اپل علاوه بر گسترش آخرین تغییرات خود در برنامه تعمیر سلفسرویس به اروپا، امروز وایت پیپر جدیدی را با عنوان «طولانی، توسط طراحی» به اشتراک گذاشت. این سند بر روی رویکرد اپل به طول عمر، اصول تعمیرپذیری آن و “حقیقت در مورد تطابق قطعات” تمرکز دارد.
جان ترنوس، معاون ارشد اپل، «طراحی بهترین و بادوامترین محصولات جهان مستلزم ایجاد تعادل بین دوام و قابلیت تعمیر و در عین حال بهروزرسانی مداوم نرمافزار است – و ما دائماً به دنبال راههای جدید و نوآورانه برای انجام این مأموریت هستیم». » می گوید رئیس مهندسی سخت افزار.
کاغذ سفید جدید شامل تعداد انگشت شماری از آمارهای قابل توجه در مورد طول عمر محصول اپل است:
- آیفون حداقل 40 درصد بیشتر از ارزش خود را در مقایسه با تلفنهای هوشمند اندرویدی حفظ میکند، در حالی که این تفاوت در ارزش برای مدلهای قدیمیتر آیفون بیشتر میشود.
- صدها میلیون آیفون بیش از 5 سال است که مورد استفاده قرار گرفته اند – و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. و محصولات اپل برای مدت طولانی تری نسبت به دستگاه های رقیب مورد استفاده قرار می گیرند.
- از سال 2015 تا 2022، نرخ تعمیرات خارج از گارانتی 38 درصد کاهش یافته است.
- برای آیفون، تعمیر آسیبهای تصادفی کلی از زمان معرفی قابهای ارتقا یافته با شروع خط آیفون 7 تا 44 درصد کاهش یافته است.
- هنگامی که حفاظت از نفوذ مایعات با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس معرفی شد، تعمیرات آسیب مایع تا 75 درصد کاهش یافت.
- فعال کردن تعمیر شیشه پشتی آیفون 15 به عنوان یک ماژول جداگانه، هزینه تعمیر را برای مشتریان بیش از 60٪ کاهش داده است.
- 85 درصد از جمعیت ایالات متحده در فاصله 30 دقیقه ای از فروشگاه اپل، ارائه دهنده خدمات مجاز اپل (AASP) یا ارائه دهنده تعمیرات مستقل (IRP) هستند.
- 88 درصد از باتریهای شخص ثالث که در مطالعه UL Solutions آزمایش شدند، حداقل در یک آزمایش آتش گرفتند یا منفجر شدند.
اپل همچنین “اصول تعمیرپذیری” خود را در کاغذ سفید جدید برجسته می کند:
- اصل 1: اثرات زیست محیطی
- اصل 2: دسترسی به خدمات تعمیر
- اصل 3: ایمنی، امنیت و رازداری
- اصل 4: شفافیت در تعمیر
در نهایت، کاغذ سفید به یکی از شیوه های بحث برانگیز تعمیرپذیری اپل می پردازد: تطبیق قطعات. اپل توضیح می دهد:
تطبیق قطعات تمرین استفاده از نرم افزار برای شناسایی اجزا با یک شناسه منحصر به فرد است. اپل از تطبیق قطعات استفاده میکند تا دسترسی به تعمیرات را برای مشتریان آسانتر و شفافتر کند و در عین حال اطمینان حاصل کند که هر دستگاه و دادههای ذخیرهشده روی آن، ایمن باقی میمانند و عملکرد بهینه دارند. این در مورد تحت فشار قرار دادن مصرف کنندگان برای مراجعه به اپل برای تعمیرات نیست. در واقع اپل کمتر از یک سوم تعمیرات بدون گارانتی را انجام می دهد. علاوه بر این، نرخ تعمیرات درون گارانتی و خارج از گارانتی اپل بین سالهای 2015 و 2022 به ترتیب 78 و 38 درصد کاهش یافته است که نشان دهنده افزایش کیفیت و قابلیت اطمینان دستگاه است.
می توانید مقاله کامل سفید را در زیر یا در وب سایت اپل بخوانید.
FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.