20 سال رشد کسب و کار اپل در ویدئوی 40 ثانیه ای


داستان رشد اپل از راه اندازی گاراژ به یک شرکت چند تریلیون دلاری توسط افراد مختلف به روش های مختلف گفته شده است، اما همیشه می توان نسخه های جدیدی را پیدا کرد.

Statista داستان رشد 20 ساله اپل را در یک ویدیوی 40 ثانیه ای مسحورکننده گردآوری کرده است که با نوارهای درآمدی متحرک نشان می دهد که چگونه خط تولید این شرکت در طول زمان تغییر کرده است.

این شرکت این ویدئو را به همراه یک تاریخچه چهار پاراگراف فوق العاده فشرده از این شرکت در یوتیوب (در زیر) منتشر کرد.

اپل توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین در سال 1976 در گاراژ والدین جابز تأسیس شد. اولین محصول آنها که با نام Apple I شناخته می شود، یک برد مدار مونتاژ شده بود که فاقد بسیاری از ویژگی های کامپیوتری امروزی مانند صفحه نمایش، صفحه کلید یا ماوس بود. امروزه اکوسیستم اپل شامل آیفون، آی‌پد، مک، دستگاه‌های قابل حمل و خانگی و همچنین مجموعه‌ای از لوازم جانبی و خدمات دیگر است. نوآوری فنی همراه با طرح های مینیمالیستی و تبلیغات خلاقانه تحت مدیریت استیو جابز، مدیر عامل سابق، اپل را به یکی از با ارزش ترین برندهای جهان تبدیل کرده است. این شرکت از یک پایگاه طرفداران وفادار برخوردار است و شاهد رشد بی‌سابقه‌ای درآمد بوده که از ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۴ به بیش از ۲۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

پیشرفت اپل زمانی رخ داد که این شرکت مکینتاش را در سال 1984 معرفی کرد، محصولی که اولین رایانه شخصی (PC) مصرف کننده بود و امروز به عنوان خط تولید مک ادامه دارد. اپل فروشگاه اینترنتی اپل را راه اندازی کرد و پس از آن خانواده رایانه های شخصی iMac در سال 1998 عرضه شد. در ژانویه 2010، رونمایی از iPad نقطه عطف جدیدی را در صنعت رقم زد. این دستگاه در سه ماه اول بیش از سه میلیون دستگاه فروخت و یک معیار جدید در صنعت ایجاد کرد. خط تولید فعلی مک‌ها iMac، Mac mini، Mac Pro، MacBook Air و MacBook Pro است، در حالی که خط تولید iPad شامل iPad، iPad Air، iPad mini، iPad Pro است. آی‌پد حدود 30 درصد در بازار تبلت‌ها سهم دارد.

در سال 2001 اپل آی پاد را معرفی کرد که با فروش چند صد میلیون واحدی موفقیت بزرگی داشت. با توجه به محبوبیت تلفن های هوشمند که به عنوان یک پخش کننده موسیقی شخصی دو برابر می شوند، آی پاد محبوبیت خود را از دست داده است. در سال 2007، عرضه آیفون و معرفی رابط کاربری با مفهوم طراحی ایجاد یک کامپیوتر تمام عیار با قابلیت برقراری تماس و مرور اینترنت، انقلابی را در بازار جهانی گوشی های هوشمند رقم زد. آیفون موفق ترین محصول اپل است که سهم عمده ای از کل درآمد این شرکت را دارد. در نسل چهاردهم، مینی برد آیفون 12/12 و آیفون 12 پرو/12 پرو مکس جدیدترین محصولات اضافه شده به این خانواده بودند.

با عرضه اپل واچ در اوایل سال 2015، اپل وارد بازار رو به رشد پوشیدنی شد. اپل واچ اکنون با بیش از 50 درصد سهم بازار، محبوب ترین محصول در بخش پوشیدنی ها است. علاوه بر این، عرضه ایرپادها در دسامبر 2016، ورود اپل به بازار واقعی استریو بی سیم را نشان داد و به طور پیوسته اکثریت سهم بازار سمعک را تصاحب کرد. خط تولید اپل توسط طیف وسیعی از خدمات پشتیبانی می‌شود، از جمله Apple Music، Apple TV+، Apple Arcade، iCloud و سایر خدمات برای سرگرمی، اطلاع‌رسانی، ارتباط و حفظ شکل افراد. خدمات اپل در هر سه ماه میلیاردها دلار درآمد ایجاد می کند. این شرکت همچنین با HomePods وارد بازار اسپیکرهای هوشمند شده است و همچنین در حال کار بر روی عینک های هوشمند واقعیت افزوده (AR) است که بر روی شایعه “rOS” کار می کنند و اولین قدم به بازار AR در سال 2022 است.

را ویدئو در سال 2001 افتتاح شد، زمانی که خط مک به اپل 4.4 میلیارد دلار رسید – و چیز دیگری قابل توجه نبود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی