اینها بهترین برنامه های CarPlay برای دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی هستند



Source link

بخش کارپلی 9to5mac فارسی

برنامه Electrify America علاوه بر کمک به شما در یافتن ایستگاه های شارژ، اطلاعات مربوط به آن ایستگاه ها را نیز نشان می دهد. این موارد شامل مواردی مانند تعداد شارژرهای موجود، سرعت شارژ، انواع رابط‌های موجود، قیمت‌ها، هزینه‌های بیکاری و موارد دیگر می‌شود. همچنین گزینه های فیلتر برای بیشتر این موارد وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید ایستگاه‌های شارژ اطراف را فیلتر کنید تا فقط شارژرهایی را نشان دهید که سرعت شارژ آنها به آستانه مشخصی می‌رسد.

Apple Maps هنگام تعیین زمان و تعداد دفعات شارژ، فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرد. این شامل در دسترس بودن شارژرها، سرعت آن شارژرها، سطوح ارتفاع، سرعت رانندگی شما و غیره می شود. سپس به طور خودکار ایستگاه های شارژ را در مسیر شما قرار می دهد. به علاوه، اگر تا زمانی که شارژتان خیلی کم شود رانندگی کنید، Apple Maps یک مسیر جایگزین به نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ به شما پیشنهاد می‌کند.

اگر راننده خودروهای برقی هستید، احتمالاً با فرآیند تلاش برای یافتن مکانی پارک در مقصد نهایی خود که شارژ خودروهای برقی را ارائه می دهد، آشنا هستید. این به ویژه در صورتی مفید است که بدانید پس از اتمام کارتان در آنجا رانندگی طولانی دارید، زیرا می توانید به یک ماشین کاملا شارژ بازگردید.

Electrify America بزرگترین جایگزین برای شبکه سوپرشارژر تسلا است که نزدیک به 800 ایستگاه شارژ را در سراسر ایالات متحده ارائه می دهد. این شرکت یک برنامه CarPlay را ارائه می دهد که یافتن ایستگاه های شارژ Electrify America در نزدیکی آن را آسان می کند. این برنامه همچنین می تواند شما را مستقیماً به این ایستگاه های شارژ هدایت کند.

اگر خودروی شما به صورت بومی نقشه گوگل دارد (یعنی خارج از CarPlay)، ویژگی‌های EV پیشرفته‌تر هستند. متأسفانه، در هنگام استفاده از برنامه Google Maps از طریق CarPlay اینطور نیست. امیدوارم این چیزی باشد که در آینده تغییر کند.

ویز

ChargePoint همچنین یک دکمه مشابه “شروع شارژ” را برای شبکه شارژرهای خود از طریق CarPlay ارائه می دهد. برنامه با شارژر تماس می‌گیرد، جلسه را شروع می‌کند، سپس از شما می‌خواهد ماشین خود را به برق وصل کنید. سپس شارژ بدون تعامل بیشتر از جانب شما آغاز می شود.

PlugShare

ABRP به شما امکان می دهد مدل وسیله نقلیه خود را انتخاب کنید، یک مقصد را وارد کنید و یک برنامه کامل سفر از جمله توقف شارژ، کل زمان شارژ، کل زمان سفر و موارد دیگر دریافت کنید. از طریق CarPlay می‌توانید از این برنامه به عنوان رابط ناوبری اصلی خود استفاده کنید و به شما امکان می‌دهد نقشه خود را در زمان واقعی مشاهده کنید. این ممکن است تغییرات، ترافیک و سایر مواردی را که ممکن است بر مسیر و برنامه شارژ شما تأثیر بگذارد در نظر بگیرد.

اگر از کاربران Apple Maps هستید که می‌خواهید از پلتفرم ناوبری اپل استفاده کنید، این شرکت در چند سال گذشته کار بسیار خوبی را در پذیرش برخی از ویژگی‌های خاص خودروهای برقی انجام داده است. همانطور که انتظار دارید، این ویژگی های ویژه EV از طریق CarPlay نیز پشتیبانی می شوند. این همچنین شامل پشتیبانی از مسیرهای ناوبری چند توقفه است، که در نهایت امسال در iOS 16 اضافه شد.

مانند Google Maps، Waze ویژگی‌های بسیار ضعیفی برای ماشین‌های الکتریکی دارد و این برای برنامه Waze از طریق CarPlay نیز صادق است. تنها چیزی که Waze به دارندگان خودروهای برقی ارائه می‌کند، امکان یافتن نقاط شارژ و شارژرهای نزدیک در مسیر فعلی شما است.

