پایان قرارداد مایکروسافت با کوالکام می تواند به معنای ویندوز برای M1 Mac باشد

خبر خوب برای کاربران مک این است که با پایان قرارداد مایکروسافت و کوالکام، اپل ممکن است مجوز پشتیبانی از ویندوز 11 برای خانواده تراشه های M1 را نیز صادر کند. در حال حاضر تنها راه برای اجرای ویندوز روی M1 Mac استفاده از ماشین مجازی است، زیرا این دستگاه ها Boot Camp ندارند. اجرای سیستم به صورت بومی عملکرد بهتری را ممکن می‌سازد، که برای بازی عالی خواهد بود.

اگرچه تاریخ دقیق پایان این توافق در حال حاضر مشخص نیست، اما این گزارش نشان می دهد که این توافق باید خیلی زود به پایان برسد. انحصار با Qualcomm به این دلیل بود که شرکت نیمه هادی به مایکروسافت در توسعه Windows ARM کمک کرد. اکنون شرکت های دیگری مانند مدیاتک در حال برنامه ریزی برای ساخت تراشه های ARM هستند که می توانند ویندوز را اجرا کنند

Windows on ARM اولین بار توسط مایکروسافت و کوالکام در سال 2016 معرفی شد. این یک معامله بزرگ بود، زیرا چیزی که آن را از شکست ویندوز RT جدا می کرد این بود که می توانست برنامه های x86 را شبیه سازی کند. این دستگاه ها یک سال بعد معرفی شدند و به زودی ارسال آنها آغاز شد. از آن زمان، مایکروسافت شبیه سازی x64 را با ویندوز 11 و همچنین ARM64EC اضافه کرده است که اجرای برنامه ها را به صورت بومی با افزونه های شبیه سازی شده آسان تر می کند.

همانطور که توسط XDA، کوالکام قرارداد خاصی با مایکروسافت دارد تا اطمینان حاصل کند که فقط تراشه های ARM این شرکت از ویندوز به صورت بومی پشتیبانی می کنند. به گفته منابع آگاه، این قرارداد در شرف پایان است، به این معنی که مایکروسافت در نهایت می‌تواند مجوز ویندوز را به دیگر سازندگان تراشه ARM بدهد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


اگر می خواهید ویندوز را روی Mac M1 خود نصب کنید، حتما بررسی کنید 9to5Mac راهنمای نحوه مجازی سازی سیستم عامل مایکروسافت با Parallels Desktop.

همچنین بخوانید:

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

در حالی که اپل همیشه از ویندوز در مک های اینتل پشتیبانی می کند، دستگاه های جدیدتر با تراشه M1 مبتنی بر ARM فقط می توانند macOS را به صورت بومی اجرا کنند. دلیل آن ممکن است مربوط به قرارداد ویژه بین مایکروسافت و کوالکام باشد که سرانجام به پایان می رسد – و این بدان معناست که ویندوز در نهایت ممکن است به صورت بومی برای کاربران M1 Mac در دسترس باشد.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی