کسب و کار تبلیغاتی اپل احتمالاً بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

گزارشی در اطلاعات دیروز کمکی نکرد این توضیح می‌دهد که چگونه کسب‌وکار فروش تبلیغات اپل کارهای مشابه رقبای خود را انجام می‌دهد – مانند فروش تبلیغات هدفمند و اجازه دادن به شرکت‌ها برای فروش تبلیغات در جستجوی محصولات رقیب – اما از زبان نرم‌تری برای توصیف آن استفاده می‌کند.

این یک نقطه فروش قدرتمند در مقایسه با شرکت هایی مانند متا و گوگل است.

عکس: Rishi/Unsplash

یک نقطه فروش منحصر به فرد برای اپل این بود که این شرکت در خدمت منافع مشتریان خود بود، نه تبلیغ کنندگان. مدیر عامل تیم کوک این نکته را بیش از یک بار بیان کرده است:

«آنچه در آیفون اتفاق می‌افتد، در آیفون باقی می‌ماند» یک پیام قدرتمند است. “آنچه در آیفون اتفاق می افتد بیشتر در آیفون باقی می ماند” نه چندان.

هنگامی که اپل شفافیت ردیابی برنامه را معرفی کرد – که به توسعه دهندگان برنامه نیاز دارد تا قبل از جمع آوری داده های مورد نیاز برای نمایش تبلیغات شخصی سازی شده مجوز بگیرند – به طور گسترده ای مورد استقبال مشتریان این شرکت قرار گرفت.

در نهایت، اپل با انتقاد از مدل‌های تجاری مبتنی بر تبلیغات مانند فیس‌بوک، شهرت برند خود را به خطر می‌اندازد، در حالی که دقیقاً همان کار را انجام می‌دهد، اما در مقیاس کوچک‌تر.

به نظر می رسد اپل به این موضوع پی برده است. در حالی که گزارش های قبلی حاکی از آن بود که اپل به دنبال سه برابر کردن درآمد تبلیغاتی خود است، گزارش جدید دیروز نشان داد که این شرکت اکنون رویکرد محتاطانه تری را در پیش گرفته است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


همه اینها برای 1٪ درآمد اضافی؟ ارزشش را ندارد. و هر چه اپل درآمد تبلیغات خود را بیشتر کند، مشکل بدتر می شود.

بیایید با قرار دادن آن عدد در متن شروع کنیم. طبق اکثر استانداردها، این مقدار پول زیادی است. به عنوان مثال، این مقدار برابر با AstraZeneca است که از یک سال ارزش واکسن کووید-19 ساخته شده است. اما برای اپل، این حدود 1 درصد از درآمد سالانه آن در سال است.

جای تعجب نیست که این باعث شده است که این شرکت با تحقیقات ضد انحصار در جبهه دیگری روبرو شود. این واقعا آخرین چیزی است که اپل به آن نیاز دارد.

بدتر از همه، اپل در حال از دست دادن یک USP است

تا اینجا مشکلی نیست اما زمانی که اپل شفافیت ردیابی اپلیکیشن و سپس شروع به افزایش فروش تبلیغات خود کرد، این شرکت را در معرض این اتهامات قرار داد که عمداً تبلیغات درون برنامه ای را جذاب تر می کند تا به تجارت تبلیغاتی خود مزیتی ناعادلانه بدهد. به خصوص که اپل در برنامه های خود مجوز ردیابی نمی خواهد.

اما من می گویم که اینطور نیست. به طور فزاینده ای آشکار می شود که پول چیزی جز رایگان است: به قیمت افزایش سطح آسیب شهرت است.

کسب و کار تبلیغاتی اپل در سال مالی گذشته حدود 4 میلیارد دلار درآمد داشته است. البته این پول زیادی است، اما من فکر می کنم این خطر وجود دارد که فروش تبلیغات بیش از 4 میلیارد دلار به شرکت خسارت وارد کند.

اگر شما یک ناشر هستید و تبلیغات صورت‌حساب‌ها را پرداخت می‌کنند، این یک خطر تجاری است. اما اگر سخت‌افزار گران‌قیمتی می‌فروشید و درآمد تبلیغات فقط یک قطره بسیار کوچک در یک اقیانوس بسیار بزرگ است، به نظر یک ریسک کاملاً غیرضروری است.

این اقدامات جدید ضد تراست را باز می کند

تبلیغات آنلاین یک بسیار شرکت متفاوت برخی از فروش های مستقیم انجام می شود، اما بیشتر تبلیغات از طریق شبکه های تبلیغاتی مانند AdRoll فروخته می شوند. یک ناشر وب قراردادی را انجام می دهد که در آن شبکه های تبلیغاتی می توانند فضای وب سایت خود را بفروشند. ناشر نمی داند چه کسی این تبلیغات را می خرد یا برای چه استفاده می شود.

