کارخانه TSMC در آریزونا تحت بررسی جدید، با تردید کارمندان

تخمین زده می شود که این کارخانه حداقل چهار برابر بیشتر از همان کارخانه در تایوان هزینه داشته باشد و مدیر مالی شرکت هشدار داده است که این پروژه می تواند در کوتاه مدت بر سودآوری TSMC تأثیر بگذارد.

عکس: Rylan Hill/Unsplash

بر اساس مصاحبه با 11 کارمند TSMC، که به دلیل اینکه مجاز به صحبت علنی نبودند، نامش فاش نشدند، تردیدهای داخلی در سازنده تراشه تایوانی در مورد کارخانه آمریکایی اش در حال افزایش است. بسیاری از کارگران گفتند که این پروژه می تواند تمرکز بر تحقیق و توسعه را که به مدت طولانی به TSMC کمک کرده است از رقبای خود پیشی بگیرد، منحرف کند. برخی افزودند که به دلیل درگیری های فرهنگی احتمالی برای مهاجرت به آمریکا مردد هستند.

برخی از مهندسان TSMC همچنین تردید داشتند که کارگران آمریکایی با اخلاق کاری شرکت که اغلب شامل کار کردن در اواخر شب و آخر هفته است، مطابقت دارند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

TSMC بعداً برنامه‌های خود را برای یک کارخانه 3 نانومتری دیگر تأیید کرد، اما دوباره انتظار می‌رود اپل تا زمان افتتاح این کارخانه به فرآیندهای 2 نانومتری روی بیاورد.

شرکت تولید نیمه هادی تایوانی (TSMC) در سال 2020 اعلام کرد که یک مرکز تولید تراشه 12 میلیارد دلاری در آریزونا خواهد ساخت. ساخت تاسیسات اصلی تراشه در ماه آگوست به پایان رسید و انتظار می‌رود تولید آن در سال 2024 آغاز شود.

اپل به لابی کردن یارانه‌ها برای کارخانه تحت قانون چیپس کمک کرد، اما وقتی فاش شد که کارخانه از فرآیند 5 نانومتری استفاده می‌کند، به نظر می‌رسید که آن را خیلی عقب تر از منحنی قرار داده است. گزارش بعدی نشان داد که کارخانه به جای آن از فرآیند 4 نانومتری استفاده خواهد کرد، اما این روند همچنان از برنامه های اعلام شده اپل برای انتقال به 3 نانومتر یک سال قبل از شروع تولید عقب است.

بلومبرگ در ابتدا گزارش شد که گیاهان خواهد شد مقداری تراشه های اپل، اما نه پردازنده های سری A و سری M، و احتمالاً مقادیر قابل توجهی از تراشه های قدیمی هم نیستند. با این حال، تیم کوک مدیر عامل اپل بعداً توضیح داد که کارخانه خواهد بود تراشه های سری A و سری M را برای محصولات قدیمی تر بسازید، اما نه برای جدیدترین ها.

کارخانه آریزونا TSMC تحت بررسی جدید

THE نیویورک تایمز گزارش می دهد که شک و تردیدهای فزاینده ای در شرکت در مورد ارتباط پروژه وجود دارد. TSMC در حال حاضر برتری فنی قوی نسبت به رقبای تولید تراشه مانند سامسونگ و اینتل دارد و این نگرانی وجود دارد که این امر با دور کردن کارکنان کلیدی از پایگاه تایوانی این شرکت که بر کار تحقیق و توسعه تأثیر می گذارد، به خطر بیفتد.

کارخانه TSMC در آریزونا، که انتظار می‌رود تراشه‌هایی برای اپل بسازد، یکی از برجسته‌ترین نتایج تلاش‌های سیاسی برای تقویت توانایی‌های ساخت تراشه آمریکا بود، اما اکنون موضوع انتقاد است. طبق یک بررسی جدید، یک بررسی جدید گزارش.

برخی از کارمندان این کارخانه را به عنوان یک مزاحم بالقوه مضر می بینند که می تواند برتری تکنولوژیک شرکت را به خطر بیندازد. دیگران می گویند این فقط یک تصمیم تجاری بد است…

زمینه

کرک یانگ، رئیس شرکت سهام خصوصی Kirkland Capital و یک تحلیلگر سابق فناوری، با اشاره به هزینه های بالا گفت: «سرمایه گذاری TSMC در ایالات متحده از منظر تجاری منطقی نیست. او افزود که TSMC ممکن است به دلیل ملاحظات سیاسی مجبور به راه‌اندازی کارخانه در ایالات متحده شده باشد، اما “تا کنون، پروژه Phoenix سود بسیار کمی برای TSMC یا تایوان به ارمغان آورده است.”

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


علاوه بر این، تحلیلگران به مفهوم تجاری این اقدام شک دارند و می گویند که می تواند یک اقدام سیاسی پرهزینه باشد.