پلای وود چیست و چه تفاوتی با پلی وود دارد + مزایا و کاربرد سازوکار | azaran-sanat

پلای وود مشکلات ذاتی چوب طبیعی را نداشته و به همین دلیل استحکام تخته پلی وود آن بیشتر است. افراد علاقه­‌مند به پروژه‌­های DIY خانگی، عاشق پلای ­وود هستند؛ چراکه برای ساخت انواع وسایل و ابزار مفید مانند میز کار، خرک اره­‌کشی، چهارپایه ساده و سطل‌ها ایده آل است. پلای ­وود فرآورده­‌ای خارق­‌العاده است و در ضخامت‌ها و درجات متنوع، برای کاربردهای خارجی، در معرض رطوبت و هم چنین برای کاربردهای داخلی و در شرایط کم­ رطوبت‌­تر قابل استفاده است.

  • همانطور که در ادامه مطالب اشاره کردیم پلی وود و پلای وود تفاوت های بسیار زیادی در ویژگی و کاربرد و نوع ساختار دارند که مهم ترین آنها وجود ساختار مصنوعی و پلاستیکی پلی وود و ساختار طبیعی و متشکل از چوب درختان تنومند پلای وود می باشد.
  • بسیاری از روش ها برای استفاده از مواد زیست توده ای متشکل از چوب توسعه یافته اند.
  • معمولاً به تخته‌های چندلایه، تخته‌سه‌لایی گفته می‌شود؛ اما تعداد تخته‌ها می‌تواند تا 13 لایه هم باشد.
  • پلی وود کامپوزیت چوب و پلاستیک است که از مواد بازیافتی پلاستیک، خرده چوب‌ها و خاک اره ساخته می‌شود.
  • اغلب از پلای ­وود باکیفیت در قسمت پشت و کناره کابینت‌ها استفاده شده و نسبت به نئوپان سنتی یا ام‌دی‌اف بسیار بهتر است؛ به این دلیل که ماندگاری و استحکام پلای­ وود نسبت به ام دی اف بیشتر بوده، شکاف برنمی‌دارد و بسیار بادوام‌تر است.
متاسفانه، ترکیبات زیست توده PVA / با استفاده از روشهای محلول آماده شده اند، زیرا PVA ، پیوندهای هیدروژنی بین مولکولی یا فرامولکولی بسیار قوی دارد ، و نقطه ذوب و دمای تجزیه ان بسیار نزدیک هستند [۱۴،۱۵]، در نتیجه پردازش حرارتی PVA به چالشی در سراسر جهان تبدیل شده است. در صورتی که در تخته های با کیفیت بالاتر ، لایه ها با رزین چسبانده می شوند . که البته این ابعاد و اندازه علاوه بر ابعاد استاندارد و یا ابعاد روتین که در کارخانه ها و کارگاههای مختلف تولید می شود می تواند ابعاد سفارشی مشتری ها در اندازه های مختلف و با طول و عرض مشخص و مورد درخواست مشتری نیز باشد. به خوبی صورت گیرد و برای این کار یعنی تولید معمولاً از چسبی به نام اوره فرمالدوئید که یک چسب صنعتی پایه آبی می باشد استفاده می شود.

پلای وود چیست و چه تفاوتی با پلی وود دارد + مزایا و کاربرد سازوکار | azaran-sanat

پلای وود یا تخته چندلایی، در اصل یک تخته چوب است که از چند ورق چوبی به هم چسبیده تشکیل شده است و از استحکام بسیار بالایی برخوردار میباشد. این پایین بودن قیمت به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی و خاک اره چوب به عنوان مواد اولیه است. مواد اولیه تولید پلی وود قیمت بسیار ناچیزی دارند و همین عامل باعث کاهش قیمت محصول نهایی میشود. رنگ سفید یک رنگ خنثی است و می تواند به عنوان رنگ پس زمینه برای رنگ‌های دیگر استفاده شود.

درجه C پلای وود

ورق پلی وود در واقع نوعی فرآورده‌ی چوبی مهندسی شده است که در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و وزن سبک‌تری نسبت MDF خام دارد. درب پلی وود نوعی درب چوبی ضد آب است که بیشتر در شهرهای شمالی ایران و دیگر فضاهای مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه علم به حدی پیشرفت کرده است که حتی از مواد بازیافتی هم می‌توان مواد اولیه باکیفیتی برای تولید محصولات مختلف تهیه کرد. با ترکیب چوب و پلاستیک محصولی بسیار مقاوم و انعطاف پذیر به نام پلی وود یا چوب پلاست حاصل می‌شود که نسبت به ورق MDF مزایای بیشتری دارد و بسیار کاربردی است. از پلی وود در ساخت بیشتر محصولات چوبی مانند کمد دیواری و کابینت کلاسیک و انواع درب‌های چوبی استفاده می‌شود. درب پلی وود چوبی جزو باکیفیت‌ترین درب‌های است که در حال حاضر اجرا می‌شود.

قیمت مناسب

کیفیت و مقاومت این ورقه ها مهم ترین عامل در انتخاب و استفاده از آن ها می باشد. فروش تخته پلی وود ، قیمت پلی وود استفاده از تخته سه لایه در صنایع ، اهمیت استفاده از تخته سه لایه در انواع صنایع از… البته در ایران به جای واژه پلای وود، از نام های دیگری مانند تخته سه لا یا تخته سه لایی و همچنین تخته چندلایی استفاده میشود و اغلب پلای وود را با این اسامی به خاطر دارند. در سالیان ابتدایی تولید پلای وود، این تخته از 3 لایه چوب تشکیل شده است و به همین دلیل با نام تخته سه لا شهرت پیدا کرد اما امروزه این تخته چوب با تعداد لایه های بیشتری تا 13 لایه و حتی بیشتر تولید میگردد. چون تخته پلی وود از کشور های خارجی (چین ، اندونزی،شیلی،روسیه) وارد می شود بخاطر همین قیمت پلی وود با قیمت دلار و یورو تغییر می کند.

معرفی بهترین ادویه برای سالادهای رژیمی