کپی کردن پیام های ماهواره ای آیفون 14 برای رقبا سخت خواهد بود. اینجا چرا

سایت خواهر ما Space Explored هفته گذشته فاش شد که اپل قرار است از 85 درصد از ظرفیت گلوبال استار برای این سرویس استفاده کند و گزارش جدید امروز نشان می دهد که این یک قرارداد قراردادی است که به مذاکرات در سال 2019 بازمی گردد.

ارتباطات ماهواره ای آیفون 14

هواوی پیش از رویداد اپل با اعلام ارتباطات ماهواره‌ای خود، اپل را شکست داد.

را روزنامه وال استریت گزارش می دهد که ظرفیت 85 درصدی اختصاص داده شده به اپل یک توافق قراردادی است که پس از مذاکرات مربوط به سال 2019 به دست آمده است.

یک نوآوری کلیدی این است که این حالت به انتقال پیام تمام متن متکی نیست. در عوض، یک سری سوال می پرسد و سپس پاسخ ها را به صورت فشرده رمزگذاری می کند.

بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند جدید در سال وجود دارد. مت دش، مدیر اجرایی Iridium در ماه ژوئیه به سرمایه گذاران گفت: چیزی حدود هفت میلیارد گوشی هوشمند در سال های آینده وجود خواهد داشت. “من فکر می کنم بازار بزرگی برای ایجاد هر نوع اتصال به دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند خواهد بود، و من حتی آن را به گوشی های هوشمند محدود نمی کنم.”

مدیران صنعت ماهواره می گویند که اپل در اوایل سال 2019 با نزدیک شدن به شرکت های ماهواره ای توانست به سرعت جای پای خود را به دست آورد. سازنده آیفون در نهایت با شرکت Globalstar برای 85 درصد از ظرفیت شبکه این شرکت ماهواره ای قرارداد انحصاری منعقد کرد. این تصمیم باعث شد تا سازندگان سخت افزار رقیب نتوانند از زیرساخت های Globalstar برای راه اندازی خدمات رقیب استفاده کنند.

بسیاری انتظار دارند که اپل امروز یک ویژگی متنی ماهواره ای را معرفی کند که برای استفاده در مواقع اضطراری در مناطق دورافتاده که هیچ پوشش سلولی در دسترس نیست، طراحی شده است. اما در این صورت، هواوی با اعلام این ویژگی، اپل را شکست داد و اشاره کرد که در Mate 50 در دسترس خواهد بود.

به عنوان مثال، SpaceX و T-Mobile در یک سرویس تا حدودی مشابه با یکدیگر همکاری کرده‌اند، اما انتظار نمی‌رود که تا اواخر سال 2023 فعال شود. شرکت تلفن ماهواره‌ای Iridium نیز پتانسیل بالایی را می‌بیند.

کپی کردن ویژگی ارتباطات ماهواره ای آیفون 14 برای رقبا سخت خواهد بود، اگرچه سایر سازندگان گوشی های هوشمند ممکن است بتوانند خدمات محدودتری ارائه دهند.

SOS اضطراری آیفون 14 از طریق ویژگی ماهواره ای یکی از اصلی ترین اعلامیه هایی بود که در رویداد اپل در هفته گذشته منتشر شد و دلیل نام Far Out و تصاویر فضایی بود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


ما در آن زمان اشاره کردیم که چگونه اپل و گلوبال استار دو مشکل کلیدی در ارتباطات ماهواره ای را حل کردند. اول اینکه پهنای باند بسیار کم است که حتی برای ارسال پیام های متنی زمان زیادی می برد. دوم، هر ماهواره فقط برای مدت کوتاهی شنیده می شود.

تیم فارار، رئیس شرکت مشاوره صنعت مخابرات TMF Associates، با اشاره به اینکه تنها یکی دو شرکت دیگر ترکیب مناسبی از ماهواره ها را دارند، گفت: «آنها به نوعی آن را قفل کرده اند، و واقعاً به اپل بستگی دارد که تا کجا می خواهند پیش بروند. در حال حاضر راه اندازی شده و دسترسی به امواج رادیویی بی سیم برای دسترسی موثر به گوشی های هوشمند.

همانطور که قبلاً گفته شد، Globalstar شرکت پشت سیستم امنیتی ماهواره ای اپل خواهد بود. گلوبال استار که در سال 2001 تأسیس شد، مجموعه ای از 24 ماهواره را در مدار پایین زمین برای ارائه خدمات به تلفن های همراه مجهز به ماهواره اداره می کند.

عکس: کوین اشمید/Unsplash

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

با این حال، این شرکت تنها ارتباطات یک طرفه را با استفاده از ماهواره های GPS چینی ارائه می دهد و این تلفن در ایالات متحده موجود نیست. بنابراین اپل ممکن است بتواند انحصار خود را با این ویژگی برای مدتی حفظ کند.

خدمات ماهواره ای بیشتر به زودی

این سرویس از طریق ماهواره های گلوبال استار طراحی شده ویژه برای ارائه خدمات به گوشی های هوشمند عمل می کند.

از آنجایی که اپل می‌داند چه اطلاعاتی به چه ترتیبی جمع‌آوری شده‌اند، می‌تواند داده‌ها را تقریباً به هیچ‌وجه فشرده کند. به عنوان مثال، اولین سوال این است: چه کسی به کمک نیاز دارد؟ گزینه ها من، شخص دیگری و چند نفر هستند. آیفون به راحتی می‌تواند 1، 2 یا 3 را ارسال کند و سرور در سمت اپل آن را به یک عبارت کامل تبدیل کند. اگر این ویژگی پنج سوال بپرسد، به راحتی می توان آن را به چیزی شبیه به: 13225 به علاوه طول و عرض جغرافیایی رمزگذاری کرد. این امر ارتباطات ماهواره ای را بسیار قابل اعتمادتر می کند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

در یک پرونده SEC که در رویداد “Far Out” اپل منتشر شد، Globalstar قصد دارد 85٪ از ظرفیت شبکه فعلی و آینده خود را برای این سرویس به اپل اختصاص دهد.

پیشنهاد انحصاری

مدت زمانی که اپل انحصاری را حفظ خواهد کرد یک سوال بزرگ است. ارتباطات ماهواره ای با گوشی های هوشمند قرار است به تجارت بزرگ تبدیل شود و تعدادی از شرکت ها در این زمینه فعالیت می کنند.

پر شده WSJ این قطعه همچنین شرکت های دیگر و برنامه های آنها را توصیف می کند، اما بدون هیچ جزئیاتی.