هک آیفون های NSA، روسیه ادعا می کند. نقشه های جنگی کشف شد

رویترز گزارش می دهد که این ادعا توسط FSB – جانشین KGB در دوران شوروی مطرح شده است.

در اوایل سال جاری، دولت روسیه به مقامات خود اعلام کرد که استفاده از آیفون را متوقف کنند و مهلت آن تا 1 آوریل تعیین شده است. پوتین گفت که از هیچ نوع گوشی هوشمندی استفاده نمی کند.

گرفتن 9to5Mac

ادعایی که سرویس مخفی آمریکا برای اطلاع از برنامه های جنگی روسیه به گوشی های آیفون هک کرده است، به خودی خود قابل باور است. با توجه به سابقه NSA در جاسوسی حتی از شهروندان خود، دخالت این سازمان نیز تعجب آور نخواهد بود.

با این حال، تبلیغات روسیه در همه جا وجود دارد، بنابراین هرگونه ادعای FSB باید با شک و تردید قابل توجهی برخورد شود.

مدت کوتاهی پس از اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در سال گذشته، جاسوسان آمریکایی و بریتانیایی با افشای – و علنی کردن – اطلاعاتی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد حمله به آن را داشت، ادعا کردند که اطلاعاتی در اختیار دارند. هنوز مشخص نیست که چگونه این اطلاعات به دست آمده است.

روسیه مدعی شده است که آژانس امنیت ملی آیفون های متعلق به شهروندان روسیه و دیپلمات های خارجی مستقر در این کشور را هک کرده است.

FSB […] گفت که چندین هزار گوشی اپل از جمله تلفن های مشترکان داخلی روسیه آلوده شده اند.

در این مورد خاص، روسیه عملاً ادعای خود را با پیشنهاد اینکه اپل به NSA در دسترسی پشتیبان به آیفون‌ها کمک می‌کند، اژدر کرد. با توجه به اینکه شرکت مایل بود با FBI خودداری کند، این ایده که همان کار را برای NSA انجام می دهد، قابل قبول نیست.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) روز پنجشنبه اعلام کرد که طرحی توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) با استفاده از بدافزارهای ناشناخته قبلی برای دسترسی به آسیب‌پذیری‌های به اصطلاح درب پشتی ساخته شده ویژه در تلفن‌ها کشف کرده است.

FSB گفت این طرح رابطه نزدیک بین اپل و NSA را نشان می دهد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

عکس: Kevin Woblick/Unsplash

این گزارش حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد که هک تلفن منبع اطلاعاتی در مورد حمله به اوکراین بوده باشد.

بیشتر از آن، او ادعا می کند که اپل با فراهم کردن دسترسی در پشتی به آیفون ها به NSA کمک کرده است.

روسیه مدعی شد آژانس امنیت ملی آیفون را هک کرده است

در حالی که سازمان‌های اطلاعاتی غربی ممکن است از نرم‌افزارهای جاسوسی مانند Pegasus یا Graphite برای هک کردن آیفون‌های متعلق به مقامات روسی استفاده کرده باشند، جزئیات این ادعا آن را به شدت در قلمرو تبلیغاتی قرار می‌دهد.

آژانس جاسوسی روسیه همچنین اعلام کرد که تلفن های متعلق به دیپلمات های خارجی مستقر در روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق، از جمله تلفن های اعضای ناتو، اسرائیل، سوریه و چین هدف قرار گرفته است. […]