اپل اکنون هدف کنترل های سخت گیرانه تر است

عکس: Balint Mendlik/Unsplash

استدلال متقابل معمولی که مطرح می‌شود این است که توسعه‌دهندگان مجبور نیستند برنامه‌های iOS بسازند و اگر قوانین اپل را دوست نداشته باشند، می‌توانند از برنامه‌های اندروید استفاده کنند. با این حال، Bundeskartellamt می گوید با توجه به اندازه بازار و قدرت اکوسیستم، این غیر واقعی است.

او ادامه داد: «اپل با محصولات اختصاصی iOS و اپ استور خود در موقعیتی کلیدی برای رقابت و همچنین دسترسی به اکوسیستم و مشتریان اپل قرار دارد. این تصمیم به ما این امکان را می دهد که به طور ملموس و مؤثر با اقدامات ضد رقابتی مبارزه کنیم.

اپل به رویترز گفت که قصد دارد درخواست تجدید نظر کند.

رگولاتور به این نتیجه رسید که اپل شرکتی است که “اهمیت مرکزی برای رقابت بین بازارها دارد”، به این معنی که ممکن است تحت کنترل های سخت گیرانه تری بر روی رفتارهای ضد رقابتی باشد.

تحقیق توسط تنظیم کننده رقابت آلمان

این بررسی اکنون کامل شده است و مشخص شده است که اپل واقعاً به برنامه های خود برتری ناعادلانه نسبت به برنامه های رقیب می دهد.

Bundeskartellamt دادرسی را علیه شرکت فناوری اپل آغاز کرده است تا با توجه به قانون رقابت، قوانین ردیابی آن و چارچوب شفافیت ردیابی برنامه را بررسی کند. به طور خاص، قوانین اپل ظن اولیه را در مورد ترجیح خود و/یا ممانعت از سایر شرکت‌ها ایجاد کرد که در روند رسیدگی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اپل یک مزیت ناعادلانه خواهد داشت

اپل گفت که به همکاری با دفتر کارتل برای درک نگرانی هایش ادامه خواهد داد، اما قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند.

رگولاتوری که با نام Bundeskartellamt شناخته می شود، در ژوئن سال گذشته تحقیقاتی را درباره شفافیت ردیابی اپلیکیشن ها آغاز کرد. این بر این اساس باز شد که اپل از برنامه های شخص ثالث برای درخواست مجوز ردیابی می خواهد، اما این شرکت این کار را برای برنامه های خود انجام نمی دهد.

اندکی پس از اینکه اپل با موفقیت اقدام ضد تراست بریتانیا را علیه این شرکت مسدود کرد، یک تنظیم کننده ضد انحصار آلمان گفت که سازنده آیفون هدف قانونی برای اقدامات ویژه با هدف جلوگیری از سوء استفاده از تسلط بر بازار است.

رگولاتور می گوید یک مسئله نگران کننده به خصوص این است که سازنده آیفون برخلاف سایر توسعه دهندگان قادر به ردیابی بدون رضایت کاربر است. او استدلال می کند که کنترل انحصاری اپل بر فروش برنامه های iOS به این معنی است که این شرکت می تواند قوانینی را به توسعه دهندگان دیکته کند که ممکن است برای آنها و مصرف کنندگان ناعادلانه باشد.

آندریاس مونت، رئیس Bundeskartellamt: «اپل دارای موقعیت اقتصادی قدرتمندی در بازارها است که زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که به اندازه کافی توسط رقابت کنترل نمی‌شود. اپل بر اساس دستگاه‌های تلفن همراه خود مانند آیفون، یک اکوسیستم دیجیتال گسترده را راه‌اندازی می‌کند که برای رقابت نه تنها در آلمان، بلکه در سراسر اروپا و سراسر جهان از اهمیت زیادی برخوردار است.

این با قدرت قوی برای تعیین قوانین برای اشخاص ثالث، به ویژه برای توسعه دهندگان برنامه همراه است. اپل دسترسی به مشتریان اپل را کنترل می کند و این دسترسی را بر اساس قوانین و شرایط چارچوب اقتصادی خود شکل می دهد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

این یافته به این معنی است که اپل اکنون مشمول بخش ویژه‌ای از قانون رقابت آلمان، GWB است که برای هدف قرار دادن شرکت‌هایی طراحی شده است که قدرت آنها به این معنی است که می‌توانند ناعادلانه عمل کنند.

بر اساس این ساختار عمودی اختصاصی فشرده و پایگاه نصب شده بیش از 2 میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان، اپل به طرق مختلف در سطح بازارهای مرتبط و حوزه های تجاری فعال است و بنابراین می تواند کاربران خود را در دراز مدت به اکوسیستم پیچیده خود مرتبط کند. .

سخنگوی اپل در بیانیه ای ایمیلی گفت: «تعریف (دفتر کارتل) رقابت شدیدی را که اپل در آلمان با آن روبه رو است، تحریف می کند و ارزش یک مدل کسب و کار را که حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر را در هسته اصلی خود قرار می دهد، کم رنگ می کند.