هوش مصنوعی در حال تغییر تکنولوژی است و اپل از سیری عقب مانده است

با این حال، در این مرحله همه چیز بسیار تجربی است و مشخص نیست چه زمانی این سیری جدید مجهز به هوش مصنوعی را در زندگی واقعی خواهیم دید.

شاید برای سیری دیر شده باشد

اخیراً، مایکروسافت اعلام کرد که GPT-4 را با ویژگی جدید “Copilot” به مجموعه بهره وری Office خود می آورد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند کارهایی مانند باز کردن پاورپوینت را انجام دهند و برنامه را به ایجاد یک ارائه کامل همانطور که توسط فرمان کاربر توضیح داده شده است، بپردازند. و در حالی که این شرکت ها در حال حاضر محصولات خود را با نسل جدیدی از دستیارهای مجازی ارسال می کنند، اپل همچنان با سیری گیر کرده است.

چه اتفاقی برای سیری افتاد؟

در اوایل این هفته، یک توسعه دهنده نشان داد که چگونه فناوری GPT-4 حتی قادر به ساخت برنامه های آیفون با استفاده از زبان SwiftUI اپل است. مثال خوب دیگر ویژگی Summarizer جدید Brave Search است که از هوش مصنوعی برای ایجاد یک خلاصه کوتاه بر اساس منابع متعدد در مورد آنچه کاربر بر اساس آن است استفاده می کند.

هوش مصنوعی نحوه تعامل مردم با فناوری را تغییر می دهد و اپل از سیری عقب افتاده است

صحبت در مورد هوش مصنوعی بدون فکر کردن به سیری غیرممکن است. دستیار مجازی اپل در سال 2011 پس از اینکه این شرکت فناوری سیری را از یک استارتاپ در سال 2010 به دست آورد، رسماً معرفی شد. این فناوری قادر به درک طیف وسیعی از دستورات برای کمک به کاربران در تحقیقات خود در وب سایت بود. البته اپل برنامه های بلندپروازانه ای برای سیری داشت و بنابراین آن را به عنوان یکی از ویژگی های آیفون 4S در آن زمان اضافه کرد.

مجله نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که مهندسان اپل در حال آزمایش “مفاهیم تولید زبان” برای سیری هستند. 9to5Mac در آخرین نسخه بتا tvOS 16.4، نرم افزاری که هم اپل تی وی و هم اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل را اجرا می کند، منابعی برای پشتیبان گیری از این گزارش پیدا کرد.

برای آن زمان، قابلیت های سیری بسیار چشمگیر بود، هرچند محدود. سیری می تواند آب و هوا را به شما نشان دهد، تایمر تنظیم کند، وب را جستجو کند، با کسی تماس بگیرد، آهنگی پخش کند یا یادآوری ایجاد کند. همه بر اساس دستورات صوتی. اپل همیشه گفته است که این تازه آغاز راه است. اما معلوم شد سیری هرگز به پتانسیل کامل خود نرسیده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی

زمانی که سیری با آیفون 4S عرضه شد، اپل اساساً کدی را که هنگام راه اندازی به دست آورده بود، پیاده سازی کرد. ایده این بود که محصول را ارسال کنیم و سپس روی یک نسخه جدید برای آینده کار کنیم. اما در طول سال‌ها، این شرکت به‌جای کار بر روی نسخه جدید کد سیری، به‌روزرسانی‌های جزئی را به سادگی به آن اضافه کرده است.

سال ها گذشت و خیلی کم به سیری اضافه شد. در طول سال ها ترفندهای جدید، پشتیبانی از زبان های جدید و حتی رابط های جدید را به دست آورده است. اما هرگز هیچ چیز انقلابی در عملکرد آن نیست. اما مطمئناً همه به دستیارهای صوتی علاقه مند بودند و به زودی رقبای اپل نسخه های اختصاصی سیری خود را معرفی کردند.

به نظر می رسد اپل قبلاً در نبرد دستیار مجازی شکست خورده است. همانطور که سعی می کند سیری را بهتر یا کمتر بدتر کند، رقبای آن دستیاران جدیدی را راه اندازی کرده اند که قادر به ایجاد متن، تصاویر به زبان طبیعی و حتی ایجاد نرم افزار جدید هستند. زمان آن فرا رسیده است که اپل تلاش خود را برای بهبود سیری متوقف کند و روی چیز جدیدی کار کند. چون دیگر برای سیری دیر شده است.

تقریباً 12 سال پس از معرفی سیری، هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری پیشرفته شده است. امسال، ابزارهایی مانند ChatGPT نشان داده‌اند که چگونه دستیاران مجازی می‌توانند به جای ارائه پاسخ‌های کوتاه به دستورات واضح، فکر کنند و حتی محتوای جدیدی ایجاد کنند.

گوگل دستیار خود را راه اندازی کرد، مایکروسافت کورتانا و آمازون را با الکسا ارائه کرد. اما در حالی که این شرکت‌ها در طول سال‌ها برای هوشمندتر کردن دستیاران خود سخت کار کرده‌اند، سیری اساساً همان چیزی است که در سال 2011 بود.

عصر جدیدی برای دستیاران مجازی

اپل به این دلیل بدنام است که اولین کسی نیست که یک ویژگی را منتشر می کند. اما در این مورد، این شرکت به مراتب از رقبای خود عقب است. سیری در حال حاضر یک شوخی است و بسیاری از کاربران شکایت دارند که دستیار حتی قادر به درک دستورات اولیه نیست.

نتیجه این است که کد سیری اکنون به هم ریخته است و آنچه بسیاری از منابع می گویند این است که هیچ کس در اپل واقعاً نمی خواهد کسی باشد که آن را تغییر دهد. بر اساس چه چیزی 9to5Mac کد زیر سیری را می داند، اکثر پاسخ های دستیار از پیش تعریف شده اند و واقعاً مبتنی بر هوش مصنوعی نیستند.

tvOS 16.2 تشخیص صدای چند کاربره را برای سیری در Apple TV به ارمغان می آورد
هوش مصنوعی سال‌هاست که با ما همراه بوده است، حتی در موارد کوچکی مانند شناسایی چهره‌ها در یک تصویر و توصیه‌هایی که در برنامه‌های مورد علاقه‌مان می‌بینیم. اما اخیراً، انواع جدیدی از هوش مصنوعی را مشاهده کرده‌ایم که قادر به انجام کارهایی هستند که سال‌ها پیش غیرقابل تصور بود. این هوش مصنوعی های جدید نحوه تعامل مردم با فناوری را تغییر می دهند. اما در عین حال اپل به وضوح از رقبای خود عقب افتاده است.

اپل روندی را با سیری آغاز کرد، اما به سرعت منسوخ شد

اپل همیشه در ارائه های خود وعده می داد که سیری بهتر و هوشمندتر می شود. اما این هرگز در عمل اتفاق نیفتاد. طبق گزارش‌های متعدد، تیم پشت سر سیری به دلیل نحوه ساخت دستیار به سادگی نمی‌تواند پیشرفتی در زمینه دستیار داشته باشد.