گزارش: اتحادیه اروپا تصمیم دارد اپل را به دلیل عدم رعایت DMA جریمه کند


بر اساس گزارش جدید از فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا قصد دارد اپل را به دلیل عدم رعایت قانون بازارهای دیجیتال جریمه کند. این امر اپل را به اولین شرکتی تبدیل می کند که به دلیل عدم رعایت DMA جریمه می شود و ممکن است در هفته های آینده اعلام شود.

اپل برنامه‌های انطباق با DMA خود را در ژانویه اعلام کرد و آنها را با iOS 17.4 در ماه مارس عرضه کرد، از جمله کاهش قابل توجه کمیسیون App Store. در ماه‌های پس از ژانویه، اپل تغییراتی را در برنامه‌های اصلی خود اعمال کرده است، از جمله بازنگری در الزامات بازار اپلیکیشن، تغییر ساختار هزینه فناوری اصلی، اضافه کردن توزیع وب و غیره.

اتحادیه اروپا با این وجود معتقد است که اپل به اندازه کافی جلو نرفته است. بر اساس گزارشی که امروز منتشر شد، کمیسیون اروپا معتقد است که اپل “به تعهدات خود در مورد اجازه دادن به توسعه دهندگان برنامه برای “هدایت” کاربران به پیشنهادات خارج از اپ استور بدون تحمیل هزینه به آنها عمل نمی کند.

اگر کمیسیون اروپا به جلو حرکت کند، جریمه می تواند به 5 درصد از میانگین درآمد روزانه اپل برسد که در حال حاضر معادل بیش از یک میلیارد دلار است.

این گزارش به نقل از سه نفر از افراد آشنا به این موضوع هشدار می دهد که اتحادیه اروپا تنها “یافته های اولیه” را انجام داده است و اپل همچنان می تواند تغییراتی را برای جلوگیری از جریمه اعمال کند.

اپل اصرار دارد که تغییراتش با DMA مطابقت دارد و مکرراً اعلام کرد: “ما مطمئن هستیم که طرح ما با DMA مطابقت دارد و ما همچنان به تعامل سازنده با کمیسیون اروپا در حین انجام تحقیقات خود ادامه خواهیم داد. »

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی