ویژگی‌های HomeKit iOS 18: دسترسی کاربر مهمان، باز کردن قفل درب با هندزفری، پشتیبانی از جاروبرقی ربات


در حالی که هنوز منتظر محصولات سخت افزاری خانه هوشمند جدید اپل هستیم، iOS 18 با ارتقای HomeKit و برنامه Home، پیشرفت های جدیدی را در تجربه نرم افزار خانه هوشمند اپل به ارمغان می آورد.

ویژگی بزرگ جدید امسال اضافه شدن دسترسی کاربر مهمان است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به طور موقت لوازم جانبی هوشمند شما را کنترل کنند، بدون اینکه آنها را به عنوان یک عضو دائمی کامل به خانه خود اضافه کنید. علاوه بر این، پشتیبانی جدیدی از جاروبرقی های ربات هوشمند و قفل درها با اتصال فوق العاده باند وجود دارد…

کاربران مهمان در برنامه Home

همانطور که در بالا نشان داده شد، ویژگی بزرگ جدید موجود برای آزمایش در نسخه‌های بتا فعلی iOS 18، اضافه کردن دسترسی کاربر مهمان به خانه HomeKit شما است.

می‌توانید مهمان‌ها را از طریق جریان «دعوت از افراد» در برنامه Home دعوت کنید. برخلاف “ساکنان” دائمی، مهمانان بر اساس ترجیحات شما دسترسی محدودی به لوازم جانبی شما دارند.

می‌توانید نحوه و زمان دسترسی مهمانان به خانه را انتخاب کنید و لوازم جانبی مانند قفل درب، درب گاراژ یا سیستم هشدار هوشمند را کنترل کنید. مهمانان تنها زمانی می توانند این لوازم جانبی را کنترل کنند که به صورت فیزیکی در آدرس شما باشند، بنابراین خطر دستکاری از راه دور وجود ندارد.

همچنین می توانید به راحتی دسترسی را به صورت دستی لغو کنید، این یک ویژگی عالی برای افرادی است که برای اقامت کوتاهی در خانه شما زندگی می کنند.

ربات جاروبرقی و قفل درب فوق العاده پهن باند

پشتیبانی از جاروبرقی ربات های هوشمند اولین باری است که اپل ویژگی هایی را از استاندارد Matter 1.2 که در اکتبر 2023 رسمی شد، به کار می گیرد. ادغام خلاء از اواخر سال جاری در برنامه Home در دسترس خواهد بود.

اپل از ویژگی هایی مانند روشن و خاموش کردن جاروبرقی، تغییر حالت تمیز کردن و خواندن وضعیت شارژ فعلی پشتیبانی می کند. مانند سایر لوازم جانبی Matter و HomeKit، جاروبرقی ها می توانند در اتوماسیون ها و صحنه ها شرکت کنند و می توانید از سیری بخواهید که جاروبرقی شما را برای شروع جلسه تمیز کردن کنترل کند.

مانند بسیاری از موارد در مورد Matter، یافتن جاروبرقی هایی که از Matter 1.2 پشتیبانی می کنند ساده تر از انجام آن است. Roborock متعهد شده است که پشتیبانی از ربات جاروبرقی Roborock S8 MaxV Ultra به زودی در دسترس خواهد بود. امیدواریم به زودی مدل هایی از تولیدکنندگان دیگر وارد بازار شوند.

این یک داستان خشکسالی مشابه خواهد بود، با اعلام بعدی: ویژگی جدید باز کردن حالت Express Mode برای قفل های هوشمند. از نظر تئوری، این به کاربران این امکان را می‌دهد تا با نزدیک شدن به خانه‌شان، قفل درب خانه خود را به‌صورت جادویی باز کنند – به سادگی با داشتن یک آیفون یا اپل واچ در فاصله شش فوتی آن. اپل می گوید این ویژگی از Ultra Wideband برای امنیت و سرعت استفاده می کند. متأسفانه، به نظر نمی رسد که در حال حاضر یک قفل با قابلیت HomeKit با Ultra Wideband برای خرید موجود باشد.

گزارش یکپارچه مصرف برق خانگی

در نهایت، برنامه Home به کاربرانی که در خانه هایی با مشتریان شرکت گاز و برق اقیانوس آرام زندگی می کنند اجازه می دهد تا آمار مصرف برق خود را مستقیماً در برنامه Home مشاهده کنند. می‌توانید میزان مصرف اوج و خارج از پیک را مشاهده کنید و تغییرات مصرف خود را در طول زمان مقایسه کنید.

اگر مشتری واجد شرایط هستید، می‌توانید حساب خود را در به‌روزرسانی iOS 18 که اواخر امسال در دسترس است، به برنامه Home متصل کنید.

هنوز داستان خانه هوشمند Apple Intelligence وجود ندارد

متأسفانه، برخی از بزرگ‌ترین نسخه‌های جدید امسال داستان خانه هوشمند مربوطه ندارند. به عنوان مثال، همه ویژگی‌های جدید Apple Intelligence و Siri در Apple TV یا HomePod، که مسلماً صوتی‌گراترین دستگاه اپل هستند، در دسترس نخواهد بود. مشخص نیست که آیا پشتیبانی Apple Intelligence برای این پلتفرم‌ها در آینده در دسترس خواهد بود یا اینکه نسل‌های جدیدی از سخت‌افزار برای اجرای مدل‌های مختلف روی دستگاه مورد نیاز خواهند بود.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش هوم کیت 9to5mac فارسی