![](https://9to5mac.com/wp-content/uploads/sites/6/2024/06/next-generation-carplay.jpg?quality=82&strip=all&w=1600)
اسکرین شات
در WWDC 2024، اپل جزئیات جدیدی در مورد برنامههای خود برای نسل بعدی CarPlay ارائه کرد، با تمرکز بر نحوه انطباق طراحی توسط خودروسازان. اکنون، افراد شرکت طراحی BlackBox Infinite، چارچوب CarPlay اپل را با «بازطراحی مجدد چندین خوشه ابزار نمادین از دوران قبل از نمایشگر» در معرض آزمایش قرار دادهاند.
در جلسه WWDC در این ماه که بر روی نسل بعدی CarPlay متمرکز بود، اپل توضیح داد که چارچوب های آن به هر خودروساز اجازه می دهد تا شخصیت و برند وسیله نقلیه خود را بیان کند. این جمله دقیقا همان چیزی است که BlackBox Infinite با این پروژه سعی در اثبات آن داشت.
تیم BlackBox Infinite توضیح می دهد:
پارادایم جدید CarPlay به گونه ای طراحی شده است که به طراحان خودرو جعبه ابزار انعطاف پذیری برای ایجاد ابزار دقیق متناسب با برندهایشان بدهد. اما آیا CarPlay جدید اپل به خودروسازان آزادی خلاقیت کافی می دهد؟ ما خوشههای ابزار نمادین را به زبان طراحی اپل طراحی کردیم تا متوجه شویم.
تیم ما بیش از یک دهه است که سازهای نمادین طراحی میکند، بنابراین میتوانیم بفهمیم که چرا این موضوع کمی بحثبرانگیز است، اما از دیدگاههای جدید در این زمینه نیز استقبال میکنیم: کاملاً ضروری است! ما این تمرین را ترتیب دادیم تا ببینیم تا کجا می توانیم آن را گسترش دهیم
مدلها عبارتند از پورشه 911 توربو (1975)، فراری تستاروسا (1984)، آکورا NSX (1991)، هوندا S2000 (2000)، شورولت کوروت C4 (1984)، دلورین (1981) و لانچیا دلتا انتگرال (1989).
BlackBox Infinite با استفاده از چارچوبهای اپل، طرحهایی را ایجاد کرده است که سعی میکند مجموعههای ابزار و سرگرمی را برای این خودروها طراحی کند، که با زبانهای طراحی نمادین آنها مطابقت دارد.
برای مشاهده نتایج هر خودرو می توانید به وب سایت BlackBox Infinite مراجعه کنید. همچنین یک ویدیوی یوتیوب وجود دارد که در بالا غواصی عمیقی در فرآیند ایجاد ارائه می دهد.
به The Verge
FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.