پورت های M1 Mac Thunderbolt 4 معمولا از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی نمی کنند

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

کاربران حرفه ای مک M1 سرعت انتقال ناامید کننده ای را با SSD های خارجی گزارش کرده اند، و به نظر می رسد آزمایش نشان می دهد که اکثر پورت های M1 Mac Thunderbolt از USB 3.1 Gen 2 پشتیبانی نمی کنند، به این معنی که آنها حداکثر سرعت انتقال 10 را ارائه نمی دهند. گیگابایت بر ثانیه که از Thunderbolt 4 انتظار می رود.

نرخ انتقال با استفاده از برنامه رایگان من اندازه گیری شد استبیومنسخه 1.0 (55)، که در مجموع 160 فایل با اندازه های مختلف از 2 مگابایت تا 2 گیگابایت را در یک پوشه روی SSD آزمایش شده نوشت و همان فایل ها را دوباره خواند (تست های نوشتن سریال و خواندن سریال همانطور که در مرجع راهنمای تست های Stibium توضیح داده شده است). روشی که به عنوان آزمون “استاندارد طلا” توصیف می شود، دنبال شد.

دوم، اندازه گیری سرعت واقعی.

همچنین تفاوت قابل توجهی بین حداکثر سرعت تئوری و واقعی وجود دارد.

نور التقاطیهاوارد اوکلی یک سری آزمایش را با دو مک M1 انجام داد:

  • Apple Mac Studio با M1 Max، 32 گیگابایت حافظه، 2 ترابایت SSD داخلی، متصل به نمایشگر Apple Studio.
  • مک بوک پرو 16 اینچی اپل، 2021 با M1 Pro، حافظه 32 گیگابایتی، SSD داخلی 2 ترابایت، با استفاده از نمایشگر داخلی.

آزمایش‌ها روی MacBook Pro M1 Max ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ و Mac Studio M1 Max ۲۰۲۲ انجام شد…

زمینه

سرعت اتصال از ورودی SSD در داده های USB ارائه شده در اطلاعات سیستم خوانده شد.

ما برای اظهار نظر با اپل تماس گرفته‌ایم و با هر پاسخی به‌روزرسانی خواهیم کرد.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

ما بارها در مورد آشفتگی و سردرگمی ناشی از استانداردها، دستگاه ها و کابل های مختلف USB-C بحث کرده ایم.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

قاب محافظ مک بوک


دو راه برای ایجاد قابلیت های سرعت اتصال داده وجود دارد. اولین مورد این است که ببینیم چه سرعت های تئوری توسط ماشین گزارش می شود. Oakley ابتدا این را با مک های اینتل آزمایش کرد تا بررسی کند که SSD ها و کابل های آزمایشی آن قطعاً سازگار هستند.

نور التقاطی بیشتر سرعت های فعلی ارائه شده توسط استانداردهای مختلف را خلاصه می کند.

  • USB 3.0 و نسخه های جدیدتر از USB SuperSpeed ​​با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند.
  • USB 3.1 Gen 2 SuperSpeed+ را با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه اضافه می کند.
  • USB 3.2 SuperSpeed+ دو لاین را با سرعت 10 و 20 گیگابیت بر ثانیه اضافه می کند.

M1 Mac Thunderbolt 4 پورت تست شده است

اما آزمایشات نشان می‌دهد که اکثر مک‌های M1 از استاندارد USB 3.1 Gen 2 پشتیبانی نمی‌کنند، که باعث می‌شود انتقال تاندربولت هم در تئوری و هم در عمل کندتر از آنچه باید باشد.

کابل های مورد استفاده شامل یک مدل تاندربولت 4 تایید شده و کابل های USB-C (داده) همراه با کیس بودند. باز هم، هر یک با ایجاد اتصالات SuperSpeed+ 10 گیگابیت بر ثانیه به مک اینتل تأیید شد.

Oakley دوباره اینتل و M1 Mac را مقایسه کرد و دریافت که سرعت واقعی با ماشین‌های جدیدتر کمتر است.

نتیجه گیری M1 Mac

این قطعه سرعت های واقعی به دست آمده را شرح می دهد و نتایج زیر را پیشنهاد می کند. کلید آنها این است که سریع ترین دستگاه های ذخیره سازی در اطراف کار می کنند نیمی از سرعت مورد انتظار آنها; حد به نظر می رسد موجود در تمام مک های M1; استفاده از کابل Thunderbolt 4 برای اتصال یک دستگاه USB-C به درگاه های USB-C جلویی Mac Studio Max باعث افزایش سرعت می شود. کمتر از 10 درصد آن مورد انتظار است; حتی جدیدترین مدل های مک استودیو USB 3.1 Gen 2 را پشتیبانی نمی کند.

  • در حال حاضر، و تا آنجایی که من می دانم از زمان عرضه آنها در نوامبر 2020، به نظر نمی رسد که هیچ درگاه Thunderbolt در هیچ مدل M1 به طور کامل از 10Gb/s SuperSpeed+ از طریق USB 3.1 Gen 2 پشتیبانی نمی کند، حداقل برای SSD.
  • تنها درگاه‌های موجود در M1 Mac که در حال حاضر به نظر می‌رسد به طور کامل از USB 3.1 Gen 2 پشتیبانی می‌کنند، آنهایی هستند که در جلوی Mac Studio Max قرار دارند.
  • به نظر می رسد 10 گیگابیت بر ثانیه SuperSpeed+ در دستگاه های USB 3.2 توسط پورت های Thunderbolt در M1 Mac پشتیبانی می شود.
  • برای ذخیره سازی SATA/USB-C، تأثیر عملکرد محدود است و سرعت انتقال مورد انتظار را از 500 مگابایت بر ثانیه به 400 مگابایت بر ثانیه کاهش می دهد. برای حافظه خارجی که برای ذخیره پشتیبان های Time Machine استفاده می شود، این احتمالاً تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت، زیرا پشتیبان گیری I /O به هر حال محدود است.
  • بیشترین تأثیر احتمالاً مربوط به حافظه خارجی با سرعت انتقال نزدیک به 10 گیگابیت بر ثانیه است، مانند آرایه های RAID و NVMe SSD با USB 3.1 Gen 2 به جای Thunderbolt 3. در این موارد، نرخ انتقال مورد انتظار 900 مگابایت بر ثانیه احتمالاً کاهش می یابد. به کمتر از 500 مگابایت بر ثانیه، که زمان خواندن یا نوشتن فایل ها را دو برابر می کند.
  • کاربران دارای دستگاه‌های USB 3.1 Gen 2 باید آن‌ها را به یک ایستگاه اتصال Thunderbolt 3 یا درگاه‌های USB Studio Display متصل کنند، جایی که باید بهترین عملکرد را داشته باشند.
  • به نظر می رسد این نقص تقریباً 18 ماه است که در تمام مک های M1 وجود دارد. اگر این یک اشکال در سیستم عامل هسته(های) فابریک مسئول است، باید بیش از یک سال پیش رفع شده باشد. اگر این نقص تراشه های سری M1 است، اپل باید به کاربران اطلاع می داد و درخواست خود را برای سازگاری این پورت ها تایید می کرد.
  • اپل باید بررسی کند که چرا استفاده از کابل Thunderbolt 4 برای اتصال یک دستگاه USB-C به درگاه های USB-C جلویی Mac Studio Max منجر به عملکرد غیرقابل استفاده با کمتر از 10٪ نرخ انتقال مورد انتظار می شود.
  • عدم پشتیبانی 10 گیگابیت بر ثانیه از SuperSpeed+ در USB 3.1 Gen 2 بدون شک جدی ترین نقص در انتقال بسیار موفقی است.

هر کدام به مک اینتل (از جمله iMac Pro) متصل بودند و تأیید شد که با آن مک‌ها با سرعت SuperSpeed ​​+ 10 گیگابیت بر ثانیه ارتباط برقرار کرده‌اند.