پشتیبانی رسمی لینوکس برای M1 Mac می‌تواند در ماه ژوئن ارائه شود

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


این پس از آن اتفاق افتاد که Corellium در ژانویه توانست اوبونتو – یک توزیع محبوب لینوکس – را به M1 Mac پورت کند. با این حال، این مبتنی بر “اوردن پشتیبانی سیلیکون اپل به هسته هسته لینوکس” نبود.

شما می توانید جزئیات بیشتر در مورد این تلاش ها را در GitHub.

او همچنین گفت که Asahi Linux در حال توسعه یک بوت لودر اولیه به نام m1n1 است تا از مشخصات سخت افزاری تا حد امکان پشتیبانی کند و یک پروتکل استاندارد بوت لینوکس Arm64 و درخت دستگاه ارائه کند.

در حالی که ما شاهد تلاش‌های مختلف برای ارائه پشتیبانی از لینوکس به M1 Mac بوده‌ایم، پشتیبانی رسمی ممکن است زودتر از آنچه انتظار می‌رفت ارائه شود. همانطور که توسط فورونیکسچرخه بعدی لینوکس 5.13 ممکن است زمانی رخ دهد که پشتیبانی اولیه برای M1 Mac اضافه شود.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این گزارش توضیح می دهد که در حالی که تجربه اجرای لینوکس روی M1 Mac هنوز راه زیادی در پیش دارد، اما اکنون همه چیز به اندازه کافی خوب است تا هسته لینوکس 5.13 بتواند پشتیبانی را اضافه کند. هسته لینوکس 5.13 باید در ماه ژوئن منتشر شود.

از ابتدای سال جاری بوده است چند دور از وصله‌های هسته لینوکس Apple M1 برای پیاده سازی درایورهای ضروری مورد نیاز برای بوت کردن هسته لینوکس در مک مینی، مک بوک پرو و ​​مک بوک ایر 2020 که توسط Apple Silicon داخلی پشتیبانی می شود. وضعیت به اندازه کافی خوب است که این کد بسیار اولیه احتمالاً برای لینوکس 5.13 قرار می گیرد، که به نوبه خود در بازه زمانی ژوئن به عنوان پایدار خواهد بود.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

در مورد آنچه که در ادغام اولیه باید انتظار داشت، این گزارش می گوید:

پسندیدن وسایل تام توضیح دادن، الف درخواست کشش برای هسته لینوکس 5.13 ارائه شده در روز پنجشنبه اساس این انتظارات است. درخواست کشش توسط توسعه دهنده Hector Martin که روی پروژه Asahi Linux کار می کند ارسال شده است.

این اولین پورت لینوکس Apple M1 بیت‌های UART، Interrupts، SMP و DeviceTree را برای ارائه عملکرد اولیه پیاده‌سازی می‌کند. همچنین یک بافر فریم مبتنی بر SimpleFB وجود دارد، اما شتاب سه بعدی/ویدیویی برای کار کردن، بدیهی است که کار سختی خواهد بود.