5 راهکار برای انتخاب پارتیشن اداری مناسب

قیمت پارتیشن اداری، با گذشت زمان اغلب مقرون به صرفه تر از مصالح ساختمانی سنتی مانند دیوار خشک تمام طراحی داخلی اداری کلاسیک می شود. کتابخانه بخش جدا نشدنی از اتاق مدیریت است و در جدیدترین تکنیک های طراحی داخلی اداری ۲۰۲۱ نیز بارها به آن اشاره شده است. برخی از پارتیشنهای اداری مناسب قابلیت جابجایی دارند و شما میتوانید هر زمان که نیاز باشد برای جدا کردن بخشهای مختلف محیط فضای اداری خود از آنها استفاده کنید. از رنگهای فانتزی جدا خودداری کنید؛ اینگونه رنگها مناسب محل کار نیستند. اتاق مدیریت، محیطی است که مدیر حداقل 7 ساعت از روز خود را در آن سپری میکند؛ بنابراین طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است. با اینکه دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت احتیاج به طراحی رسمی دارد، اما به این معنی نیست که یک فضای خشک و بی روح را فراهم آورید. مبلمان، نورپردازی، کفپوشها، هارمونی رنگ حاکم بر فضا میبایست در هماهنگی با یکدیگر قرار بگیرند تا طرح نهایی یکپارچه و متعادل به نظر برسد؛ اما همانطور که گفته شد نیازی نیست این عناصر به شکل تکراری انتخاب شوند. همچنین به شکل واضحی بهکارگیری شیشه و آینه در دیوارها باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا خواهد شد. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل همه چیز باید طبق سلیقه افراد ساکن در آن باشد؛ اما در شرکت اوضاع بدین شکل نیست و طراحی دکوراسیون داخلی شرکت باید با ایده و اصول خاصی طراحی و ساخته شود.

اما هنگام انجام این کار ، به یاد داشته باشید که اگر محصولی که ارائه می دهید توسط مشتری دیده نشود، به موفقیت مطلوب نخواهید رسید. آیا میخواهید یاد بگیرید که چگونه یک فضای اداری مینیمال طراحی کنید که در واقع به شما کمک کند روی کار خود تمرکز کنید؟ برای قرار دادن پرده در محیط داخلی اداره ها می توانید از پارتیشن اداری استفاده کنید. به منظور ایجاد فضاهائی با حریم خصوصی که برخی فعالیت ها به آن نیازمند است ، اتاق های فکر مستقل مورد توجه قرار گرفته است ، همچنین به منظور ایجاد فضای مستقل جهت مذاکرات رسمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، ضمن اینکه اتاق هائی نیز برای مذاکرات غیر رسمی پیش بینی شده است ، برخی از این فضا ها به دو منظور می تواند مورد استفاده قرار گیرند، اتاق مذاکره و فضای ایجاد توفان فکری .

دسترسی پیدا کنید. معمولا در شرکتها، کارکنان زمان زیادی را در اداره سپری می کنند که اگر شما بتوانید فضایی دلنشین با ساختار استاندارد برای کارکنان شرکت خود ایجاد کنید، می توانید چندین برابرهزینه ای که صرف این ساختار کرده اید بازخورد مثبت از کارکنان بگیرید و بهره وری را افزایش دهید. طراحان داخلی و متخصصان طراحی در بسیاری از زمینه ها با یک دیگر هم فکری می کنند و ایده ها را با یک دیگر به اشتراک می گذارند. اولین ایده در مورد طراحی داخلی شرکت، رنگ است. طراحی دفتر کاری شما نشان دهنده ی اعتبار و کیفیت کاری یک شرکت، اداره و یا سازمان می باشد. دکوراتور فردی است که دکوراسیون را با مهارت و تخصصی و علم مخصوص طراحی ، دکور می کند. از آنجایی که اتاق مدیریت محلی برای عقد قرارداد و مذاکرات مهم است خوب است نورپردازی به گونهای باشد که احساس نشاط و حس مثبت به ارباب رجوع القا شود. این بدین معناست که تمام فضاهای یک اداره از یک الگوی خاص پیروی کنند؛ اما دقیقاً مشابه یکدیگر نباشند.

