ویدیوی حریم خصوصی اپل به زبان چینی است، اما ما همچنان می‌توانیم از آن لذت ببریم

ویکی پدیا خلاصه خوبی از وضعیت نظارت دولتی در چین دارد.

اتکای اپل به چین به عنوان یک مرکز تولید و بازار بزرگ برای محصولاتش، اغلب این شرکت را مجبور به پیروی از برخی قوانین بسیار ناپسند، از جمله حذف برنامه‌های VPN از فروشگاه App و ذخیره‌سازی داده‌های iCloud برای شهروندان چینی در یک سرور دولتی کرده است. .

این یک تبلیغ بسیار شجاعانه برای اپل است، با توجه به اینکه مردانی را در کت و شلوار نشان می دهد که سعی در زیر نظر گرفتن شهروندان دارند – که به نظر می رسد اشاره مستقیمی به نظارت گسترده توسط دولت مرکزی چین دارد.

به گفته محقق صنعت IHS Markit، در پایان سال 2019، 770 میلیون دوربین نظارتی در سراسر جهان وجود داشت که حدود 415.8 میلیون آن در چین بود. اگر این روند ادامه یابد، تا پایان سال 2021 حدود 1 میلیارد در سراسر جهان و 540 میلیون در چین خواهد بود. دولت می گوید از جرم و جنایت جلوگیری می کند، اما شهروندان می ترسند که داده ها و حریم خصوصی آنها به خطر بیفتد. در اواخر اکتبر 2020، دنگ یوفنگ، هنرمند، از هنر پرفورمنس استفاده کرد تا نشان دهد که چقدر دشوار است که از دید دوربین های امنیتی طفره رفتن.

در سال 2018، قابل توجه ترین مکانیسم های نظارتی، نظارت دوربین انبوه در خیابان ها، نظارت اینترنتی و روش های نظارتی جدید ابداع شده بر اساس اعتبار و هویت اجتماعی بود.

چین همچنین دارای فایروال بزرگ چین است که دسترسی شهروندان خود را به بسیاری از وب سایت ها و برنامه ها مسدود می کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

دیروز توانستیم از یک ویدیوی حریم خصوصی جدید از اپل لذت ببریم که برای برجسته کردن نحوه محافظت برنامه Health از داده های پزشکی ما ایجاد شده است. امروز، نسخه چینی وب سایت اپل یک ویدیوی سرگرم کننده دیگر برای حفظ حریم خصوصی دارد (لینک زیر) و برای لذت بردن از آن نیازی به زبان ماندارین ندارید…

خودتان ویدیو را تماشا کنید.

در سال 2018، دولت مرکزی چین همچنین از فناوری تشخیص چهره، هواپیماهای بدون سرنشین نظارتی، پلیس روباتیک و جمع آوری داده های بزرگ استفاده کرد که پلتفرم های رسانه های اجتماعی آنلاین را برای نظارت بر شهروندان خود هدف قرار دادند.

در سال 2019، ادوارد اسنودن، افشاگر آژانس امنیت ملی، گفت که مکانیسم‌های نظارت جمعی و ارتباطات خصوصی چین «کاملاً حیرت‌انگیز» هستند. در سال 2019، حدود 200 میلیون دوربین مداربسته سیستم “اسکای نت” در سرزمین اصلی چین استفاده شد که چهار برابر تعداد دوربین های مداربسته در ایالات متحده است. رسانه های دولتی در چین می گویند Skynet بزرگترین سیستم دوربین مدار بسته جهان است که از فناوری تشخیص چهره و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ استفاده می کند. در سال 2019، Comparitech گزارش داد که 8 شهر از 10 شهر برتر جهان در چین هستند که چونگ کینگ، شنژن و شانگهای سه شهر برتر جهان هستند. در سال 2019، چین فناوری نظارتی را در اختیار بیشتر کشورهای جهان قرار داد و این کشور را در کنترل صنعت نظارت انبوه قرار داد.

در سال 2005، دولت چین یک سیستم نظارت جمعی به نام Skynet ایجاد کرد. دولت در سال 2013 وجود اسکای نت را فاش کرد که در آن زمان این شبکه بیش از 20 میلیون دوربین داشت. علاوه بر نظارت بر عموم مردم، دوربین هایی در خارج از مساجد در منطقه سین کیانگ، معابد در تبت و خانه های مخالفان نصب شده است.

این به این دلیل است که ویدیو تماماً اکشن است و فقط متن آهنگ همراه آن به زبان ماندارین است.

همچنین به این معنی است که اپل مراقب آنچه در انظار عمومی در مورد مسائل حقوق بشر در کشور می گوید، است، اما در این ویدیو، به نظر می رسد که سازنده آیفون تصمیم گرفته است که احتیاط کند. Donnie Yen Ji-dan، یک رزمی کار اهل هنگ کنگ، به عنوان ویژگی های حریم خصوصی اپل ایفای نقش می کند.

در سال 2017، دولت چین استفاده از برنامه های مختلف تلفن همراه را به عنوان بخشی از یک کمپین نظارتی گسترده تر تبلیغ کرد. تنظیم‌کننده‌های محلی برنامه‌های تلفن همراه را برای اهداف امنیت ملی راه‌اندازی کرده‌اند و به شهروندان اجازه می‌دهند تخلفات را گزارش کنند.