یک جدید جی دی پاور یک نظرسنجی از صاحبان وسایل نقلیه تأیید کرد که سیستم های اطلاعات سرگرمی بدترین هستند. تنها نکته مثبت؟ سیستمهای مبتنی بر تلفن چندان بد نیستند و CarPlay اپل در صدر قرار میگیرد.
رضایت مشتریان از وسایل نقلیه افزایش یافته است، اما اطلاعات سرگرمی در پایین ترین حد خود باقی مانده است
این آخری جی دی پاور این نظرسنجی نشان می دهد که به طور کلی، سال 2024 از نظر رضایت صاحبان خودروهای جدید، سال قدرتمندی بود. این کاهشی است که طی دو سال گذشته مشاهده شده است.
با این حال، یک حوزه کلیدی وجود دارد که همچنان برای مالکان مشکل ایجاد می کند: سیستم های اطلاعات سرگرمی.
در این گزارش آمده است:
Infotainment، یکی از ده عاملی که این مطالعه بر اساس آن انجام شده است، بدون توجه به نوع سوخت مصرفی، همچنان اشتیاق مصرف کنندگان را کاهش می دهد. علیرغم بهبود 5 امتیاز رضایت در سال جاری، به 823، سرگرمی های اطلاعاتی همچنان یکی از پایین ترین دسته ها در این بخش هستند. در حالی که میزان رضایت از سیستم های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو به طور متوسط 805 است، اما در میان مالکانی که از Android Auto (832) یا Apple CarPlay (840) استفاده می کنند، بیشتر است. این نشان میدهد که مشتریان ترجیح میدهند به جای آنچه که سازندگان ارائه میدهند، استفاده آسان از تلفن خود در وسیله نقلیه خود داشته باشند.
CarPlay بهترین است، اما پیدا کردن آن سختتر میشود
اینکه CarPlay به بالاترین سطح رضایت مشتری دست می یابد، خبری نیست. با این حال، شایان ذکر است که اخیراً یک روند نزولی در پذیرش CarPlay در بین خودروسازان وجود دارد.
سال گذشته، جنرال موتورز تصمیم گرفت راه خود را در مورد سرگرمی اطلاعاتی ادامه دهد. Rivian اخیراً اعلام کرد که هرگز از سیستم اپل پشتیبانی نخواهد کرد. و البته، تسلا پس از سالها رد این فناوری، قدمی در جهت پذیرش CarPlay برنداشته است.
در حالی که ما هنوز منتظر عرضه نسل بعدی CarPlay در اواخر امسال هستیم، روندهایی از این دست برای اپل یا مشتریانش نوید خوبی ندارد.
علیرغم همه اینها، بازخورد جمعآوریشده از نزدیک به 100000 دارنده خودروی جدید در ایالات متحده با صدای بلند و واضح صحبت میکند. کاربران سیستمهایی را میخواهند که با گوشیهای هوشمندشان و بهویژه سیستمهایی که کار میکنند، کاملاً کار کنند مانند گوشی های آنها
FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.