در این صورت تفکیک فضاها برای کارکنان کار سختی خواهد بود و موجب دلزدگی آنان از طرح و الگوی بهکاررفته میشود. در کف می توان از فرش آبی متناسب با رنگ چوب طبیعی استفاده شود تا با مبلمان حکاکی شده از چوب مطابقت داشته باشد و برخی از صندلی ها و برخی از چوب ها، نقاشی ها، تزئین سقف و دیوارها از چرم طبیعی ساخته شده اند. مدل های دکوراسیون اداری کلاسیک به خودی خود یک ظاهر رسمی را ایجاد می کند که برای ایجاد یک محیط کاری بسیار مطلوب است. تعامل و همکاری بین کارمندان در فضای اداری مدرن بیسار بیشتر از گذشته است. برخلاف سالهای نه چندان دور که اغلب افراد از نقش طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محیطهای کاری و اداری غافل بودند، امروزه استفاده از این حرفه یکی از گامهای اولیه در راهاندازی کسب و کار به شمار میآید. از لوازم دکوری غافل نشوید! لطفاً جهت تسریع در پاسخگویی، ترجیحاً از روی فرم تماس این آگهی پیام نگذاشته و مستقیماً با شمارۀ زیر تماس حاصل فرمائید. پس لوازم اضافی را روی میز و یا زیر میز انباشته نکنید چرا که جلوه قشنگی به محیط کار نخواهد داد. این پارتیشن ها که به طور گسترده برای دفاتر و محل کار استفاده می شوند ، متناسب با فضای شما ساخته می شوند، مهم نیست که چقدر غیر معمول یا پیچیده باشد.

علاوه بر مواردی که گفته شد وجود کتابخانه و صندلیهای متناسب نیز مهم است. علاوه بر زیبایی، نظم و شیک بودن نوع چیدمان میز باید به گونهای باشد تا مدیر مجموعه بتواند بر سایر بخشها نظارت داشته باشد. از این رو اگر نیاز دارید که ساختمان و دفتر اداری خود را بازسازی کرده و یا دکوراسیون شرکت خود را تغییر دهید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با هم نحوه طراحی داخلی این نوع دکوراسیون و هم با نحوه اجرای آن آشنا شوید. ما در اینجا سعی کردیم تا قدری از کاربرد پارتیشن شیشه ای در بخش های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و نمونه پروژه های اجرایی با دیزاین پارتیشن شیشه ای در بخش های مختلف را معرفی کنیم. در مورد آنچه از سبک صنعتی در این دفتر کار مورد استفاده قرار گرفته، صحبت شد. متریال موجود در این سبک از جنس چوب است و از المانهای و سنگین همچون مجسمههای بزرگ استفاده میکنند. پارتیشنبندی از هر نظر مناسبترین راهحل برای تفکیک فضای کار گروهی از دفاتر شخصی، دفتر مدیریت، اتاق جلسات و به طور کلی بهترین گزینه برای بهینهسازی فضای دفاتر اداری است. در حالت کلی طراحی دکوراسیون اتاق مدیر یکی از مهمترین گامها در طراحی دکوراسیون داخلی است و باید اصول زیادی را مد نظر قرار دهید.

از گیاهان زینتی و گلدان در محیط کار استفاده کنید. آیا شما همه چیز را نگه می دارید و یا مرتب پرونده سازی و بایگانی می کنید؟ مطالعات نشان داده است که بودن گل و گیاه در محیط پیرامون به روند حافظه کمک می کند و روحیه شما را بهتر می سازد. مطمعنا اولین مسئلهای که ایجاد میشود امکان عبور و مرور را برای کارمندان و یا سایر افراد دشوار میکند حتی ممکن است کارمندان به یکدیگر برخورد کنند و یا با میز برخورد کنند و موجب شوند وسایل روی میز بریزد و آسیب ببیند. کارکنان برای ارتباط با یکدیگر، ارتباط با محیط بیرون، اتاق مدیریت و حتی آبدارخانه نباید مسیر پرپیچوخمی را طی کنند.

حتی مطالعات علمی هم در این زمینه با هم در تضاد هستند. گروه معماری آرکا با سال ها تجربه در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی، هر نوع سبک مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید. زمینه کاری این شرکت تولید نرم افزار و فن آوری اطلاعات در زمینه گردشگری می باشد . این دو سبک هر چند در گفتار بسیار به هم نزدیک هستند ولی در واقعیت قوانینی بسیار متفاوت را دنبال می نمایند. مجتمع های تجاری برای دیده شدن و جلب نظر مشتری در جستجوی یافتن راه های متفاوت و تاثیر گذار هستند. اولین چیزی که در طراحی داخلی به چشم میخورد، سبک مورد نظر برای طراحی داخلی است. طراحی دکوراسیون داخلی شرکت اگر به بهترین نحوه اجرا و ساخته شود، میتواند فضایی دلچسب و دلنشین را برای کارمندان مهیا و فراهم سازد؛ مانند دکوراسیون شرکت گوگل که تمامی اصول لازمه در آن رعایت شده است.

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت میبایست به گونهای باشد که علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن نظم بتواند با هر مخاطب و هر سلیقهای ارتباط برقرار کند و در عین حال زیبا و دلنشین نیز باشد. در یک نگاه کلی میتوان عواملی همچون ارتباط میان فضای داخلی یا خارجی، عناصر طبیعی، تنوع فضایی، مبلمان مناسب و همچنین هارمونی طرح و رنگ را در کیفیت طراحی دکوراسیون اداری مؤثر قلمداد کرد. اتاق مدیریت محلی است برای برگزاری جلسات مهم و کنفرانسها؛ در نتیجه بهتر است چیدمان اتاق به صورتی باشد تا مدیر به همه چیز تسلط داشته باشد و بتواند به راحتی با افراد ارتباط برقرار کند. ۴. مبلمان ها از دیگر عناصر موجود در فضای اداری هستند که در طراحی دکوراسیون اداری از عوامل بسیار مهم محسوب میشوند. فقط کافی است پارتیشنها تا نیمه قد افراد باشند و از چند ضلعیهایی با با اضلاع ناقص استفاده کنید. برای رنگ دیوارها رنگ های اشباع و سیر را انتخاب کنید تا بتوانید چیدمان مبلمان را با آن هماهنگ کنید.

میتوانید از رنگهای طوسی و سفید برای دیوارها یا ابزار اتاق بهره بگیرید. راهکارهای متعددی برای خلق چنین فضاهایی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به طراحی دفتر کار به صورت سالن باز و استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم لس جهت جداسازی برخی از بخش های اداری از یکدیگر اشاره نمود. 1. نورپردازی متمرکز: نوعی طرح که نقطه یا محدوده ای از فضای مورد نظر را نورانی می کند و این نورپردازی در دکوراسیون دفتر کار کاربردی است. نباید فراموش کنید که در بازار تجارت رقابت همیشه وجود دارد، وقتی قرار است توسط عدهای انتخاب شوید طبیعتا اولین بازخوردها نسبت به شما از روی ظاهر صورت میگیرد نه از روی کیفیت کار شما! علاوه بر اینها دیواری در پشت میز رسپشن وجود دارد که مسلما هر مراجعه کننده ای را در اولین برخورد تحت تاثیر بسیار قرار می دهد و هرگونه برداشتی از برند ، الهام گیرنده از این تاثیر می باشد. کیفیت: کیفیت نیز از نکات مهمی است که باید در نظر گرفته شود؛ زیرا کار بیکیفیت طول عمر پایینی دارد. برای انتخاب درست متریال کف چنین فضایی باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. این مهم امروزه بوسیله پارتیشن اداری انجام میگیرد. در ادامه تصاویر جذاب دیگری از این شرکت را مشاهده میکنید.