اعتقاد من این است که Waze بهتر است با یک برنامه ناوبری دیگر استفاده شود. اما همانطور که Apple Maps به اضافه کردن ویژگی‌های سبک Waze ادامه داد، کمتر و کمتر به آن اعتماد کردم. پشتیبانی ضعیف از ویژگی های EV نیز به این وضعیت کمک نمی کند.

یک برنامه ریز مسیر بهتر

Google Maps همچنین از یافتن دستی ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی پشتیبانی می کند. همچنین برخی از جزئیات مفید برای این شارژرها از جمله انواع کانکتورها و سرعت شارژ را نشان می دهد. برخی از ایستگاه‌های Google Maps همچنین نشان می‌دهند که آیا شارژر در دسترس است یا همه نقاط پر هستند.

اگر راننده خودروی برقی هستید و A Better Route Planner که معمولاً با نام ABRP شناخته می شود را امتحان نکرده اید، چیزی را از دست داده اید. این یک برنامه و سرویس مسیریابی قدرتمند برای دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی است که نسبت به هر گزینه دیگری در بازار، جزئیات و کنترل بیشتری بر مسیر شما ارائه می دهد. من هنوز برنامه‌ای پیدا نکرده‌ام که برنامه‌هایی را با دقت ABRP ایجاد کند، و نه برنامه‌ای که سطح کنترلی را که ABRP انجام می‌دهد را ارائه دهد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

با افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی، در دسترس بودن برنامه‌های مخصوص خودروهای الکتریکی برای CarPlay نیز افزایش یافته است. تعدادی برنامه عالی CarPlay وجود دارد که به شما کمک می کند تا تجربه EV شما را به سطح بعدی ارتقا دهید، از جمله برنامه ریزی سفر، یافتن شارژر و موارد دیگر. لیست رو به رشد برنامه‌های CarPlay را که هر صاحب خودروی برقی باید بررسی کند، بخوانید.

وسایل نقلیه الکتریکی که از CarPlay پشتیبانی می کنند

ChargePoint شبیه به Electrify America است زیرا برنامه آن بر روی شبکه شارژرهای خود تمرکز می کند. بنابراین، بسیاری از ویژگی‌های مشابه موجود در برنامه Electrify America برای شارژرهای آن در ChargePoint برای شبکه آن نیز موجود است: پیدا کردن شارژرهای نزدیک، فیلتر کردن آن مکان‌ها، اولویت‌بندی شارژرها و موارد دیگر.

اینها تنها برخی از برنامه های EV هستند که از طریق پلتفرم CarPlay اپل در دسترس هستند. در اینجا برخی از موارد دیگر آورده شده است:

متأسفانه، در حال حاضر، برنامه Electrify America برای CarPlay هیچ اطلاعاتی را هنگام شارژ شدن ماشین شما نمایش نمی دهد. برای انجام این کار، باید به رابط شارژ بومی ماشین خود دسترسی داشته باشید یا از برنامه Electrify America در آیفون خود استفاده کنید. با این حال، برنامه CarPlay به شما اطلاع می دهد که شارژ ماشین شما به پایان رسیده است.

نقطه شارژ

برای تفکیک بهترین برنامه های CarPlay در سراسر همه دسته‌های فروشگاه App، حتماً جمع‌بندی دقیق ما را در اینجا بررسی کنید.

اگر نمی‌خواهید از ABRP برای پیمایش استفاده کنید، می‌توانید نقشه خود را در ABRP ایجاد کنید و سپس از یک برنامه متفاوت برای پیمایش به هر یک از ایستگاه‌های ABRP مانند Google Maps، Apple Maps یا Waze استفاده کنید. دسترسی به همه این اطلاعات از طریق CarPlay کمک بزرگی در هنگام رانندگی است. همچنین می‌توانید پس از سفر گزارشی را مشاهده کنید که زمان رانندگی، زمان شارژ و نحوه مقایسه آنها با تخمین‌های پیش‌بینی‌شده را نشان می‌دهد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


ABRP یک دانلود رایگان با اشتراک 4.99 دلار در ماه (49.99 دلار در سال) برای باز کردن همه ویژگی ها است. اگر راننده خودروهای برقی هستید، به نظر من، این راحت ترین 5 دلار در ماه است.

الکتریسیته کردن آمریکا

SpotHero یک برنامه CarPlay است که شامل قابلیت فیلتر کردن مکان های پارک بر اساس در دسترس بودن شارژرهای EV است. با این کار، می توانید اطمینان حاصل کنید که گاراژ پارکینگ یا محل پارک شما دارای شارژر EV است.

