Prasad ممکن است به دلیل کلاهبرداری از اپل تا 20 سال و به دلیل فرار مالیاتی پنج سال دیگر محکوم شود. از مجموع 17 میلیون دلار، تنها 5 میلیون دلار دارایی قابل توقیف شناسایی شده است که 12 میلیون دلار از جیب اپل باقی مانده است.

یک اختلاس کننده اپل که در ابتدا تخمین زده می شد برای شرکت کوپرتینویی 10 میلیون دلار هزینه داشته باشد، اکنون اعتراف کرده است که در یک دوره هفت ساله مجموعاً 17 میلیون دلار به دست آورده است.

پراساد همچنین اعتراف کرد که با پرداخت های غیرقانونی از هانسن به طلبکاران پراساد در فرار مالیاتی شرکت داشته است. او ترتیبی داد تا یک شرکت پوسته فاکتورهای جعلی برای CTrends صادر کند تا پرداخت‌های نادرست بیکر به پراساد را پنهان کند، و به بیکر اجازه داد صدها هزار دلار کسر مالیات غیرمجاز را مطالبه کند و در نتیجه بیش از 1.8 میلیون دلار برای IRS ضرر داشته باشد.

CNET گزارش می دهد که پراساد اکنون به اتهامات کلاهبرداری پستی و مکالمه ای اعتراف کرده است.

این پرونده برای اولین بار در ماه مارس، زمانی که پراساد به پنج جنایت فدرال متهم شد، آشکار شد.

به گفته دادستانی، یکی از کارمندان سابق اپل پس از کلاهبرداری میلیون‌ها دلار از غول فناوری در طی چندین سال، با اتهامات فدرال روبرو می‌شود. […]

با توجه به مبالغ بسیار زیاد و مدت زمان وقوع اختلاس، ناگزیر سوالاتی در مورد رویه های حسابرسی اپل مطرح خواهد شد. اپل در زمان نگارش این مقاله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده بود.

دادستان ها گفتند که پراساد ظاهراً در “چندین طرح مختلف برای کلاهبرداری از اپل”، از جمله دریافت رشوه، سرقت قطعات و وادار کردن اپل به پرداخت هزینه برای اقلام و خدماتی که هرگز دریافت نکرده، دست داشته است. طبق یک پرونده قضایی، ضرر اپل بیش از 10 میلیون دلار بود.

کلاهبردار اپل به گناه خود اعتراف کرد

پراساد در یک بیانیه کتبی اعلام کرد که از سال 2011 با شرکت در دزدی، دریافت رشوه و افزایش قبوض شروع به کلاهبرداری از اپل کرد. دفتر دادستانی ایالات متحده گفت که دو همدست، رابرت گری هانسن و دان ام بیکر، به مشارکت در طرح های پراساد متهم شده اند و به دخالت خود اعتراف کرده اند.

در یک نمونه، پراساد گفت که مادربردهایی را در سال 2013 از اپل به شرکت بیکر، CTrends ارسال کرده است. بیکر قطعات مادربرد را جمع آوری کرد و سپس آنها را به اپل بازگرداند، که پراساد برای خرید فاکتورهای صورتحساب اپل صادر کرد. پس از پرداخت صورت‌حساب‌های تقلبی توسط اپل، این زوج درآمد را تقسیم کردند.