پرونده ضد انحصار آمریکا علیه اپ استور اپل “با سرعت تمام در حال اجراست”

اتحادیه اروپا قبلاً در این مورد در قالب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) قانونی وضع کرده است و اعلام کرده است که اپ استور مشمول این قانون است. این بدان معناست که اپل باید اجازه رقابت در بازار برنامه های آیفون را بدهد و این احتمال وجود دارد که تنها راه این شرکت برای پیروی کامل از این قانون، اجازه دادن به فروشگاه های برنامه های رقیب در آیفون باشد. اپل باید تا آوریل سال آینده مطابقت داشته باشد.

اپل بر روی برنامه‌هایی که اجازه ورود به اپ استور را می‌دهد کنترل کامل دارد و این شرکت شرایط خود را – از جمله کمیسیون 15٪ یا 30٪ – که توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان باید با آن موافقت کنند، تعیین می‌کند. بسیاری از رگولاتورها این را نقض قانون رقابت می دانند.

اروپا قبلاً علیه اپل حکم داده است

نتیجه این است که اپل ممکن است به زودی مجبور شود به فروشگاه های برنامه های شخص ثالث و/یا بارگذاری جانبی در ایالات متحده و همچنین اروپا اجازه دهد…

زمینه

به گفته رئیس بخش وزارت دادگستری که مسئول نظارت بر نقض قوانین رقابت است، شکایت ضد انحصار ایالات متحده علیه انحصاری اپ استور اپل “با سرعت تمام در حال اجرا است.”

دپارتمان او سال‌هاست که سیاست‌های اپ استور اپل را بررسی می‌کند و به گفته کانتر، «به تمام سیلندرها شلیک می‌کند». با این حال، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تغییر احتمالی دولت، پنجره ای که به او اجازه می دهد شکایت کند، در حال بسته شدن است.

انتظار می‌رود که مایکروسافت یکی از اولین شرکت‌هایی باشد که یک فروشگاه اپلیکیشن شخص ثالث را برای اپلیکیشن‌های iOS افتتاح می‌کند و احتمالاً تعدادی از شرکت‌های بزرگ بازی نیز همین کار را خواهند کرد. بازی‌ها حدود نیمی از درآمد اپ استور اپل را تشکیل می‌دهند.

سایر کشورها از جمله ژاپن احتمالاً دنبال خواهند شد

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) سال هاست که تحقیقات خود را در مورد همین موضوع انجام داده است و بسیاری از کارشناسان رقابت انتظار دارند که به همین نتیجه برسد: که اپل باید به هر یک از فروشگاه های خرده فروشی اجازه دهد برنامه های شخص ثالث، یعنی برنامه های جانبی بارگذاری شوند. برنامه های آیفون یا هر دو.

عکس: Mariia Shalabaïeva/Unsplash

THE فایننشال تایمز به نقل از مردی که مسئول تحقیقات وزارت دادگستری است، اشاره می کند که اکنون به تصمیم خود نزدیک است.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

طبق گزارشی که روز سه شنبه توسط Nikkei Asia منتشر شد، تنظیم کننده ژاپنی در حال آماده سازی قوانین ضد انحصار است که شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل و گوگل را مجبور می کند تا فروشگاه های برنامه شخص ثالث و همچنین روش های پرداخت جایگزین برای همه برنامه ها را مجاز کنند.

جاناتان کانتر، رئیس واحد ضد انحصار وزارت دادگستری از نوامبر 2021، جاه طلبی خود را برای طرح شکایت علیه بزرگترین شرکت های آمریکایی پنهان نمی کند.

سازنده آیفون تیم هایی دارد که حداقل یک سال و احتمالا بیشتر روی این موضوع کار می کنند.

پرونده ضد تراست آمریکا علیه اپل

اپل با قوانین مشابهی در سراسر جهان مواجه است. هفته گذشته متوجه شدیم که ژاپن در حال آماده سازی قانون خود است.

همه این‌ها این احتمال را افزایش می‌دهد که وقتی اپل از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می‌کند، تصمیم می‌گیرد به جای اینکه مجبور به انجام این کار در یک کشور یا منطقه در یک زمان شود، گلوله را گاز بگیرد و تغییر را در سطح جهانی اجرا کند.

تنظیم کننده های ضد انحصار مدت هاست که کنترل انحصاری اپل بر برنامه های آیفون شخص ثالث را بررسی کرده اند. چه مصرف کننده ای باشید که به دنبال خرید یک اپلیکیشن آیفون هستید و چه توسعه دهنده ای که به دنبال فروش آن است، تنها یک مکان وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید: اپ استور.