و بیشتر

اکثر خودروهای الکتریکی موجود در بازار از پلتفرم CarPlay اپل پشتیبانی می کنند، از جمله فورد موستانگ Mach-E، فولکس واگن ID.4، Kia EV6، Chevy Bolt و بسیاری دیگر. دو مورد از استثناهای اصلی در اینجا تسلا و ریویان هستند که از CarPlay پشتیبانی نمی‌کنند و هیچ نشانه‌ای از برنامه‌ریزی برای اضافه کردن پشتیبانی از CarPlay نشان ندادند.

برنامه CarPlay برای PlugShare بسیاری از ویژگی های مشابه برنامه PlugShare برای iPhone را ارائه می دهد. می‌توانید شارژرهای اطراف را با جزئیات دقیق در مورد مواردی مانند تعداد دکه‌ها، انواع پریز و غیره مشاهده کنید. PlugShare همچنین میانگین امتیاز سایر کاربران PlugShare را برای یک اسلات شارژ نمایش می دهد، که می تواند به شما کمک کند اسلات هایی را که در حال حاضر کار نمی کنند را حذف کنید.

SpotHero

PlugShare یک سرویس شخص ثالث محبوب است که ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی را در همه شبکه ها و انواع مختلف جمع می کند. این تا حد زیادی قدرتمندترین پلت فرم برای مکان یابی ایستگاه های شارژ از همه نوع است، از پریزهای 120 ولت در مکان های تصادفی گرفته تا اطلاعات Electrify America و تسلا سوپرشارژر.

اپل همچنین در حال برنامه‌ریزی برای بازنگری عمده CarPlay است که اولین خودروهای پشتیبانی‌شده را در اواخر سال 2023 آغاز خواهد کرد. همچنین از ویژگی های خاص خودرو مانند کنترل های تهویه مطبوع و حالت های رانندگی پشتیبانی می کند.

بهترین برنامه های EV برای CarPlay

اپل کارت

برای اطمینان از اینکه از تمام ویژگی‌های EV موجود در نقشه‌های اپل استفاده می‌کنید، آیفون خود را به iOS 16 به‌روزرسانی کنید که به صورت رایگان در دسترس است.

نقشه های گوگل

به علاوه، می‌توانید از اپلیکیشن Electrify America از طریق CarPlay برای انتخاب یک پایه خاص در محل شارژ و شروع شارژ استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که تجربه شارژ بیشتر به سبک «plug-and-play» باز شود و به این معنی است که برای انجام این کار نیازی به استفاده از آیفون خود ندارید.

ویژگی اصلی در اینجا پشتیبانی از مسیریابی EV است، به این معنی که برنامه Maps می تواند به شما در برنامه ریزی سفرهایی کمک کند که شامل پشتیبانی توقف شارژ برای خودروی برقی شما می شود. Apple Maps، زمانی که آیفون شما به CarPlay متصل است، می تواند میزان شارژ ماشین شما را ردیابی کند. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد برنامه سازنده خودرو را از اپ استور دانلود کنید.

با انتشار برنامه های بیشتر، ما به طور مداوم این لیست را به روز خواهیم کرد. آیا برنامه های CarPlay برای وسایل نقلیه الکتریکی مورد علاقه خود دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

CarPlay، برای کسانی که آشنا نیستند، پلتفرم اپل است که اساسا آیفون شما را به سیستم اطلاعات سرگرمی خودروی شما منعکس می کند. می‌توانید به برنامه‌های خاصی که برای CarPlay طراحی شده‌اند، از جمله برنامه‌های شخص اول اپل، برنامه‌های شخص ثالث در دسته‌های انگشت شماری، و تعامل با Siri دسترسی داشته باشید.

Google Maps تعداد انگشت شماری از ویژگی ها را برای رانندگان خودروهای برقی ارائه می دهد، اما نه در سطح Apple Maps یا برخی از برنامه های دیگر موجود در بازار. به عنوان مثال، Google Maps در CarPlay از مسیریابی EV پشتیبانی نمی کند. این برنامه به اطلاعات باتری ماشین شما دسترسی ندارد و شما را به شارژرهای EV در یک رانندگی طولانی هدایت نمی کند.

Google Maps قابلیتی را ارائه می دهد که کارآمدترین مسیرها را برای وسایل نقلیه الکتریکی انتخاب می کند. این برنامه از شما می‌خواهد که «نوع موتور» خودروی خود را انتخاب کنید و می‌توانید «الکتریک» را از لیست گزینه‌ها انتخاب کنید. سپس Google Maps با در نظر گرفتن ترافیک و سایر نقاط داده، کم مصرف ترین مسیرها را انتخاب می کند.