پرداخت گوگل جستجوی اپل احتمالا سال ها ادامه خواهد داشت

ناهماهنگی بین وحشت نسبی بازار سهام و آرامش معمول غول‌های فناوری، دوره‌ای را پیش‌بینی می‌کند که تحلیل‌گران، سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان برتری خود را در بازارهای مربوطه خود افزایش خواهند داد.

این پرداخت‌ها بحث‌برانگیز هستند، زیرا اپل از حریم خصوصی به عنوان یک نقطه فروش کلیدی برای محصولات خود استفاده می‌کند، اما با یک موتور جستجویی که مدل کسب‌وکار آن بر اساس داده‌های کاربر است، معامله بسیار پرسودی انجام داد.

تهدیدهای این پرداخت

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

ربات جاروبرقی Roborock Q5+


هیچ یک از این شرکت‌ها هرگز مبلغی را که اپل بدون تقسیم آن در دسته خدمات خود جمع‌آوری می‌کند، فاش نکرده است، اما یکی از آخرین تخمین‌ها نشان می‌دهد که امسال بین 18 تا 20 میلیارد دلار خواهد بود.

پرداخت جستجوی گوگل اپل

این شکایت ادعا می کند که نرخ های تبلیغات بالاتر از آن چیزی است که در یک سیستم رقابتی وجود دارد. این شکایت به دنبال بازپرداخت میلیاردها دلاری است که گوگل به اپل پرداخت کرده است.

پس شرکت ها در مواجهه با این ضرب و شتم در وال استریت چه کردند؟ مایکروسافت استخر پاداش کارمندان خود را دو برابر کرد، گوگل متعهد شد مهندسان بیشتری را استخدام کند، و اپل استعدادهای برتر سخت افزاری خود را با پاداش 200000 دلاری نشان داد.

تنظیم‌کننده‌های رقابت در سرتاسر جهان نیز به همین دلایل، اقدامات ضدتراست علیه شرکت‌ها را در نظر گرفته‌اند. برای مثال، قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا ممکن است این ترتیب را ممنوع کند.

احتمال طولانی شدن نبرد دادگاه

ترافیک جستجوهای آیفون، آی‌پد و مک برای Google ارزش زیادی دارد، زیرا این چیزی است که به آن اجازه می‌دهد تبلیغات مرتبط را در کنار نتایج جستجو نشان دهد. برای حفظ این ترافیک و پول، گوگل هر سال مبلغی نامشخص به اپل می پردازد تا وضعیت خود را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض حفظ کند.

اپل با دو تهدید برای این جریان درآمد مواجه است. اول، اتهامات نفاق در مسئله حریم خصوصی. این نکته ای بود که سال گذشته برای مدیر ارشد حریم خصوصی جهانی این شرکت، جین هوروات مطرح شد.

وقتی URL/جستجو نوار ترکیبی را در هر دستگاه اپل جستجو می‌کنید، موتور جستجوی پیش‌فرض استفاده می‌شود. مگر اینکه آن را به صورت دستی تغییر داده باشید، این موتور جستجو گوگل است.

تونی ساکوناگی، تحلیلگر برنشتاین، سال گذشته گفت که تهدید نظارتی واقعی است، اما هر گونه انسداد قانونی این معامله احتمالاً سال‌ها باقی مانده است. مجله نیویورک تایمز نشان می دهد که ممکن است این اتفاق بین تحلیلگران باشد، تا حدی به این دلیل که دو شرکت آن را در دادگاه به چالش خواهند کشید.

تحلیلگران می گویند که پرداخت گوگل جستجوی اپل – میلیاردها دلاری که گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه های اپل می پردازد – احتمالا برای سال های آینده امن است. اعتقاد بر این است که این پرداخت بحث برانگیز تا 3 درصد از سود پیش از مالیات اپل را شامل می شود، اما به طور بالقوه توسط اقدامات ضد انحصار تهدید می شود.

شکایت به دنبال دستور منع قرارداد غیررقابتی بین گوگل و اپل است. قرارداد مشارکت در سود؛ رفتار ترجیحی گوگل در دستگاه های اپل؛ و پرداخت میلیاردها دلار توسط گوگل به اپل.

اپل، آمازون، مایکروسافت و شرکت های مادر فیس بوک و گوگل در سال جاری تاکنون ۲.۷ تریلیون دلار از ارزش تولید ناخالص داخلی سالانه بریتانیا از دست داده اند.

دوم، معامله ممکن است به دلایل ضد تراست مسدود شود. سال گذشته، این شرکت با یک شکایت دسته جمعی روبرو شد که ادعا می کرد این ترتیب برای موتورهای جستجوی رقیب و شرکت هایی که با گوگل تبلیغ می کنند مضر است.

گوگل محبوب ترین موتور جستجوی امروزی است. ما از Google پشتیبانی می‌کنیم، اما همچنین از DuckDuckGo پشتیبانی داخلی داریم، و همچنین اخیراً از Ecosia پشتیبانی کرده‌ایم.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

ما داریم مروری بر این ترتیب در سال 2014، زمانی که یک پرونده دادگاه فاش کرد که این مبلغ 1 میلیارد دلار بود که در آن زمان درصدی از درآمد ایجاد شده بود – طبق گزارش ها 34٪. از آن زمان، گفته می شود که این مبلغ به طور پیوسته افزایش یافته است. در سال 2017، 3 میلیارد دلار برآورد شد. در سال 2018، 9 میلیارد دلار؛ در سال 2020، 10 میلیارد دلار؛ و پیش بینی می شود امسال بین 18 تا 20 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

انتظار می‌رود که شرکت‌ها این قانون را در دادگاه به چالش بکشند و به طور بالقوه این قانون را برای سال‌ها متوقف کنند. احتمال گرفتار شدن آن باعث می شود که تحلیلگران به اجماع خود پایبند باشند: «تکنولوژی بزرگ قدرتمندتر خواهد شد. و چه اقداماتی در این زمینه انجام می شود؟ هیچ چیز،» آقای کرامر از تحقیقات آرته گفت.

این بخشی از یک مقاله طولانی در مورد تهدیدات پیش روی فناوری های بزرگ و اینکه اپل و سایر غول ها چگونه از طوفان عبور می کنند است.

عکس: شین/پاشیدن

از Horvath پرسیده شد که چرا اپل DuckDuckGo را به جای Google موتور جستجوی پیش‌فرض در iOS نمی‌کند. او توضیح داد که اگرچه گوگل راه‌حل پیش‌فرض است، اما کاربران می‌توانند به DuckDuckGo یا راه‌حل‌های دیگر روی آورند:

این شکایت گوگل و اپل را متهم می کند که توافق کرده اند اپل در جستجوی اینترنتی با گوگل رقابت نکند. این شکایت ادعا می کند که ابزارهای مورد استفاده برای اجرای توافقنامه غیررقابتی عبارتند از: (1) گوگل سود جستجوی خود را با اپل تقسیم خواهد کرد. (2) اپل رفتار ترجیحی را برای همه دستگاه‌های اپل به Google اعطا می‌کند. (3) جلسات سری منظم بین رهبران دو شرکت. (4) پرداخت سالانه چند میلیارد دلاری توسط گوگل به اپل به دلیل عدم رقابت در تجارت جستجو؛ (5) سرکوب رقابت از رقبای کوچکتر و سلب رقبا از بازار جستجو. (6) دستیابی به رقبای بالفعل و بالقوه.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: