پرونده ضد تراست Apple Pay با وعده 10 ساله به پایان رسید


بر اساس گزارش جدیدی که صبح امروز منتشر شد، تحقیقات ضد انحصاری طولانی مدت در مورد Apple Pay نزدیک به حل شدن است.

این نشان می‌دهد که اگرچه بحث‌ها بر روی برخی جزئیات دقیق هنوز ادامه دارد، اتحادیه اروپا به پذیرش آخرین تغییرات پیشنهادی اپل نزدیک است.

خلاصه ای از پرونده ضد تراست Apple Pay

هنگامی که Apple Pay راه اندازی شد، به تراشه NFC در آیفون متکی بود که از پرداخت های بدون تماس پشتیبانی می کند. دسترسی به این تراشه تنها از طریق برنامه کیف پول اپل مجاز بود، به این معنی که هر بانک یا شرکت مالی که بخواهد از Apple Pay پشتیبانی کند، باید این کار را از طریق برنامه انجام دهد، که به معنای کاهش اندکی در هزینه تراکنش ها به اپل است.

این امر منجر به شکایت از رفتار ضد رقابتی در تعدادی از کشورهای جهان شد و اتحادیه اروپا تحقیقات ضد انحصاری را در سال 2019 آغاز کرد.

فشار در سال 2020 زمانی که همه‌گیری شاهد افزایش قابل توجهی در پرداخت‌های بدون تماس بود، افزایش یافت و Apple Pay به سمت 10٪ از کل تراکنش‌ها رفت. همین درصد می‌توانست از نظر تحریم‌ها به‌خاطر تحریم‌ها وارد شود و اتحادیه اروپا بتواند اپل را تا 10 درصد از گردش مالی جهانی خود جریمه کند.

در سال 2022، اتحادیه اروپا یک نظر اولیه را اعلام کرد که اپل واقعاً با محدود کردن دسترسی به تراشه NFC در نقض قوانین ضد انحصار گناهکار است. سال بعد، اپل موافقت کرد که دسترسی به برنامه های بانک ها و شرکت های کارت را باز کند. از آن زمان، هر دو طرف در حال بررسی جزئیات هستند.

پرونده در شرف حل و فصل است، با یک وعده 10 ساله

THE فایننشال تایمز گزارش ها حاکی از آن است که دو طرف اکنون به سرعت در حال نزدیک شدن به توافق هستند.

سه نفر از افراد آشنا به این موضوع گفتند که رگولاتورها با تعدادی از اقدامات اپل در ژانویه امسال موافقت کرده اند.

این شامل دسترسی رایگان توسعه دهندگان به فناوری NFC آن در دستگاه های iOS و بدون نیاز به استفاده از Apple Pay یا Apple Wallet است. مقامات بروکسل این اقدامات را آزمایش کردند، که اپل پیشنهاد کرد برای یک دهه در جای خود باقی بماند.

اپل به طور خاص از اظهار نظر خودداری کرد، اما بیانیه قبلی خود را تکرار کرد که “تعهداتی را برای ارائه به توسعه دهندگان شخص ثالث در منطقه اقتصادی اروپا با گزینه ای ارائه کرده است که به کاربران آنها امکان می دهد پرداخت های بدون تماس NFC را از برنامه های iOS خود، متمایز از برنامه های iOS انجام دهند. سیب”. پرداخت و کیف پول اپل.

از 9to5Mac بگیرید

اگرچه در این گزارش آمده است که پذیرش پیشنهادات اپل از سوی اتحادیه اروپا هنوز قطعی نیست، اما اگر همه چیز در این مرحله پایانی از هم بپاشد، بسیار تعجب آور خواهد بود. شرکت قبلاً در اصل موافقت کرده بود، بنابراین تنها چیزی که باقی مانده بود پذیرش چاپ ریز بود.

محدودیت 10 ساله در نظر گرفته شده برای این قرارداد تقریباً به طور قطع از طرف اپل است، با این که این شرکت احتمالاً استدلال می کند که چشم انداز پرداخت تلفن همراه تا آن زمان به طرز چشمگیری تغییر کرده است و بنابراین منطقی نیست که به چیزی فراتر از این ضرب الاجل متعهد شویم.

این سازنده آیفون همچنین دیروز اعلام کرد که برنامه Apple Pay Later خود را پس می‌گیرد، زیرا نگرانی‌های ضدانحصاری توضیحی بالقوه برای این حرکت است.

عکس توسط Christiann Koepke در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی