وابستگی اپل به چین به 36 درصد کاهش یافت اما آیفون مشکل ساز

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

ویتنام و هند چین نیستند. فریدمن از دانشگاه کرنل گفت: آنها نمی توانند در این مقیاس، با کیفیت و زمان چرخش، با قابلیت اطمینان زیرساخت تولید کنند.

جی پی مورگان انتظار دارد اپل از پایان سال جاری حدود 5 درصد از تولید آیفون 14 را به هند منتقل کند و تا سال 2025 از هر چهار آیفون یک آیفون در هند تولید کند. […]

با این حال، آیفون به طور خاص به طور گسترده به چین وابسته است و برنامه های اپل با توجه به بزرگی خطرات هنوز نسبتاً متوسط ​​است.

داده ها نشان می دهد که چگونه تلاش برای تنوع بخشیدن به اپل و تامین کنندگان آن، با سرمایه گذاری در هند و ویتنام و افزایش خرید از تایوان، ایالات متحده و جاهای دیگر، ساختار عرضه را تغییر می دهد، اگرچه تحلیلگران و دانشگاهیان می گویند که به شدت در معرض چین باقی خواهد ماند. برای چندین سال آینده

بر اساس تحلیل رویترز، با این حال، داده‌های تأمین‌کنندگان اپل تا سال 2021، تاکنون هیچ مکان‌هایی را نشان نمی‌دهد که به‌عنوان سودآور قابل‌توجهی با کاهش چین برابری کند. […]

یک گزارش جدید می گوید تلاش های این شرکت برای تنوع بخشیدن به تولید همچنان به پیشرفت ادامه داده است، اما تولید آیفون همچنان به شدت به چین وابسته است.

زمینه

در حالی که اپل تولید خود را به کشورهای دیگر گسترش داده است، برآوردهای اخیر نشان می دهد که 95 درصد از کل عرضه آیفون هنوز از چین تامین می شود – و حدود 80 درصد از تمام آیفون ها در یک کارخانه در ژنگژو ساخته می شوند.

اپل سال ها برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود با کارخانه های مونتاژ در هند، ویتنام، اندونزی و جاهای دیگر کار کرده است. رویترز گزارش می دهد که این شرکت تاکنون موفق شده است درصد سایت های تولیدی در چین را از 44 تا 47 درصد در سال 2019 به 36 درصد در سال 2021 کاهش دهد.

رابط کاربری گرافیکی، وب سایت


اختلالات گسترده در این کارخانه باعث شده است که تولید آیفون به تنها 20 درصد از تولید برنامه ریزی شده کاهش یابد. یک برآورد نشان می‌دهد که تولید از دست رفته بیش از 20 میلیون دستگاه بوده است. سخت ترین ضربه آیفون 14 پرو بود، جایی که شکاف بین عرضه و تقاضا آنقدر زیاد است که تضمین تحویل به موقع برای کریسمس غیرممکن شده است، حتی برای سفارش هایی که در اواسط نوامبر انجام می شود. تخمین زده می‌شود که هفته‌ای ۱ میلیارد دلار برای اپل ضرر از دست دادن درآمد آیفون داشته باشد.

اتکای اپل به چین کاهش یافت

علاوه بر اختلال و ریسک سیاسی، اعتراضات اخیر در کارخانه فاکسکان در ژنگژو شرایط بد کاری در طول تعطیلی ها را برجسته کرده است. از آنجایی که فعالان حقوق بشر به طور فزاینده ای توجه خود را به هزینه های انسانی تولید چین جلب می کنند، اپل اکنون با فشار فزاینده ای از سوی سرمایه گذاران برای رسیدگی به این مسائل مواجه است.

ما سال‌ها در مورد نیاز و دشواری کاهش اتکای اپل به چین هشدار داده‌ایم، اما همه‌گیری خطرات این شرکت را که بیشتر تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد تولید می‌کند، آشکارتر کرده است.

پیا گیسگارد، رئیس بخش پایداری و حاکمیت در Swedbank Robur که بر اساس گزارش Refinitiv سهام اپل را در پایان سپتامبر به ارزش حدود 1.3 میلیارد دلار در اختیار داشت، گفت: «نکته مهم این است که شرکت این دستورات را به گونه‌ای اجرا می‌کند که به حقوق مردم احترام بگذارد. داده ها. .

اتکای اپل به چین هرگز به اندازه اکنون مشهود نبوده است، زیرا اختلالات مرتبط با کووید-19 در بزرگترین کارخانه مونتاژ آیفون حدود 1 میلیارد دلار در هفته برای این شرکت هزینه دارد.

عکس: جری وانگ/Unsplash

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی الی فریدمن، دانشیار دانشگاه کرنل که کار در چین را مطالعه می کند، می گوید: «زنجیره تامین چین یک شبه تبخیر نمی شود. او گفت: «در حال حاضر جداسازی برای این شرکت ها واقع بینانه نیست.

اما آیفون همچنان به چین وابسته است