کره می گوید اپل اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را بدون رضایت جمع آوری کرده است


یک رگولاتور کره جنوبی گفت که اپل اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را بدون رضایت جمع آوری کرده و شرکت را به دلیل نقض حریم خصوصی 210 میلیون وون (حدود 153000 دلار) جریمه کرده است.

اپل یکی از 188 شرکتی بود که به دلیل نقض قانون حفاظت از اطلاعات مکان و استفاده از آنها مجرم شناخته شد.

به وقت کره گزارش ها.

کمیسیون اعلام کرد، واحد کره ای اپل همچنین به دلیل جمع آوری داده های مکان بدون رضایت، به پرداخت جریمه 210 میلیون وون محکوم شد و در نتیجه بند افشای مکان و سایر سیاست های داده را نقض کرد. […]

اقدامات اداری به دنبال بازرسی منظم شرکت‌هایی است که با اطلاعات مکان سر و کار دارند که بر اساس قانون اصلاح شده حفاظت از اطلاعات مکان در سال 2022 انجام شده است.

کیم هونگ ایل، رئیس KCC، گفت: «اطلاعات موقعیت مکانی یک منبع کلیدی برای بهبود راحتی کاربر و مبنایی برای رشد صنایع نوآورانه است، اما ما باید حفاظت از حریم خصوصی افراد و امنیت اجتماعی را هنگام استفاده از این اطلاعات در نظر بگیریم.

متأسفانه، این گزارش مطلقاً حاوی هیچ جزئیاتی در مورد نحوه انجام این عملیات توسط اپل نیست.

اپل هنگام جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی از کاربر اجازه می خواهد. در اینجا آنچه شرکت در مورد آن می گوید:

با اجازه شما، «خدمات مکان» به برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها (از جمله نقشه‌ها، دوربین، آب‌وهوا و سایر برنامه‌ها) اجازه می‌دهد از اطلاعات داده‌های تلفن همراه، Wi-Fi، شبکه‌های سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) و بلوتوث برای تعیین موقعیت مکانی شما استفاده کنند.

برنامه هایی که می توانند موقعیت مکانی شما را روی صفحه نمایش دهند، از جمله Maps، مکان فعلی شما را با استفاده از یک نشانگر آبی نمایش می دهند. در Maps، اگر موقعیت مکانی شما را نتوان دقیقاً تعیین کرد، یک دایره آبی در اطراف نشانگر خواهید دید. اندازه دایره نشان می دهد که چقدر می توان موقعیت شما را دقیقاً تعیین کرد: هرچه دایره کوچکتر باشد، دقت بیشتری دارد. هنگامی که خدمات موقعیت مکانی برای یک برنامه فعال است، یک نماد پیکان سیاه یا سفید در نوار وضعیت یا مرکز کنترل ظاهر می شود.

اولین باری که یک برنامه سعی می کند با استفاده از خدمات موقعیت یابی به موقعیت مکانی شما دسترسی پیدا کند، باید از شما اجازه بگیرد. پیامی ظاهر می‌شود که توضیح می‌دهد کدام برنامه برای استفاده از موقعیت مکانی شما و همچنین دلیل درخواست توسعه‌دهنده برنامه مجوز درخواست می‌کند.

از 9to5Mac بگیرید

خط‌مشی مجوزهای موقعیت مکانی اپل شامل برنامه‌های خود این شرکت می‌شود و همچنین هنگام راه‌اندازی آیفون برای اولین بار از شما برای فعال کردن سرویس‌های موقعیت مکانی درخواست می‌شود. بنابراین دشوار است که ببینیم چگونه شرکت ممکن است در جمع آوری داده های مکان بدون رضایت مقصر باشد.

عکس توسط CardMapr.nl در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی