HRV با اپل واچ و آیفون: نحوه ردیابی، استفاده، موارد بیشتر


HRV یک معیار با ارزش است که توسط Apple Watch اندازه‌گیری می‌شود، با این حال، هیچ ادغام بومی با watchOS یا iOS برای درک و استفاده بهتر از داده‌ها وجود ندارد و آن را به برنامه‌های شخص ثالث واگذار می‌کند. در زیر توضیح خواهیم داد که HRV چیست، چرا مهم است و چگونه می توان از HRV با اپل واچ و آیفون استفاده کرد.

HRV چیست؟

HRV مخفف Heart Rate Variability است و اندازه گیری چگونگی تغییر فاصله زمانی بین ضربان قلب است. شما متوجه آن اختلافات کوچک نمی شوید، اما دستگاه هایی مانند ساعت اپل ضبط HRV، که در میلی ثانیه اندازه گیری می شود.

برخی از متخصصان بهداشت ادعا می کنند که اندازه گیری HRV از طریق پوست با ساعت های هوشمند و سایر ردیاب های مشابه به اندازه تجهیزات پزشکی اختصاصی دقیق نیست. اما وجود داشت مطالعاتی که نشان می دهد اپل واچ به اندازه محصولاتی مانند ساعت هوشمند قابل اعتماد است مانیتور ضربان قلب قطبی برای اندازه گیری HRV

چرا HRV مهم است؟

اگرچه ممکن است در ابتدا چیز بدی به نظر برسد، اما HRV بالاتر در واقع نشان می‌دهد که شما سالم‌تر، شادتر، استرس کمتری هستید و ممکن است به این معنی باشد که بهبود یافته و آماده ورزش هستید.

بسیاری از متخصصان سلامت و تناسب اندام، HRV را یکی از بهترین معیارها برای دانستن زمانی که بدن شما نیاز به استراحت دارد یا آماده انجام کار است، و همچنین ارائه بینشی در مورد وضعیت سیستم عصبی خودمختار شما می دانند.

همراه با HRV، تناسب اندام قلبی – بر اساس VO2 max – یک معیار ارزشمند برای دانستن است که می تواند نشان دهنده و پیش بینی کننده سلامت کلی باشد.

در اینجا نحوه کلینیک کلیولند HRV را شرح می دهد:

تغییرپذیری قلب شما نشان دهنده توانایی بدن شما برای سازگاری است. اگر ضربان قلب شما بسیار متغیر است، این معمولاً دلیلی بر این است که بدن شما می‌تواند با بسیاری از تغییرات سازگار شود. افرادی که دارای ضربان قلب بسیار متغیر هستند معمولا کمتر استرس دارند و شادتر هستند.

از سوی دیگر، HRV پایین (در حالت استراحت) ممکن است نشان دهنده این باشد که بدن شما سازگاری/تاب آور کمتری دارد و ممکن است نشانه ای از مشکلات سلامتی یا مشکلات سلامتی بالقوه در آینده باشد.

یک عدد HRV خوب چیست؟

HRV یک معیار بسیار فردی و دائما در حال تکامل است. همچنین به عوامل مختلفی از جمله سلامت جسمی و روانی/استرس، رژیم غذایی، تغذیه، مصرف الکل، الگوهای خواب، سن، جنسیت، ژنتیک، فراوانی/ شدت ورزش و غیره بستگی دارد.

HRV همچنین می‌تواند در یک روز تغییرات زیادی کند، بنابراین برای ردیابی ساعتی آن معطل نشوید. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که از HRV با مقایسه آن با دیگران استفاده نکنید، بلکه صرفاً به روندهای HRV خود در طول زمان نگاه کنید. اگر در مورد شماره HRV خود سوالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

اما اگر در مورد اعداد عمومی HRV کنجکاو هستید، Whoop آن را منتشر کرده است میانگین مقادیر HRV در 50٪ از کاربران آن بر اساس سن:

نحوه استفاده از HRV با Apple Watch - میانگین اعداد HRV بر اساس سن از طریق Whoop

نحوه استفاده از HRV با اپل واچ و آیفون

چگونه داده های Apple Watch HRV خود را پیدا کنیم

برای کاربران Apple Watch بالای 18، HRV به طور خودکار در Apple Watch ثبت می شود (در اکثر کشورها). با این حال، برای بررسی داده ها باید به برنامه Health در آیفون بروید.

  • باز کن اپلیکیشن سلامت در آیفون
  • را فشار دهید برگه مرور در گوشه سمت راست پایین
  • اکنون انتخاب کنید قلب > تنوع ضربان قلب
  • در بالا می توانید نمای داده های HRV را بر اساس روز، هفته، ماه، ترم و سال تغییر دهید
نحوه ضبط و مشاهده HRV با اپل واچ و آیفون

نحوه ضبط HRV با اپل واچ

اگر هر روز در حالت استراحت و در زمان مشخصی به صورت دستی HRV را با Apple Watch مطالعه کنید، می توانید داده های دقیق تر و بالقوه مفیدتری دریافت کنید.

  • علاوه بر خواندن خودکار، می‌توانید با باز کردن ساعت اپل واچ را مجبور کنید HRV خود را ضبط کند اپلیکیشن ذهن آگاهی و انتخاب کنید نفس کشیدن
  • مدت کوتاهی بعد، مشاهده خواهید کرد که داده های جدید HRV در برنامه Health در آیفون ظاهر می شود

از داده های HRV خود بیشترین بهره را ببرید

نکته مهم این است که اپل واچ و برنامه سلامت iOS هیچ توصیه یا بینشی در مورد داده های HRV شما مانند Whoop یا Oura ارائه نمی دهند.

دانستن اینکه افزایش HRV نشانه خوبی از سلامت کلی است کمک می کند، اما در مورد بینش های عملی تر چطور؟

من از برنامه استفاده کردم تمرین امروز و تحت تاثیر توصیه های او قرار گرفتند. برنامه پس از اینکه به آن اجازه داد داده‌های HRV شما را از برنامه Health بخواند، HRV فعلی شما را با خط پایه مقایسه می‌کند تا توصیه‌ای مانند وقت گذاشتن برای بهبودی، «پایدار بمانید اما به بدن خود گوش دهید» یا «آماده برای عملکرد اوج» ارائه دهد.

Training Today آن را امتیاز آمادگی برای تمرین (RTT) می نامد و در مقیاس 0-10 رنگی با کاربری آسان عمل می کند. دریافته‌ام که این توصیه‌ها برای گوش دادن به آنچه بدنم به من می‌گوید، بسیار مفید است.

برنامه آموزش امروز اپل واچ - از HRV با اپل واچ و آیفون استفاده کنید

آموزش امروز یک دانلود رایگان در اپ استور با خریدهای درون برنامه ای برای باز کردن قفل تمام ویژگی های برنامه.

یکی دیگر از گزینه های شخص ثالث مشابه است آموزش HRV4 که 9.99 دلار قیمت دارد و تجربه ای مشابه با Training Today ارائه می دهد.

اگر دارای بلوتوث یا مانیتور ضربان قلب ANT سازگار از قطبی، سونتویا دیگران، HRV Elite یکی دیگر از برنامه های iOS است که تجربه دقیق تر و کاربردی تری را ارائه می دهد.

نحوه بهبود HRV

ردیاب سلامت هوشمند Whoop یک مقاله عالی در مورد آن دارد 10 راه برای بهبود HRV. احتمالاً شگفتی‌های زیادی پیدا نخواهید کرد، اما فهرست یادآوری خوبی از مناطقی است که باید مرور/اولویت‌بندی کنید:

  • ورزش
  • رژیم و تغذیه
  • خواب مداوم
  • هیدراته بمانید
  • از الکل اجتناب کنید
  • تنفس متمرکز
  • مراقبه
  • سرما درمانی
  • مجله قدردانی

آموزش های بیشتر از 9to5Mac را بخوانید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی