چرا تیم کوک، مدیر عامل اپل، 50 میلیون دلار کاهش حقوق می گیرد؟

در تعیین میزان مناسب هر عنصر غرامت برای سال 2022، کمیته جبران خسارت عوامل متعددی را با هیئت مدیره و مشاور حقوق مستقل آن، از جمله رهبری استثنایی آقای کوک، وسعت و پیچیدگی عظیم نقش او به عنوان مدیر عامل اپل، اعتماد هیئت مدیره مورد بحث قرار داد. در تصمیمات استراتژیک بلندمدت خود، نتایج مالی برجسته شرکت در سال 2021، بازخورد سهامداران، و ارزش جوایز سهام گذشته او نسبت به ارزش جوایز سهام او در حال حاضر در حال انجام است.

با این تغییرات برای سال 2023، در اینجا به تفکیک نحوه پرداخت به تیم کوک در سال 2023 پرداخته می شود که برابر با هدف کل غرامت 49 میلیون دلاری است (کمتر از هدف 2022 که 84 میلیون دلار بود):

  • حقوق پایه: 3 میلیون دلار (بدون تغییر)
  • مشوق نقدی سالانه: 6 میلیون دلار (بدون تغییر)
  • ارزش تخصیص حقوق صاحبان سهام: 40 میلیون دلار
    • کاهش از 75 میلیون دلار در سال 2022
    • در سال 2022: 50 درصد واگذاری مبتنی بر عملکرد و 50 درصد واگذاری مبتنی بر زمان
    • در سال 2023: 75 درصد واگذاری مبتنی بر عملکرد و 25 درصد واگذاری مبتنی بر زمان

فایل کامل در زیر آمده است.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


کمیته حقوق و دستمزد قبل از شروع هر سال مالی، حقوق و دستمزد را ارزیابی و تصمیم گیری می کند. نتایج رای مشورتی Say on Pay در سال 2022 منجر به مشارکت گسترده سهامداران در مورد غرامت اجرایی در سال 2022 از حدود 53 درصد از سهام نهادی شد. کمیته جبران خسارت بازخورد سهامداران، عملکرد فوق‌العاده اپل و توصیه‌ای از آقای کوک برای تنظیم غرامت خود در پرتو بازخوردهای دریافتی را متعادل کرد.

هیئت مدیره اپل دارای یک کمیته جبران خسارت است که بر مواردی مانند غرامت مدیران نظارت دارد. با توجه به تشکیل پرونده امروز، کوک خود توصیه کرد که ساختار غرامت خود را بر اساس بازخورد دریافتی از طریق نظرسنجی و رای “Say on Pay” کمیته جبران خسارت تنظیم کند.

به این ترتیب، کمیته جبران خسارت – با حمایت تیم کوک – تصمیم گرفت تا بازخوردهای بیشتری را بررسی کند و تغییراتی را در جبران خسارت اجرایی در سال 2023 در نظر بگیرد.

از مطالب پر شده امروز:

اپل امروز بیانیه پروکسی سالانه خود را برای سرمایه گذاران منتشر کرد و تعدادی از جزئیات را در مورد پاداش مدیران، پیشنهادات سهامداران و موارد دیگر فاش کرد. پرونده امسال نشان داد که تیم کوک در سال 2023 پس از اینکه خودش پیشنهاد داد حقوقش با توجه به بازخوردها تعدیل شود، دستمزد خود را کاهش خواهد داد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که غرامت هدف کوک 84 میلیون دلار برای سال 2022 بود، اما او در واقع حدود 99.4 میلیون دلار درآمد داشت، زیرا بیشتر غرامت او مبتنی بر عملکرد و وابسته به سهام اپل است.

با متعادل کردن بازخورد سهامداران، تمایل به ادامه ایجاد انگیزه‌های عملکرد و حفظ معنی‌دار، و حمایت آقای کوک از تغییرات در غرامت به منظور بازتاب بازخورد دریافتی، کمیته جبران خسارت اجزاء را به صورت نقدی از غرامت 2023 آقای کوک حفظ کرد و ارزش ویژه هدف او را کاهش داد. . ارزش کمک هزینه را تعیین کنید.

در پرونده امروز، اپل توضیح می‌دهد که تیم کوک در سال 2023 غرامت 49 میلیون دلاری خواهد داشت که حدوداً 40 درصد کمتر از آنچه در سال 2022 به دست آورده است:

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

غرامت کل هدف آقای کوک برای سال 2023، 49 میلیون دلار است که بیش از 40 درصد از کل غرامت هدف او برای سال 2022 کاهش یافته است. با توجه به اندازه، وسعت و عملکرد نسبی اپل، کمیته غرامت همچنین قصد دارد هدف سالانه آقای کوک را تعیین کند. جبران بین صدک های 80 و 90 نسبت به گروه همتای اصلی ما برای سال های آینده.

در اینجا دلیل کاهش دستمزد تیم کوک حدود 50 میلیون دلار است

اساساً، نتایج رای مشورتی «Say on Pay» در سال 2022 نشان داد که حمایت از غرامت مدیران اپل در سال 2021 نسبت به سال های گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در سال 2021، تیم کوک در مجموع حدود 98 میلیون دلار غرامت دریافت کرد. 64 درصد از آرا در مجمع سهامداران سال آینده به نفع غرامت پرداخت شده به مدیران اجرایی در سال 2021 بود که “کاهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته” داشت.