در اوایل این ماه، دولت بایدن از کنگره خواست قانونی را تصویب کند که به رئیس جمهور این اختیار را می دهد که برنامه هایی مانند TikTok را در صورتی که خطری برای امنیت ملی به همراه دارند، ممنوع کند. همین دیروز متوجه شدیم که استرالیا آخرین کشوری است که برنامه را از دستگاه های رسمی ممنوع کرده است و توسعه دهنده به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی در بریتانیا جریمه شده است.
اپل بیشترین هزینه را در تبلیغات TikTok دارد
عکس: Solen Feyissa/Unsplash
این گزارش خاطرنشان میکند که افزایش هزینهها ممکن است قبل از نگرانیهایی که در جلسه کنگره مطرح شده بود، به حساب آمده باشد، اما یک مقام ارشد صنعت تبلیغات گفت که بعید است برندها از تبلیغات TikTok خود عقب نشینی کنند.
یک گزارش جداگانه امروز نشان میدهد که دولت چین در یک کمپین سازمانیافته رسانههای اجتماعی برای تمسخر نگرانیهای ایالات متحده در مورد این اپلیکیشن شرکت کرده است و کنگره را به بیسوادی فنی، ریاکاری و بیگانههراسی متهم میکند.
زمینه
بین 20 مارس تا 26 مارس 2023، دیپلماتهای چینی و رسانههای دولتی نزدیک به 200 بار در مورد TikTok توییت کردند. در مقایسه، همان حسابها در مجموع کمتر از 150 بار در ژانویه و فوریه 2023 به این شرکت اشاره کردند. بلافاصله پس از جلسه استماع، جهش قابل توجهی در فعالیتها مشاهده شد، به طوری که حسابهای چینی بیش از 75 بار از پلتفرم رسانههای اجتماعی نام بردند. بار فقط در 24 مارس. تمرکز به وضوح بر اقدام ایالات متحده مربوط به جلسه استماع روز پنجشنبه بود.
با وجود مناقشات فزاینده در مورد اینکه آیا این برنامه تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می شود یا خیر، اپل همچنان یکی از بزرگترین خرج کننده ها در تبلیغات TikTok است.
در ایالات متحده، این امر تاکنون منجر به ممنوعیت استفاده از برنامه در دستگاه های دولتی شده است. کمیسیون ارتباطات فدرال از اپل و گوگل می خواهد تا TikTok را از فروشگاه های برنامه خود حذف کنند. و یکی از اعضای کمیته اطلاعات سنا نیز همین کار را انجام می دهد. ارتش ایالات متحده و بیش از نیمی از ایالت های ایالات متحده ممنوعیت های خود را وضع کرده اند.
فیل اسمیت، مدیر کل شرکت Incorporated، گفت: “فکر نمیکنم کسی با وحشت واکنش نشان دهد یا تبلیغات را از برنامههای خود حذف کند، اما آنها تماشا میکنند و منتظر هستند، در صورت ممنوعیت یا اقدام دولت، برنامههای اضطراری میسازند.” انجمن آگهی دهندگان بریتانیا
چین نگرانی های آمریکا را به سخره می گیرد و به آنها حمله می کند
تلاشهای دیپلماتیک و تبلیغاتی چین در اطراف TikTok موضوعات آشنا را انتخاب کرد: آنها به بیگانههراسی متوسل شدند. سیستم حکومتی آمریکا را تحقیر کرد. و ایالات متحده را به دلیل مکالمه TikTok به عنوان پارانوئید، غیردموکراتیک و غیردوستانه با تجارت به تصویر می کشد. آنها همچنین به دنبال ترویج موفقیت برنامه، برجسته کردن مخالفت شدید چین با فروش اجباری، و تشدید مخالفت کاربران TikTok با ممنوعیت بودند.
برنامه ویدیوی کوتاه چینی TikTok به دلیل دو ترس اصلی در سراسر جهان با فشار فزاینده ای مواجه است.
بر اساس دادههای گروه تحلیل اپلیکیشن Sensor Tower، تبلیغات در TikTok در ایالات متحده در ماه مارس 11 درصد افزایش یافت و شرکتهایی مانند Pepsi، DoorDash، Amazon و Apple جزو پرخرجکنندهها بودند.
THE فایننشال تایمز اپل را به عنوان یکی از چهار بزرگ ترین خرج کننده در تبلیغات TikTok نام می برد.
انصافاً رد اتهام بی سوادی فنی کمی سخت است…
اول، امنیت سایبری. دولت چین روابط قوی و نفوذ زیادی بر بخش فناوری این کشور دارد. دوم دخالت سیاسی در انتخابات. با کنترل ویدیوهایی که به کاربران نشان داده می شود، دولت چین می تواند از آنها برای اهداف تبلیغاتی استفاده کند.
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.
گزارشی از سوی اتحاد غیرحزبی برای تأمین دموکراسی، پستهای رسانههای اجتماعی و دیپلماتهای دولتی چین را رصد کرد و افزایش زیادی در پستها در TikTok – با لحن تهاجمی- مشاهده کرد.