کارخانه های تراشه آریزونا TSMC شاهد سه برابر شدن سرمایه گذاری خواهند بود، اما…

البته اخبار این رویداد را امروز بعداً خواهیم آورد.

با این حال، بلومبرگ گزارش داد که گیاهان خواهد شد مقداری تراشه های اپل، اما نه پردازنده های سری A و سری M، و احتمالاً مقادیر قابل توجهی از تراشه های قدیمی هم نیستند. زمانی که کوک در رویداد امروز شرکت می کند، باید رسمی شود.

سرمایه گذاری بیشتر در کارخانه های تراشه TSMC آریزونا

تا کنون مشخص نبود که آیا این کارخانه تراشه های اپل را تولید خواهد کرد یا خیر. اپل به لابی کردن یارانه های کارخانه کمک کرد و نشان می دهد که واقعاً این طرح بود. برخی دیگر در این مورد تردید داشتند، زیرا فرآیند برنامه ریزی شده 5 نانومتری برای پردازنده های سری A و سری M آن بسیار عقب تر از منحنی اپل خواهد بود. گزارش بعدی نشان داد که کارخانه به جای آن از یک فرآیند 4 نانومتری استفاده خواهد کرد، اما این هنوز هم پشت برنامه های اعلام شده اپل است. قبل از شروع تولید، سالیانه به 3 نانومتر حرکت کنید.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

با این حال، حتی واضح‌تر می‌شود که تراشه‌های ساخت ایالات متحده هرگز با تراشه‌های ساخته شده توسط TSMC در کشور خود تایوان رقابت نخواهند کرد.

زمینه

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اگرچه بسیاری از این گزارش مواردی را که قبلاً شناخته شده است منعکس می کند، به نظر می رسد به یک سوال پاسخ می دهد: آیا TSMC هرگز پیشرفته ترین فناوری ساخت تراشه خود را به ایالات متحده خواهد آورد؟ پاسخ، با توجه به FT منبع، عبارت است از: خیر.

«این کار مشتریان را منزوی نخواهد کرد [from supply chain risk] یکی دیگر از کارشناسان صنعت تراشه که خواست نامش فاش نشود، گفت: در صورت اختلال کامل در تایوان. این شخص گفت که یک کارخانه بزرگتر TSMC در ایالات متحده به مشتریان این امکان را می دهد که برنامه ریزی کنند و آماده شوند تا تراشه هایی را در طرح های خود در آنجا بسازند و بنابراین “زمان بازیابی” را در صورت از دست دادن ظرفیت مستقر در تایوان کاهش دهند. انتقال تولید تراشه به کارخانه دیگر می تواند چندین ماه طول بکشد.

TSMC بعداً برنامه‌های خود را برای یک کارخانه 3 نانومتری دیگر تأیید کرد، اما دوباره انتظار می‌رود اپل تا زمان افتتاح این کارخانه به فرآیندهای 2 نانومتری روی بیاورد.

را فایننشال تایمز گزارش می دهد که TSMC قرار است اعلام کند که سرمایه گذاری خود را در کارخانه های ایالات متحده سه برابر می کند.

این بدان معناست که در حالی که کارخانه‌های این شرکت در تایوان تراشه‌های 3 نانومتری تولید می‌کنند، کارخانه‌های آریزونا به 4 نانومتر محدود می‌مانند. وقتی تایوان به 2 نانومتر می رود، آریزونا به 3 نانومتر می رود. اگر این موضوع تایید شود، به این معنی است که هرگز امکان تولید تراشه های سری A و سری M اپل در ایالات متحده وجود نخواهد داشت، حتی در حجم محدود.

علاوه بر این، عرضه‌های محدود به این معنی است که حتی برای تراشه‌های قدیمی، کارخانه‌ها میزان حضور اپل در تایوان را کاهش نمی‌دهند.

بعداً امروز، تیم کوک، مدیر عامل اپل، در مراسم جشنی برای کارخانه‌های تراشه آتی TSMC آریزونا در آریزونا شرکت خواهد کرد. اکنون کمی بیشتر در مورد برنامه های شرکت از جمله سه برابر شدن سرمایه گذاری اولیه می آموزیم.

یک فرد آشنا با این شرکت گفت: «حضور TSMC در ایالات متحده از اصل N منهای 1 پیروی خواهد کرد.

عکس: Colin Lloyd/Unsplash

به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی، شرکت تولید نیمه هادی تایوان بیش از سه برابر سرمایه گذاری خود در ایالت آریزونا آمریکا را به 40 میلیارد دلار رسانده است.

اما هرگز تراشه های سری A یا سری M تولید نمی شود

شرکت تولید نیمه هادی تایوانی (TSMC) در سال 2020 اعلام کرد که یک مرکز تولید تراشه 12 میلیارد دلاری در آریزونا خواهد ساخت. ساخت تاسیسات اصلی تراشه در ماه آگوست به پایان رسید و انتظار می‌رود تولید آن در سال 2024 آغاز شود.