پروژه حفاظت از حرا توسط اپل از جوامع محافظت می کند

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

این جنبه ای است که اپل هنگام اعلام پروژه ای برای بازسازی و حفاظت از حرا در کلمبیا در سال 2018 – با انتشار به روز رسانی در سال بعد – برجسته کرد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

حرا اصطلاحی است که برای توصیف تمام درختانی که در آب شور در امتداد سواحل گرمسیری رشد می کنند استفاده می شود. ریشه‌های آن‌ها می‌توانند از طریق گل مرطوب و آب پخش شوند و می‌توانند نمک را از آبی که جذب می‌کنند فیلتر کنند.

اما حرا منبع هیزم برای روستاییان محلی بوده است، به این معنی که حفاظت از آنها کاهش یافته است. این یکی از چالش هایی است که کمک مالی اپل به غلبه بر آن کمک می کند.

اولین پروژه حفاظت از حرا توسط اپل در سال 2018 آغاز شد و سپس بر نقش درختان آب شور در کربن زدایی تمرکز کرد. این شرکت اکنون این کار زیست‌محیطی را به هند گسترش داده است، و این بار بر نقش اضافی مانگروها در حفاظت از جوامع ساحلی تأکید می‌کند.

اپل با بنیاد تحقیقات محیطی کاربردی (AERF) همکاری کرده است تا به مردم محلی کمک کند تا اقتصاد خود را از جایی که جنگل‌های حرا را از بین می‌برد به مکانی که انگیزه محافظت از آن‌ها را دارد، تغییر دهند.

زمینه

این پروژه همچنین به مردم محلی کمک می کند تا از مشاغلی که به جنگل های حرا آسیب می زند به مشاغلی که از آنها محافظت می کنند، حرکت کنند، اگرچه شرکت در اینجا به جزئیات نمی پردازد.

لیزا جکسون می‌گوید: «مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی، مبارزه‌ای برای جوامعی در سراسر جهان است که زندگی و معیشت آنها بیشتر از همه در معرض خطر بحران قرار دارد، و اینجاست که ما کار خود را متمرکز کرده‌ایم – از کلمبیا تا کنیا از طریق فیلیپین.» معاون محیط زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی اپل. شراکت جدید ما در هند به این شتاب ادامه می‌دهد و به جامعه کمک می‌کند تا از احیای جنگل‌های حرا که در برابر بدترین تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی محافظت می‌کنند، بهره‌های اقتصادی ببرند.»

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


همه گیاهان دی اکسید کربن را جذب می کنند، که جنگل ها را در تلاش برای کربن زدایی سیاره مهم می کند، اما حرا از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا 10 برابر بیشتر از بیشتر درختان CO2 جذب می کنند.

قدرت حرا برای محافظت از روستاهای ساحلی در هند اخیراً نشان داده شده است. پس از یک زلزله عظیم زیر آب در اندونزی که باعث ایجاد یک سری سونامی شد که در سال 2004 سواحل شرقی هند را درنوردید، مردم متوجه شدند که حرا نگهبانان خاموش جوامع هستند و شوک امواج عظیم را جذب می کنند و از روستاهای فراتر از آن محافظت می کنند. در سال‌های اخیر، این منطقه شاهد طوفان‌های قوی‌تر مکرر بوده است، از جمله Nisarga در سال 2020 و Tauktae در سال 2021. در رایگاد، خانواده‌های روستاها برای محافظت از حرا و در نتیجه رفاه و معیشت خود تلاش می‌کنند. .

کمک مالی اپل از خرید و توزیع اجاق های زیستی قابل حملی که به مردم اجازه می دهد بدون قطع درختان حرا برای هیزم آشپزی کنند، حمایت می کند.

اما مانگروها همچنین به محافظت از جوامع ساحلی در برابر تأثیر سونامی و طوفان کمک می کنند و به عنوان یک منطقه حائل در اطراف ساحل عمل می کنند، و این مزیتی است که شرکت امروز بر آن تاکید دارد.

دومین پروژه حفاظت از حرا سیب

سیب اعلامیه که او کمک مالی به AERF برای ایجاد یک طرح حفاظت از حرا برای منطقه ای در نزدیکی بمبئی، هند اعطا کرد.