گوگل بخشی از درآمد جستجوی کروم – 9to5Mac را به اپل می پردازد

گزارشی جدید از ثبت نام امروز ادعا می کند که گوگل “بخشی از درآمد جستجو” را از Google Chrome در iOS به اپل می پردازد. در این گزارش آمده است: «این ممکن است توضیح دهد که چرا اپل یک موتور جستجوی رقیب راه‌اندازی نکرده یا در توسعه مرورگر سافاری خود سرمایه‌گذاری نکرده است تا جایی که بتواند به یک رقیب معتبر برای کروم تبدیل شود.

«Google در شرایط زیر سهمی از درآمد جستجویی که از ترافیک مرورگر در iOS به دست می‌آورد به اپل می‌پردازد: در ازای اینکه ارائه‌دهنده جستجوی پیش‌فرض در Safari باشد، Google سهمی از درآمد حاصل از ترافیک جستجوی Safari را به اپل می‌پردازد؛ و بر اساس قراردادهای تجاری مختلف، گوگل سهمی از درآمد را به اپل می پردازد برگرفته از ترافیک جستجو (X).

یکی از اجزای اصلی درآمد خدمات اپل، پرداخت چند میلیارد دلاری است که هر ساله از گوگل در ازای وضعیت خود به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در آیفون، آی‌پد و مک دریافت می‌کند. در حالی که این قرارداد خود تحت بررسی نظارتی قرار گرفته است، گزارش امروز از ثبت نام ادعا می کند که رابطه مالی بین گوگل و اپل شامل یک عنصر کلیدی دیگر است.

به روز رسانی: این ترتیب توسط بلومبرگ در سال 2020:

طبق گزارش ها، CMA در پاسخ به سوالی درباره این اصلاحات گفت ثبت نام که او “نمی تواند اظهار نظر کند یا اطلاعات محرمانه را فاش کند”. در مورد گوگل و اپل، در این گزارش آمده است: «هیچ یک از شرکت‌ها صحبت نمی‌کنند» وقتی از آنها خواسته شد تا این گزارش را «تأیید یا رد کنند».

اگر درست باشد، افشاگری بزرگی در رابطه با رابطه اپل و گوگل خواهد بود. این چیزی است که تقریباً به طور قطع با فشار ضد انحصار فوری روبرو خواهد شد، حتی فراتر از تحقیقات CMA در بریتانیا. اگر ترتیبی که در آن گوگل به اپل پول می‌دهد تا موتور جستجوی پیش‌فرض باشد، بحث‌برانگیز باشد، این توافقنامه تقسیم درآمد بحث‌برانگیزتر خواهد بود.

با توجه به این سهم درآمدی، زمانی که (X) یا سافاری موفق شد در رقابت برای یک کاربر iOS، به جای کسب سهم کامل از درآمد ترافیک جستجو، آنها فقط سهمی جزئی به دست می آورند (یعنی درآمدی که قبلاً حق نداشتند). بنابراین، این قراردادهای تقسیم درآمد، انگیزه رقابت بین مرورگرها در iOS را کاهش می دهد.

ثبت نام می‌گوید این معامله تقسیم درآمد بخشی از آنچه توسط سازمان رقابت و بازار در بریتانیا بررسی می‌شود. به عنوان بخشی از شواهد خود، این گزارش به برخی اصلاحات عجیب در گزارش 365 صفحه ای منتشر شده توسط CMA در سال گذشته اشاره می کند (تاکید ما):



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

«بر اساس این قراردادها، اپل بخش قابل توجهی از درآمد ترافیک جستجوی گوگل را از آن دریافت می کند سافاری و (X) در دستگاه‌های iOS.

به گفته یکی از آشنایان با این ترتیب که در حین چت خواست نامش فاش نشود، اپل همچنین سهمی از درآمد را از جستجوهای انجام شده از طریق برخی از برنامه های خود گوگل، مانند کروم، نصب شده بر روی آیفون، آی پد و مک به دست می آورد. قراردادهای تجاری خصوصی. ”

این گزارش همچنین به شکایت ضد تراست در دسامبر 2021 در کالیفرنیا تنظیم و در مارس 2022 به روز شد. این گزارش ادعا می کند که “گوگل میلیاردها دلار به اپل پرداخت کرد و موافقت کرد که سود خود را با اپل تقسیم کند تا تهدید و ترس اپل را به عنوان یک رقیب از بین ببرد. . “

در این گزارش به نقل از یک منبع آشنا با این موضوع اشاره شده است و می‌گوید که گوگل بخشی از درآمد جستجوی تولید شده توسط افرادی که از Google Chrome در iOS استفاده می‌کنند به اپل پرداخت می‌کند. مشخص نیست که گوگل بر اساس این قرارداد چقدر به اپل پرداخت می کند.

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.