انتخاب رنگ تا حد زیادی میتواند از سبک شما تاثیر بگیرد. وسایل خود را بر روی دیوار طوری تعبیه کنید تا فضای کمی بر روی میز و کف اشغال نکنید. پس حتماً از پنجرهها و بالکن برای تأمین نور طبیعی محیط کاری و در طراحی دکوراسیون اداری تهران استفاده کنید. انوع تابلو ها و قاب عکس گزینه جالبی می باشد همچنین می توانید از تنگ ماهی نیز استفاده نمایید. به عنوان مثال برای سبک مدرن که بیشتر از همه به سادگی و کاربردی بودن خانه اشاره دارد، از رنگ های سرد و متین مانند سفید و خاکستری استفاده می شود. این دفتر در یکی از طبقات بالای ساختمان قرار دارد و ظرفیت آن ۳۲۵ نفر می باشد . معمولاً در سبک مدرن صندلی ها به گونه ای طراحی می شوند که فردی که بر روی آن صندلی می نشیند با اندکی تغییر بتواند موقعیت صندلی را تغییر دهد و آرامش و آسایش بیشتری را بر روی آن احساس کند.

نور محیط کار می بایست مطلوب باشد که چشم ها را خسته نکند و باعث خستگی کارکنانی که در طولانی مدت فعالیت می کنند نشود شایان ذکر است که عدم نور کافی موجب می شود چشم ها ضعیف و آسیب دیده شوند. 3. نورپردازی تزیینی: جهت زیباسازی و قشنگ جلوه دادن آن جا استفاده می گردد. از سوی دیگر طراحی هوشمندانه پنجره ها به شیوه مدرن باعث ایجاد جلوه ظاهری زیبا و خیره کننده خواهد شد. از مهمترین کارها و اصول طراحی اتاق کار، دقت در میزان روشنایی اتاقها و محیط است. این سبک جهانی ترکیبی از یافتههای عجیبوغریب و مبلمان آنتیک و قدیمی از منابعی همچون عرضهی کالاهای ارزان و سفرها است. یک فضای نیم دایره با پنجره ای بزرگ پشت آن و یک تابلو ی نقاشی دیواری کمی دورتر از پنجره ها مناسب طراحی زیر است. یک کاغذ دیواری جذاب بر روی دیوار در چنین محیطی بسیار خودنمایی می کند.

و در کنار این میز سعی کنید از کمد ها و شلف های دیواری استفاده کنید که هم فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل در اختیار شما قرار دهند و هم فضایی از کف در محیط را اشغال نکرده باشند تا مانع از تردد شما شوند. در یک برداشت عمومی هدف از طراحی داخلی ایجاد هماهنگی میان فضای اداری با هویت کاری شرکت و کسب و کاری است که انجام می گردد . جامعه طراحان داخلی آمریکا، طراح داخلی را چنین تعریف می کند: متخصصی برای طراحی فضاهای داخلی با عملکرد و کارایی بالا که تخصص خود را از طریق آموزش های رسمی کسب کرده است. قفسه بندی و استفاده از شلف با طرح و رنگهای جذاب میتواند تا حد زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت موثر باشد. این عوامل در سه گروه متمایز طبقه بندی شدهاند. قطعا در اتاق مدیر برخی اسناد و مدارک وجود دارد که نیاز به دسته بندی دارند، برخی مهماند و باید در قسمتی امن نگهداری شوند و برخی فرمها زیاد مورد استفاده قرار میگیرند پس باید در دسترس باشند برای اینکه بتوانید اسناد، مدارک و فرمهای خود را دسته بندی کنید به قفسهها و فایلهای مختلف نیاز دارید. در محل کارتان چه احساسی دارید؟