↑ ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ مشارکتکنندگان ویکیپدیا 9to5mac Farsi

در کنار تمام این قابلیتها، آیفون 10 میتواند تصاویر پانارومای 63مگاپیکسلی ثبت کند، با استفاده از فناوری “پیکسل فوکوس” روی سوژههای شما فوکوس کند، علاوهبر صورت، بدن انسان را هم تشخیص دهد و از همه مهمتر با فرمت جدید HEIF تصویر ثبت کند تا در حجم کمتری، جزئیات بیشتر را جا دهد. در چند سال اخیر به قدری تکنولوژی پزشکی پیشرفت کرده که اعضای بدن را از بیخ و بن شبیه به اورجینال می سازند . درست است که در کشورمان چند مرکز نمایندگی رسمی داریم، اما با توجه به محدودیتهای اپل برای ایران، این شرکت آمریکایی هیچ نمایندگی مستقیم و رسمی در کشور ما ندارد و عملاً نمایندگیهای ما را به رسمیت نمیشناسد. مثل بقیهی گوشیهای امروزی بازار، امکان اتصال به شبکههای نسل چهارم با سرعت انتقال یک گیگابیت بر ثانیه، بلوتوث نسخهی 5، Wi-Fi با استاندارد ac و استفاده از تمام ماهوارههای موجود برای مکانیابی دقیق و سریع از دیگر مشخصات سختافزاری آیفون 10 است. دوربین سلفی فقط سنسوری 7مگاپیسکلی دارد و دریچهی دیافراگم f/2.2 آنچنان مشخصات بالا و مناسبی ندارد؛ اما با تغییرات نرمافزاری خروجیهای کمنظیری به شما میدهد. دوربینهای روی قاب پشتی تفاوت زیادی با آیفون 8پلاس ندارند؛ اما دوربین سلفی در آیفون 10 معجزه میکند و تصور اینکه چقدر میتوانید از سلفیهای آن لذت ببرید، غیرممکن است.

در حالت پرتره سلفی میتوانید با چند نوردهی مختلف و با استفاده از دوربین سلفی تصاویری پرترهی عجیبوغریب بگیرید. برای آیفون 10 دو دوربین اصلی در نظر گرفته شده تا آیفون جدید با استفاده از این دو دوربین، علاوهبر زوم اپتیکال دو برابر و دیجیتال ده برابر، بتواند تصاویر پرترهی زیبایی هم ثبت کند؛ البته این نوع ثبت تصویر و زوم در آیفون 7 پلاس هم وجود داشت و جدید نیست؛ اما اپل کمی به این موضوع شاخ و برگ داده و حالا شما میتوانید در پنج حالت نوری مختلف، پرتره بگیرید. این شکایات در حدی تأثیرگذار بود که هنوز هم اثرش از بین نرفته و در خاطرمان حک شده و عملاً هنوز هم اغلب ما تصور میکنیم این محدودیتها هنوز وجود دارند. این تمام ماجرا نیست؛ اگر آیفون 10 بین افراد زیادی که چهرهشان را نمیشناسد دستبهدست شود، دیگر به شناخت چهره عکسالعمل نشان نمیدهد و حتما باید از پین یا پسوورد برای بازکردن آن استفاده کنید تا دوباره صورتتان را بشناسد. اپل هم در آیفون 10 سنگتمام گذاشته و از تکنولوژی پیشرفتهی تشخیص چهره استفاده کرده تا آیفون جدید، صاحبش را با یک نگاه بشناسد. درصد شکنندگی آیفون 10، در حدود 90درصد تخمین زده شده است. میتوانید تنها با نگاه به آیفون 10، قفل گوشی را بازکنید، از پرداخت اپل استفاده کنید، از فروشگاه اپل، برنامه و بازی بخرید، پسوردهایتان را در سفاری وارد کنید یا حتی برای بازکردن برنامههایی که قبلا نیاز به اثرانگشتتان داشتند، حالا از صورتتان برای باز شدنشان استفاده کنید.

با پذیرش علم جدید، درهم تنیدگی ارزش و واقعیت به نحوی است که منجر به پذیرش علم جدید میشود. چیزی که کمتر شاهد آن بودیم؛ اما iOS تا جای ممکن برای رساندن آیفون جدید به هدفی که مدنظر اپل بوده تغییر کرده است. در هر مرحله از خرید گوشی آیفون از تکنولایف پشتیبانان و کارشناسان آماده پاسخگویی به سوالات و نظرات شما در مورد گوشی Apple هستند، پس اگر در هر مرحله به مشاور خرید موبایل و راهنماییهایی تخصصی در رابطه با خرید و قیمت اپل نیاز داشتید حتماً با کارشناسان مطرح کنید تا بهترین تجربه خرید گوشی را در تکنولایف داشته باشید.

هرکدام از مدلهای گوشی آیفون دارای حافظه داخلی مشخصی هستند که با توجه به نیازهای خود و سبک استفاده از موبایل باید نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام کنید. این نمایشگر در مقایسه با پنلهای معمولی، مصرف انرژی کمتری دارد و این به خاطر استفاده از پنلهای اولد است؛ اما این مشخصه باعث نشده تا نور نمایشگر مثل محصولات دیگری که پنل اولد دارند کم باشد؛ بلکه این پنل در هر شرایطی بهترین بازدهی ممکن را دارد. از سوی دیگر، برخی فعالان بازار بر این عقیدهاند که جای خالی پرچمدار بازار را هیچ مدل دیگری نمیتواند پر کند. استفاده از ماسک، عکس یا موارد مشابه نمیتواند امنیت اطلاعات شما را به خطر اندازد؛ اما اگر برادر یا خواهر دوقلو دارید، باید برای امنیت اطلاعاتتان نگران باشید. اطمینان داشته باشید مثل Face ID در طی چند روز، به استفاده از آن عادت خواهید کرد. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در رابطه با ممنوعیت واردات آیفون گفت: از وضعیت کنونی بهعنوان ممنوعیت واردات آیفون نباید یاد کرد. اپل ادعا کرده که دوربینهای آیفون 10 در مقایسه با دوربینهای آیفون 7 پلاس، سنسورهای بزرگتر و البته سریعتری دارد که درنتیجه میتواند تصاویر مطلوبتری هم ثبت کنند؛ همچنین این دوربینها میتوانند با استفاده از فناوری کاهش نویز، فیلتر جدید رنگ و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر، تصاویری بهمراتب بهتر از هر آیفون دیگری ارائه دهند.

همچنین اچتیسی به واسطه کیفیت محصولات و رابط کاربری خوب محصولات اندرویدیاش به عنوان یکی از مورد اعتمادترین برندها نیز شناخته میشد. گوشی آیفون که لوگوی آن به صورت سیب گاز زده طراحی شده است، به عنوان معروفترین برند گوشی تلفن همراه در دنیا شناخته میشود. کانسومر ریپورتس، یک سازمان غیرانتفاعی مستقل که با هدف نوشتن نقطه نظرات بی طرفانه برای محصولات مصرفی است، آیفون ایکس را پایینتر از آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس قرار داده و همچنین با توجه با توجه به دوام کمتر باتری بعد سامسونگ گلکسی اس۸، اس۸ پلاس و نوت ۸ قرار گرفتهاست. اپل سعی کرده نهایت استفاده را از این فناوری جدید بکند؛ استفاده از آن برای ثبت تصاویر پرتره با دوربین سلفی، استفاده برای ساختن شکلکهای بامزه که آنها را Animoji نامیده است و همچنین استفاده برای روشن نگهداشتن گوشی زمانی که کاربر به آن نگاه میکند، مواردی هستند که iPhone X به کمک حسگر اینفرارد، بدون نقص آنها را انجام میدهد.

این فناوری که با نام True-Tone نامگذاری شده، کمک میکند رنگهای نمایشگر در هر نوری نزدیکترین غلظت و تراز سفیدی ممکن را به رنگهای طبیعی داشته باشد. به همین دلیل کاربران دولتهای منع شده، امکان دسترسی به وب سایتها و یا بازیهایی که بر روی این سرورها ارائه میشوند را ندارند. بسیاری از برنامهها باحالتی شبیه به آیفون 8پلاس نمایش داده میشوند، برنامههایی هم هستند که تمام صفحهنمایش را پر میکنند؛ اما آنطورکه باید کامل نیستند و از لبهها استفادهی لازم را نکردهاند؛ البته لیست برنامهها و بازیهایی که با iPhone x هماهنگی دارند، در فروشگاه اپل قابلدیدن است. محمدرضا عالیان در گفتگو با تجارتنیوز بیان کرد: با این حال از حدود ۱۰ روز پیش که ثبت سفارش محدود شد، شاهد التهاب در قیمت آیفون و بازار موبایل هستیم. در ادامه همهچیز به صورت زنجیرهای به هم وصل میشود و با توجه به اینکه نمیتوانیم از کارتهای ایرانی برای خرید و پرداختهایمان در پلتفورم ای او اس استفاده کنیم، برای کوچکترین پرداختی هم مجبور به خرید گیفت کارت هستیم و که علاوه بر دردسرهای خرید گیفت کارت، باید هزینهی بیشتری را هم نسبت به پرداخت مستقیم صرف کنیم.

گرچه تا این لحظه خبری از واکنش وزارت صمت نیست، اما همین یک اتفاق کافی بود تا برخی فروشگاه قیمت آیفون ۱۳ پرومکس را تا ۷۰ میلیون تومان بالا ببرند. حتی دیگر از GLX که مهمترین قابلیت آن «جاشدن در جیب» بود، خبری نیست. به طور مثال در حالی که ظرفیت رم گوشیهای اندرویدی حتی به 18 گیگابایت هم رسیده است، اما اکنون جدیدترین گوشی اپل که آیفون 13 است فقط 4 گیگابایت رم را ارائه میکند و به خاطر فعالیت هماهنگ و بهینه قطعات سخت افزاری آن با نرم افزار iOS، میتواند عملکرد خیرهکنندهای را ارائه کند. چیزی که باعث تفاوت آیفون 10 با سایر آیفونها و از مهمتر آیفون 8پلاس شده، دوربین سلفی آن است.

ولی مسئله اینجاست که مشکلاتی که کاربران اپل در گذشته از آنها دم میزدند، مدتهاست که منسوخ شده و عملاً در حال حاضر هیچکدام از محدودیتهای گذشته وجود ندارند. دیگر کلید خانهای وجود ندارد و تمام قاب جلویی را نمایشگر پر کرده است. در حالی اکنون قیمت آیفون به رکورد ۷۰ میلیون تومان رسید که تا همین پنج سال پیش با همین پول امکان خرید خانهای ۴۰ متری در دل پایتخت وجود داشت. بدین معنا که دیگر امکان ثبت سفارش و تأمین ارز این محصول وجود ندارد. این نوع عکاسی به شما امکان میدهد از هر جسم یا شخصی در فاصلهی دو متری تصویری با افکتهای جذاب ثبت کنید. آیفون جدید در دو رنگ خاکستری و نقرهای راهی بازار شده که در هر دو مدل قاب جلویی به رنگ مشکی است و این بابت استفاده از سنسورهای متعدد در بخش بالایی نمایشگر است. نمایشگر آیفون 11 Pro به پنل Super Retina مجهز شده است تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند. از طرف دیگر در واقعیت افزوده، دنیای خود ما به چارچوبی تبدیل میشود که اشیا، تصاویر یا موارد مشابه در آن قرار میگیرند.

کیفیت عمومی تصاویر ثبتشده با آیفون 10 عالی است. از نظر پایداری کلی نیز باتری آیفون X حدود 74 ساعت دوام می آورد که زمان خوبی میباشد. باتری آیفون جدید ظرفیت 2716میلیآمپرساعتی دارد و با توجه به نمایشگر و تراشهی دهنانومتری که هر دو مصرف حداقلی دارند، زمان زیادی را دوام میآورد. این شرکت در زمینه توسعه ۵G پیشگام بوده و با هر نسخه جدید، موارد بیشتری را به روی میز می آورد. گوشی Sony Xperia 10 III، با رابط کاربری اختصاصی خود، از سیستم عامل اندروید 11 بهره می برد که کار با آن را بسیار روان و سریع میکند.

