پرداخت ها به زودی در دعوای 50 میلیون دلاری صفحه کلید مک بوک آغاز می شود

برخی از کاربران مک‌بوک نیز استدلال کرده‌اند که تسویه حساب باید شامل «غرامت برای دارندگان مک‌بوک‌هایی باشد که با نقص صفحه‌کلید مواجه می‌شوند اما آن‌ها را برطرف نمی‌کنند». این نیز توسط داویلا رد شد.

کاربران صفحه کلید Butterfly مشکلاتی مانند گیرکردن یا شکستن کلیدها، حروف دوگانه غیرمنتظره و غیره را گزارش کردند. از سال 2015 تا 2019، صفحه‌کلید پروانه‌ای دستخوش اصلاحات متعددی شد، اما هیچ‌کدام نتوانستند به طور کامل مشکلاتی را که کاربران مک‌بوک با آن‌ها مواجه بودند برطرف کند.

دقیقاً مشخص نیست که پرداخت به اعضای گروه چه زمانی آغاز می شود. وکلای رسیدگی کننده به این پرونده، Girard Sharp و Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith، گفتند که “منتظر بازگرداندن پول به مشتریان خود هستند.”

صفحه کلید پروانه ای با مک بوک 12 اینچی در سال 2015 معرفی شد. از آنجا، اپل طراحی را به مک بوک ایر و مک بوک پرو خود گسترش داد، علی رغم نگرانی در مورد دوام و قابلیت اطمینان.

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

همانطور که توسط رویترز50 میلیون دلار تسویه حساب جمعی این هفته توسط یک قاضی آمریکایی تایید شد. قاضی در تصمیم خود توافق را “عادلانه، کافی و معقول” خواند. طبق این قرارداد، کاربران مک بوک آسیب دیده بین 50 تا 395 دلار تسویه حساب دریافت خواهند کرد.

اپل یک شکایت دسته جمعی مربوط به شکست طراحی صفحه کلید پروانه ای خود در ماه نوامبر را حل و فصل کرده است. این تسویه 50 میلیون دلاری اکنون چراغ سبز نهایی را دریافت کرده است و به زودی پرداخت 50 تا 395 دلار به کاربران مک بوک آغاز خواهد شد.

تاریخچه صفحه کلید پروانه

برخی از اعضای کلاس استدلال کرده بودند که سکونتگاه میان ردیف ناکافی است. به عنوان بخشی از ساختار پرداخت، این ردیف به کاربران مک بوکی که یک بار تعویض صفحه کلید از اپل دریافت کرده اند، 125 دلار پرداخت می کند.

در ماه نوامبر، اپل این دعوای دسته جمعی را با یک قاضی که پیشنهاد پرداخت 50 میلیون دلاری به مشتریان آسیب دیده را تایید کرد، حل و فصل کرد. در حالی که بخش قابل توجهی از این مبلغ به وکلای دادگستری تعلق می گیرد، مبلغ باقی مانده به کاربران مک بوک که تحت تأثیر حماسه صفحه کلید پروانه قرار گرفته اند، اختصاص می یابد.

تایید نهایی صادر شد

پنجره ارسال ادعای شما برای محاکمه در ماه مارس منقضی شد. بر اساس اطلاعیه امروز بیش از 86000 ادعا ارائه شده است.

به نوبه خود، اپل با چندین شکایت دسته جمعی در سراسر ایالات متحده مواجه شده است. اپل یک سرویس تعویض صفحه کلید رایگان ارائه کرد، اما راه حل ایده آلی نبود، زیرا صفحه کلیدهای شکسته به سادگی با صفحه کلیدی جایگزین می شدند که ممکن است به همان روش خراب شود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

با این حال، در حکم امروز، ادوارد داویلا، قاضی منطقه ای ایالات متحده این ادعاها را رد کرد. داویلا نوشت: «این احتمال که ممکن است توافق بهتری حاصل شده باشد – یا اینکه مزایای ارائه شده تحت تسویه حساب اعضای کلاس را “کل” نمی کند – دلیل کافی برای رد تایید نیست.