کاربران آیفون 14 پرو از بروز مشکل هنگام شارژ شدن گوشی خبر می‌دهند دیجی‌کالا مگ

ویژگی Dynamic Island فضای جدیدی برای اعلان‌ها است که دارای انیمیشن‌ها و انتقال‌های منحصر به فرد است و همچنین دوربین سلفی جلو و سنسور Face ID را پنهان می‌کند. یک دوربین TrueDepth جدید در قسمت جلوی آیفون با دیافراگم ƒ/1.9 که عملکرد بهتری را در نور کم برای عکس‌ها و ویدیوها فراهم می‌کند. با استفاده از فوکوس خودکار برای اولین بار، می‌تواند در نور کم حتی سریع‌تر فوکوس کند و عکس‌های گروهی از دورتر بگیرد. آیفون 14 پرو از تراشه فوق قدرتمند A16 Bionic اپل بهره می‌برد و این غول فناوری با این تراشه جدید که از نزدیک به 16 میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد، روی بهره‌وری انرژی، نمایشگر و دوربین تمرکز کرده است.

در کنار این تراشه هم از ۶گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 استفاده خواهد شد در حالی که در نسل قبل این میزان همین ۶ گیگابایت اما از نوع LPDDR4X بود. میزان حافظه‌ی داخلی هم در مقایسه با قبل تغییری نکرده است (۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ 9to5mac گیگابایت و ۱ ترابایت). این دو گوشی را باید قدرتمندترین و بهترین پرچم‌داران اپل تا سپتامبر ۲۰۲۳ بدانیم که قرار است با پرچم‌دارانی نظیر گلکسی S23، شیائومی ۱۳ اولترا، پیکسل ۷ پرو و… به رقابت بپردازند.

قیمت آیفون 14 پرو و پرو مکس

این تراشه مجهز به 16 میلیارد ترانزیستور است که سرعت و کارایی گوشی به طرز قابل توجه ای بالا برده است. جدیدترین گوشی‌های آیفون شامل آیفون ۱۴، ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس هستند؛ قیمت آیفون‌ و سایر محصولات جدید اپل مورد توجه کاربران فضای مجازی است. آیفون 14 پرو مانند آیفون 14 و برخلاف مدل آیفون ۱۴ پلاس، از تاریخ 25 شهریور روانه بازار می‌شود و پیش فروش آن از جمعه همین هفته یعنی 18 شهریور آغاز خواهد شد.

  • امکاناتی مانند تراشه توانمند A16، دوربین‌هایی با عملکرد فوق العاده، طراحی جذاب و مودم ماهواره‌ای سبب شده‌اند تا خرید آیفون 14 پرو را به شما پیشنهاد دهیم.
  • یکی از گوشی های اپل که قبل از ورود به بازار در معرض شایعات و حدس های گوناگونی قرار دارد آیفون 14 پرو مکس است.
  • ESIM به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی برنامه های موجود خود را به صورت دیجیتالی متصل یا سریع انتقال دهند.
  • قابلیت دوربین عقب ممکن است شامل زوم دیجیتال، فلاش خودکار، تشخیص چهره، فوکوس خودکار باشد.
  • در مورد باتری آیفون ۱۴ پرومکس هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست، اما پیش‌بینی می‌شود از همان باتری نسل گذشته استفاده شود و بیشترین تغییر به فست شارژ آن مربوط شود.
آیفون 14 پرو نیز مانند سایر مدل‌های سری به سیستم عامل iOS 16 مجهز می‌شود که درواقع سیستم عامل اختصاصی اپل برای سری گوشی‌های آیفون است. صفحه نمایش آیفون 14 پرو در حالت عادی می‌تواند نرخ روشنایی بالغ بر 1000 نیت را ارائه دهد، اما امکان افزایش آن تا حد 2000 نیت نیز وجود دارد. چنین ویژگی اجازه می‌دهد در محیطی بسیار روشن نیز بتوانید اطلاعات در حال نمایش را مشاهده کنید. اپل در نهایت به محصولات خود حالت صفحه نمایش همیشه روشن را اضافه کرده است. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش آیفون 14 پرو می‌توان به نرخ نوسازی 120 هرتز اشاره کرد. درواقع تفاوت چندانی در طراحی آیفون 14 پرو نسبت به نسل گذشته نمی‌توان مشاهده کرد.

شرکت اپل، علاوه بر این محصولهدفون اپل ایرپاد پرو و اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE را معرفی کرد. عمر باتری تمام روز را تامین می‌کند و قابلیت‌های عکاسی محاسباتی چشمگیری را ارائه می‌کند. پیش سفارش این آیفون ها از 9 سپتامبر آغاز می‌شود و گوشی ها از 16 سپتامبر به فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. مدل های پرو از یک پردازنده 6 هسته با دو هسته با کارایی بسیار بالا استفاده می‌کنند که با این که از تراشه A15 حدود 20٪ انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند اما از سرعت بسیار بالاتری برخوردارند. تقریبا می‌توان گفت تمام محصولات برند اپل در بازار ایران به فروش می‌رسد اما مشخص نیست که چه مدت بعد از معرفی وارد بازار ایران می‌شود. دوربین فیلمبرداری یک حالت Action جدید دریافت می‌کند که ویدئویی را که در غیر این صورت لرزان بود، تثبیت می‌کند.

قابلیت ها