به همین ترتیب همیشه مدلهای مختلف آیفون از جدیدترین امکانات بهره میبرند و در صدر اخبار و رتبهبندیها هستند. از تولید اولین آیفون در سال 2007، ده سالی میگذرد و اپل جشن دهسالهشدن آیفون را با تولید آیفونی جشن گرفته که اعتقاد دارد، میتواند تحولی بزرگ در دنیای موبایل پدید آورد. این دنیا میتواند جهانی مجاز است که در آن فعالیتهایی مانند خرید، حضور در کنسرتها، ملاقاتهای کاری و هر آنچه در زندگی حقیقی تجربه میکنیم، ممکن میشود.حتی غولهای فناوری که پشتوانه اصلی این ایده بزرگ هستند هم نگاه متفاوتتری به متاورس دارند، برای آنها متاورس گزینه ملموستری است. آنقدر محبوب شدهاند که هر شخصی تمایل به خرید این گوشیها را دارد اما قیمت گوشی اپل کمی ریسک خرید آن را بالا میبرد. یک صفحه نمایش بزرگ روی صفحه دارد، به جز بریدگی شکاف در قسمت بالای آن که یک دوربین جدید TrueDepth در آن قرار دارد. پرچمداران این شرکت ویژگیهایی مانند جک 3.5 میلیمتری صدا، امکانات درجهیک دوربین و نمایشگر 4K با نسبتتصویر 21:9 را ارائه میکنند. گوشی های سری پوکو شیائومی به گفته خود این برند، پرچمداران قیمت مناسب هستند که تقریبا تمام مشخصات یک پرچمدار را با قیمت خیلی مناسبتر عرضه میکنند. دو دوربین آیفون 10 مشخصات متفاوتی دارند.

آنها شاید بتوانند جای خالی خودرو و لوازم خانگی خارجی را با پراید و برندهای تقلبی پر کنند، اما در حوزه صنعت موبایل هنوز به تکنولوژی مونتاژ هم سایت 9to5mac دست نیافتهاند. در بین ابرمجموعههای طرف مذاکره، به دیجیکالا رسیدیم و با اینکه با خدمتدهنده خارجی قرارداد داشتند، از تیم و محصول ما بسیار استقبال کردند. استفاده از فناوریهای جدید روی گوشیها این روزها در بین تمام تولیدکنندگان باب شده است. گوشی آیفونی که میخریم توسط شرکت اپل گارانتی نمیشود و ضمانتنامههای معتبری که دریافت میکنیم صرفاً توسط شرکتهای وارد کنندهای ارائه میشود که توانستهاند از سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان کشور، مجوزهای لازم برای واردات آیفون را دریافت کنند. اولین مورد در مورد خرید گوشی های شیائومی این است که حتماً از شرکتهای معتبر و از فروشگاهها و فروشندگان یا از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری فرمایید و در هنگام خرید در فروشگاه های اینترنتی حتماً به مجوزهای آن فروشگاه و نماد اعتماد توجه ویژه کنید. استفاده از سیستم عامل اندروید در گوشی های هوشمند سامسونگ باعث شده تا کابران در هنگام استفاده احساس راحتی بیشتری کنند. سامسونگ در سری M از باتریهای قوی و حجیمتر استفاده کرده است. دوربین سلفی تا جای ممکن پیشرفت کرده و ترکیب آن با دوربین اینفرارد قاب جلویی، تصاویری به شما تحویل میدهد که از دیدنش شگفتزده میشوید.

این زمان در حالتی است که به شبکهی 4G متصل باشید و از گوشی برای دیدن فیلم، وبگردی، گوشدادن به موسیقی، بازیکردن، چککردن شبکههای اجتماعی و عکاسی استفاده معمول را داشته باشید. با ما همراه باشید و در انتها خودتان محدودیتهای اپل در ایران را در یک کفهی ترازو و مزایای این اکوسیستم را در کفهی دیگر قرار دهید و ببینید کدام کفه سنگینترست. دوربین لنز دوگانه را مانند آیفون های با ردیف بالاتر دریافت نمی کنید، بنابراین عکس های تله را از دست می دهید. از نظر فیزیکی نیز این تلفن همراه آیفون کمی ضعیفتر از گوشیهای اپل نسل جدید است و به جای عمق 6 متری تنها تا عمق 2 متری در برابر آب مقاومت دارد. تلفن هوشمند 12 Pro Max را میتوان به عنوان بهترین گوشی آیفون 2021 معرفی کرد. اولین سالی بود که اپل یک گوشی رو در دو نسخه مختلف معمولی و پلاس عرضه می کرد! گوشی HTC Wildfire E3 دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی LCD با وضوح HD پلاس است. از طرفی صفحه نمایش گوشی های سامسونگ از همه برندهای موبایل بهتر بوده و این امتیاز را به مشتریان می دهد که با لذت بیشتری از گوشی خود استفاده نمایند.

عملاً ما در کشورمان به برخی برنامههای اختصاصی و پرکاربرد اپل مثل apple pay دسترسی نداریم و با وجودی که جزء کاربران آیفون محسوب میشویم، از برنامهای که به صورت اختصاصی برای ما طراحی شده محروم هستیم. بر این اساس از شب گذشته، برند تلفن همراه apple در گروه کالایی ۲۷ قرار گرفته و فعلاً امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. فداکردن کلید خانه که 10 سال روی آیفون وجود داشت و بریدن نمایشگر از بالا کافی نبود؛ بلکه آیفون 10 آنقدر برای اپل اهمیت دارد که حتی iOS را هم به خاطر آن تغییر داده است. این یعنی اگر آیفون 10 از دستتان سقوط کند در 90درصد موارد قاب جلو یا پشت آن صدمه خواهد دید. در این زمان چه کاری انجام میدهید؟ انجام بازیهای سنگین یا برنامههایی که برای اجرا نیاز به پردازش بالایی دارند، برای آیفون 10 در حد شوخی هستند. نحوه تعیین قیمت گوشیهای نرخ مصوب به این صورت است که قیمت ارزی که با استفاده از آن واردات انجام شده (این ارز از بازار آزاد توسط وارد کننده تامین میشود و بر خلاف تصورات، ارز دولتی به این کالا تخصیص نمییابد)، با ارائه مستندات اعلام میشود. نتایج بهدستآمده از دوام باتری آیفون 10 خوب است اما عالی نیست؛ در حالت عادی استفادهی روزمره، میتوانید به حدود یازده ساعت استفاده از گوشی در حالت صفحه روشن، دل خوش کنید.

این مورد حتی در انجام پردازشهای سنگین هنگام استفاده از دوربین برای افزودن واقعیت مجازی، هنگام استفاده از اطلاعات بیومتریک صورت شما هنگام بازکردن قفل گوشی، ساختن Animoji یا خروجیگرفتن از عکسهای پرتره که درجهیک هستند، دیده نمیشود، چه برسد به آنکه هنگام بازیکردن یا بازکردن چند برنامه کنار هم، دیده شوند. این پیشرفت فقط سختافزاری نیست؛ بلکه اپل با دقت بالایی از سیستمعامل استفاده میکند تا خروجیهای پرتره را در حالتهای نوردهی مختلف به شما تحویل بدهد. حسگر چهره در هر شرایطی کار میکند: هنگامیکه در تختخواب هستید، هنگامیکه عینک آفتابی زدهاید، هنگامیکه آرایشتان را عوض میکنید، ریش میگذارید یا صورتتان را اصلاح میکنید، وقتی از کلاه استفاده میکنید یا حتی اگر در تاریکی مطلق باشید. نگاه کلی به طراحی این گوشی نشان میدهد، اپل سنتشکنی کرده و کالایی تولید کرده تا از هر نظر با نسخههای قبلی آیفون متفاوت باشد. در گذشته محدودیتهای اپل نسبت به اندروید در حدی زیاد بود که هرطور هم حساب میکردیم بهتر بود عطای آن را به لقایش ببخشیم، قید خرید گوشی آیفون را بزنیم و با همان گوشیهای اندرویدیمان ادامه دهیم. در حالی که تا روز گذشته قیمت آیفون در محدوده ۳۳ میلیون تومان بود اکنون حداقل حدود ۴۰ میلیون تومان به فروش میرسد.

همانطور که میدانید اپل یک شرکت آمریکایی است و به واسطه مسائل سیاسی، این شرکت مجبورست به کاربران ایرانی خدمات ارائه ندهد و اگر گوشی آیفون جدید بخرید، نام و کد ایران را در لیست آن نخواهید یافت و مشکل دقیقاً از همینجا آغاز میشود! فرض کنید گوشی جدید آیفون خریدهاید؛ اولین قدم برای استفاده از سرویسهای اختصاصی آیفون، داشتن یک شناسه اپل و یا همان اپل آیدی است، تا مدتی پیش برای ساخت اپل آیدی ارائه اطلاعات شخصی و یک ایمیل معتبر کافی بود، اما به خاطر ارتقاء مسائل امنیتی، اپل از شما درخواست میکند اطلاعات بیشتری از خودتان ثبت کنید و تا شماره موبایل خود را وارد نکنید و به اپل آدرس دقیق منزلتان را ندهید، دیگر نمیتوانید به سادگی قبل اپل آیدیتان را بسازید. اما همانطور که گفتیم این مسائل مربوط به گذشته و مدلهای اولیهی آیفون و نسخههای ابتدایی ای او اس است.