دستورالعملهایی که اپل به آنها ارجاع میدهد بیان میکند که ممکن است با یک ناظر دولتی یا افسر مجری قانون که این درخواست را ارائه کرده است تماس گرفته شود و از اپل خواسته شود که قانونی بودن درخواست اضطراری را تأیید کند.
بلومبرگ خاطرنشان می کند که هر دو شرکت داده هایی را در مورد انطباق خود با درخواست های داده اضطراری منتشر می کنند. از جولای تا دسامبر 2020، اپل 1162 درخواست اضطراری دریافت کرد و به 93 درصد از این درخواست ها پاسخ داده بود. از سوی دیگر، فیس بوک از ژانویه تا ژوئن 2021، 21700 درخواست اضطراری دریافت کرد و به 77 درصد از درخواست ها پاسخ داد.
می توانید مقاله کامل بلومبرگ را اینجا بخوانید.
آلیسون نیکسون، مدیر تحقیقات شرکت سایبری Unit 221B، از تیم های مجری قانون در اپل و فیس بوک دفاع می کند:
برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:
به گفته این نشریه، “به نظر می رسد هکرهای وابسته به یک گروه جرایم سایبری موسوم به “تیم بازگشت” پشت برخی از ادعاهای قانونی جعلی هستند.” به گفته محققان امنیت سایبری، برخی از هکرها ممکن است افراد زیر سن قانونی در بریتانیا و ایالات متحده باشند. علاوه بر این، یکی از آنها می تواند مغز متفکر گروه جنایت سایبری باشد که مایکروسافت، سامسونگ و انویدیا را هک کرده است.