با این حال، توسعه‌دهندگان مقاومت کرده‌اند، زیرا اپلیکیشن‌های رایگانی که برای تبلیغات درون‌برنامه پرداخت می‌شوند، درآمدشان به شدت کاهش یافته است. در واقع، تبلیغات عمومی ارزش بسیار کمتری نسبت به تبلیغات هدفمند دارند. متا، مالک فیس بوک بسیار پر سر و صدا بوده و گفته است که نه تنها به کسب و کار تبلیغاتی خودش لطمه می زند، بلکه اپل به کسب و کارهای کوچک آسیب می رساند و باعث می شود تبلیغات آن ها بسیار کمتر کارآمد باشد. هیچ کس باور نمی کرد که فیس بوک به چیزی غیر از کسب و کار خودش اهمیت می دهد، اما این اتهام وجود داشت.

اگر اپل را اداره می کردم، تجارت تبلیغات را به طور کامل تعطیل می کردم. دوباره به شرکتی تبدیل شوید که از داده های مشتری محافظت می کند کاملا – نه فقط اکثربه دنبال کمی پول بیشتر

اما اکنون این موضوع برای اپل نیز صادق است. ممکن است اپل از شما به عنوان یک محصول بسیار کمتر از رقبای خود استفاده کند، اما همچنان این کار را می کند. این یک تفاوت سیاه و سفید را به یک منطقه خاکستری تبدیل می کند.

اپل قبلاً از این موضوع رنج برده است. زمانی که این شرکت دو جایگاه تبلیغاتی جدید را در اپ استور ارائه کرد، توسعه‌دهندگان به سرعت دریافتند که تبلیغات برنامه‌های قمار در کنار برنامه‌های نامرتبط خودشان اجرا می‌شوند. حداقل در یک مورد اخیر، یک تبلیغ برای یک برنامه بازی در کنار RecoverMe نشان داده شدبرنامه ای برای کمک به معتادان به قمار برای فرار از اعتیاد.

این دیدگاه من است. در مورد تو چی؟ لطفا در نظرسنجی ما شرکت کنید و نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

اکنون، شخصاً تا حد زیادی به وعده های حریم خصوصی اپل اعتقاد دارم. اما موضوع این نیست. حالا مشتریان اپل باید خودشان تصمیم بگیرند که آیا این شرکت است یا خیر واقعا متفاوت از شرکت هایی مانند گوگل، یا اگر فقط یک موضوع درجه باشد – که اپل فقط بدتر از گوگل است.

این به این دلیل است که با تبلیغات برنامه‌ریزی شده، حتی شبکه تبلیغاتی ممکن است نداند چه کسی یک جایگاه تبلیغاتی خاص را می‌خرد. این یک فرآیند خودکار است که در آن رایانه‌های آگهی‌دهندگان مبلغی را که می‌پردازند پیشنهاد می‌کنند، و رایانه‌های ناشران مبلغی را که می‌پذیرند پیشنهاد می‌دهند، و مطابقت‌ها بدون دخالت انسان انجام می‌شود. در برخی موارد می توان فضای تبلیغاتی را قبل از نمایش کسری از ثانیه فروخت.

در نسخه چاپی، مدل فروش آگهی ساده بود. یک روزنامه یا مجله برای فروش فضای تبلیغاتی پیشنهاد می دهد، شرکت ها آن را می خرند و آگهی های خود را ارسال می کنند. ناشر می‌داند که به چه کسی می‌فروشد، بنابراین می‌تواند از آگهی‌های تجاری کلی انصراف دهد، و می‌تواند آثار هنری آگهی را قبل از انتشار ببیند.

بهترین کاری که یک ناشر می تواند انجام دهد شراکت با شبکه های معتبر است. با این حال، برخی از تبلیغات ناقص عبور می کنند و نیاز به حذف دستی دارند.

با این حال، اگر «پول مجانی» بود – پولی که شرکت می‌تواند بدون هیچ مشکلی دستش را دراز کند و بگیرد – مطمئناً اپل دیوانه خواهد بود که آن را نگیرد.

به گفته سه نفر آشنا با این تجارت، به جای استفاده از عبارت “هدف گذاری” برای توصیف توانایی شرکت برای ارائه تبلیغات جستجوی اپل متناسب با سلیقه کاربران، اپل از نمایندگان فروش تبلیغات خود می خواهد که بگویند “تصفیه مخاطب”. […]

وقتی یک سرویس آنلاین رایگان است، شما مشتری نیستید. شما محصول هستید

این گامی در مسیر درست است، اما من صادقانه فکر می کنم دلایل خوبی برای خروج اپل از تجارت تبلیغاتی وجود دارد – به سه دلیل.

تجارت تبلیغاتی خطرناک است

این فقط باعث ریاکاری اپل می شود.

تجارت تبلیغاتی اپل ارزشش را ندارد

مردم گفتند که “تسخیر” نیز مستثنی شده است، با اشاره به رویه تبلیغ کننده برای خرید تبلیغاتی که هر زمان که کاربران مارک های رقیب را جستجو می کنند ظاهر می شوند. «کلمات کلیدی رقیب» و «دفاع از برند» جایگزین های قابل قبولی هستند.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی