گزارش «تاسف بارترین ازدواج فناوری» بین اپل و سامسونگ را بررسی می کند. آیفون X شکسته با صفحه نمایش microLED

اپل در طول این سال ها بارها تلاش کرده و شکست خورده است تا سامسونگ را کنار بگذارد. یکی از این تلاش ها زمانی رخ داد که اپل امیدوار بود از فناوری نمایشگر microLED به جای OLED در آیفون X استفاده کند.

به گفته دو مهندس سابق اپل، در مواقع دیگر، زمانی که مهندسان اپل پرسشنامه‌هایی را برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمایشگرهای سامسونگ برای سامسونگ ارسال می‌کردند، سامسونگ اسناد را بدون پاسخی جز کلمه “محرمانه” برگرداند.

در حادثه ای در سال 2017، مهندسان اپل از ایالات متحده به کره جنوبی رفتند تا با کارمندان بخش نمایشگر سامسونگ ملاقات کنند، اما به آنها گفته شد که از امکانات آن، از جمله ساختمان های اداری استقبال نمی کنند، زیرا سامسونگ باید از مالکیت معنوی خود محافظت کند. در اطراف یک فناوری صفحه نمایش معروف به دیودهای ساطع نور ارگانیک یا OLED. به گفته یکی از کارمندان سابق اپل که در این مورد توضیح داده شده است، در عوض، مهندسان اپل مجبور شدند با همتایان سامسونگ خود از راه دور از اتاق های هتل خود در کره جنوبی صحبت کنند.

در این گزارش همچنین آمده است: «یک حادثه مشابه چندین سال بعد در مورد نمایشگرهای مک بوک رخ داد که باعث شد اپل تولید انبوه خود را تا زمانی که بتواند بهترین کیفیت را برای استفاده انتخاب کند، متوقف کند.

گزارش از اطلاعات ارزش خواندن را دارد و شامل جزئیات جذاب دیگری در مورد رابطه بین سامسونگ و اپل است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

این گزارش با اشاره به چند کارمند سابق اپل می‌گوید: «سامسونگ آنقدر به اپل مشکوک است که مهندسان اپل را از کارخانه‌های سامسونگ حذف می‌کند».

در حادثه‌ای جداگانه، سامسونگ «میلیون‌ها صفحه‌نمایش LCD» را برای اولین نسخه رتینا آی‌پد مینی به فاکسکان ارسال کرد، اما اپل «لکه‌های جزئی» در صفحه‌نمایش دارد. سامسونگ از تعویض صفحه‌نمایش خودداری کرد و اپل را «چاره‌ای جز استفاده از پنل‌ها» نگذاشت.

برنامه استفاده از MicroLED در iPhone X هرگز محقق نشد. تعدادی از افرادی که روی این پروژه کار کرده اند می گویند هزینه بالای ساخت میکرو ال ای دی ها، همراه با طولانی بودن فرآیند و پتانسیل بالای نقص، علیرغم تلاش های اپل در طول سال ها برای غلبه بر این موانع، منجر به تاخیرهایی شده است.

پس از خرید LuxVue در سال 2014، اپل پروژه MicroLED را بر روی استعدادهای برتر انباشته کرد که بسیاری از آنها دارای مدرک دکترا در زمینه هایی از جمله فیزیک، شیمی و مهندسی برق بودند. یک سال بعد، اپل یک کارخانه نمایشگر کوچک در تایوان از کوالکام خرید تا نحوه ساخت این نمایشگرها را بیاموزد.

همانطور که اپل تلاش می کند تا فناوری صفحه نمایش خود را برای محصولات آینده توسعه دهد، گزارش جدیدی از اطلاعات امروز به بررسی عملکرد درونی رابطه این شرکت با سامسونگ می پردازد. این گزارش رابطه بین سامسونگ و اپل را به عنوان “ناشادترین ازدواج فناوری” توصیف می کند و حکایات مختلف زیادی در مورد این دو شرکت دارد.

در ابتدا، اپل امیدوار بود که از MicroLED به جای OLED در iPhone X استفاده کند. به گفته یکی از اپل سابق، در حالی که OLED ها امکان کنترل کلی تصویر بهتر را در مقایسه با LCD ها فراهم می کردند، برخی از مدیران اپل از نمایشگرهای OLED بدشان می آمد زیرا به سختی در نور خورشید دیده می شدند. مدیر اجرایی درگیر در بحث نقشه راه صفحه نمایش اپل.

خلاصه داستان این است که اپل و سامسونگ رقبای سرسختی هستند، اما اپل همچنان بدون شک برای صفحه نمایش های استفاده شده در بسیاری از محصولاتش به سامسونگ وابسته است. سامسونگ و اپل در صنعت گوشی های هوشمند پرچمدار رقیب هستند، اما در طول سال ها چندین بار در دادگاه با یکدیگر دعوا کرده اند.

مهارت آن در فناوری صفحه نمایش و تولید به سامسونگ قدرت بیشتری در رابطه با اپل نسبت به اکثر شرکای زنجیره تامین اپل می دهد. به طور کلی، تامین کنندگان اپل باید “ریسک مالی ذخیره و جذب هزینه قطعات غیر ضروری” را بپذیرند، اما در مورد سامسونگ اینطور نیست.

همانطور که قبلا توسط بلومبرگ و تحلیلگر راس یانگ، اپل همچنان در حال کار بر روی فناوری نمایشگر microLED است. این شرکت روی طراحی صفحه نمایش خود کار می کند، بنابراین سامسونگ را به کلی کنار می گذارد.

یکی از کارمندان سابق اپل به یاد می آورد که سامسونگ چندین سال پیش اپل را مجبور به تحویل صدها هزار صفحه نمایش مک بوک اضافی کرد، حتی پس از اینکه اپل پیش بینی تقاضای خود را برای این محصول کاهش داد.