یک برنامه Apple Passwords یک تغییر کوچک با تأثیر بزرگ خواهد بود


یکی از چیزهایی که قصد داریم هفته آینده اعلام کنیم، یک برنامه «جدید» Apple Passwords در iPhone، iPad و Mac است – حرکتی که چندین بار پیشنهاد کرده‌ایم.

برای 9to5Mac خوانندگان، این یک مزیت کوچک اما ارزشمند ارائه می دهد. با این حال، بیشترین تأثیر روی افراد غیر فنی خواهد بود…

البته دستگاه‌های اپل مدت‌هاست که دارای مدیریت رمزهای داخلی به شکل Keychain و سپس iCloud Keychain هستند.

با گذشت زمان، ویژگی امنیتی بیشتر و قدرتمندتر شده است و اکنون با مدیران رمزهای عبور مستقل مانند 1Password و LastPass قابل مقایسه است. با این حال، با توجه به اینکه پس از این واقعیت در برنامه تنظیمات پنهان شده بود، آن را نمی دانید.

می گوید همه چیز در شرف تغییر است بلومبرگ، هنگامی که در نهایت به یک برنامه مستقل استخراج می شود.

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، iOS 18، macOS 15 و iPadOS 18 برای اولین بار دارای یک برنامه رمز عبور اختصاصی خواهند بود. […] برنامه جدید توسط سرویس iCloud Keychain موجود اپل، که رمزهای عبور و نام‌های کاربری را در دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌کند، ارائه می‌شود.

علاوه بر این، برنامه جدید اجازه می دهد تا رمزهای عبور را از مدیران رمز عبور موجود وارد کنید.

یک مزیت کوچک برای تکنسین ها

9to5Mac البته خوانندگان از قابلیت‌های مدیریت رمز عبور داخلی آگاه هستند و احتمالاً اکثر ما این روزها از آن به جای برنامه‌های شخص ثالث استفاده می‌کنیم که بهترین ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند.

این همچنان به ما یک مزیت می دهد: تبدیل رمزهای عبور به یک برنامه مستقل به آن امکان می دهد برای چندوظیفه ای استفاده شود – کاری که در تنظیمات نمی توان انجام داد.

تاثیر بسیار زیادی برای افراد غیرتکنولوژیکی

این تغییر تفاوت زیادی در قابل مشاهده کردن مدیریت رمز عبور برای افراد غیر فنی ایجاد خواهد کرد.

همچنان مرا می ترساند که چند وقت یکبار یک دوست غیر فنی برای چیزی مانند قفل شدن در وب سایت یا سرویسی که از آن استفاده می کند کمک می خواهد، اما متوجه می شود که برای همه چیز از یک رمز عبور استفاده می کند. یا حداقل مجموعه کوچکی از رمزهای عبور مورد استفاده در چندین سایت و سرویس.

این البته دستور العملی برای فاجعه است. اولین کاری که یک هکر هنگام بدست آوردن پایگاه داده ای از نام های کاربری و رمز عبور انجام می دهد، راه اندازی این پایگاه داده در تمام وب سایت های معتبر است. برای هر کسی که دوباره از رمز عبور استفاده می کند، این بدان معنی است که داده های شخصی آنها به همان اندازه ایمن است که کمترین امنیت وب سایتی را که استفاده می کند.

با این تغییر، اپل به طور موثر به آنها سیگنال می دهد و می گوید:

“سلام! چیزی به نام مدیر رمز عبور وجود دارد. شما واقعاً باید از آن استفاده کنید! و در اینجا آن را دارید، کاملا رایگان است و در همه دستگاه های اپل شما گنجانده شده است.

اما… کدهای دسترسی!

میدانم. رمزهای عبور وحشتناک هستند. من این را سالهاست می گویم. رمزهای عبور آینده هستند و ما باید در هر فرصتی از آنها استفاده کنیم.

اما هنوز تا جهانی بودن بسیار فاصله دارند. بنابراین ما برای مدتی درگیر حداقل چند رمز عبور خواهیم بود و تا زمانی که این مدت طول بکشد، هرچه بتوانیم افراد بیشتری را با بهداشت رمز عبور آشنا کنیم، بهتر است. این حرکت احتمالاً بیشتر از هر کاری که یک شرکت تا به حال انجام داده است، در این زمینه مفید خواهد بود.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی