گزارش: اپل قبل از اینکه آیفون های پرچمدار بتوانند مودم های 5G کوالکام را کنار بگذارند، دو مانع دارد که باید بر آن غلبه کند.

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

طبق گزارش ها، آیفون SE 4 در مسیر عرضه در سال 2024 است. «اپل.

در یک امروز در توییتر پست کنیدکو می‌گوید هنوز مشخص است که آیا آیفون 16 در سال 2024 از تراشه مودم خود اپل استفاده خواهد کرد یا از اجزای کوالکام استفاده خواهد کرد.

آیفون SE 4 اولین آیفونی خواهد بود که از مودم 5G طراحی شده سفارشی اپل استفاده می کند. با این حال، با این حال، از فناوری mmWave 5G با بالاترین سرعت پشتیبانی نخواهد کرد. در عوض، فقط از 5G زیر 6 گیگاهرتز استفاده می کند که سرعت های بالاتری نسبت به LTE ارائه می دهد، اما نه به سرعت mmWave.

اپل با کوالکام در دادگاه به دلیل اختلاف نظر در مورد حق اختراع در مورد فناوری مودم سلولی مورد استفاده در آیفون ها مبارزه کرده است. در نهایت، اپل کسب و کار مودم اینتل را تصاحب کرد و هزینه استفاده از تراشه های باند پهن کوالکام را پرداخت کرد. اپل از آن زمان به توسعه مودم های سلولی داخلی خود ادامه داده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی در حالی که مینگ چی کو، تحلیلگر اپل پیش بینی می کند که آیفون SE 4 اولین آیفون با مودم داخلی اپل خواهد بود، هنوز مشخص نیست که دستگاه های پرچمدار این شرکت چه زمانی تغییر خواهند کرد. در حال حاضر، اپل برای مودم های 5G که در دستگاه های خود استفاده می کند، به کوالکام متکی است.

آیفون های پرچمدار چه زمانی کوالکام را کنار خواهند گذاشت؟

کو می گوید که توسعه تراشه های 5G داخلی اپل با دو چالش مواجه است: اتصال ماهواره ای و فناوری mmWave. او توضیح می دهد: «چالش اصلی این است که آیا اپل می تواند بر موانع فنی mmWave و ارتباطات ماهواره ای غلبه کند یا خیر.