نمایندگان کنگره حزب کمونیست چین از تیم کوک دیدن کردند

موضوعات از کنترل چین بر مواد معدنی خاکی کمیاب گرفته تا مهار آن در زنجیره تامین لوازم الکترونیکی مصرفی تا سوابق حقوق بشری این کشور را شامل می شود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

انتظار می‌رود دیدار کوک و هیئت 10 نفره دو حزبی در روز جمعه، احتمالاً در پارک اپل برگزار شود.

هدف این خواهد بود که کنگره نسبت به اقدامات و نیات حزب کمونیست چین ابراز نگرانی کند و به ویژه خطرات ناشی از اتکای بیش از حد ایالات متحده به چین به عنوان مرکز تولید و مشتریان بزرگ را برجسته کند.

به گفته یک منبع نزدیک به کمیته، اعضای یک هیئت مجلس نمایندگان که بر رقابت ایالات متحده و چین متمرکز شده است، قرار است با مدیران سیلیکون ولی و هالیوود طی یک تور چند روزه در کالیفرنیا که از امروز آغاز می شود، ملاقات کنند.

این منبع گفت: «این کمیته برای ایجاد اجماع دو حزبی در مورد ح‌ک‌چ و اقداماتی که باید برای دفاع از خود انجام دهیم، تشکیل شد. “[The goal is to] آنها را از آنچه در حال وقوع است مطلع کنید تا در صورت لزوم بتوانند خود را تجهیز کنند.

دیروز متوجه شدیم که اپل تیم هایی از ببرها ایجاد کرده است تا کل زنجیره تامین خود را تا سطح پیچ ها و درج های پلاستیکی بررسی کنند. هدف دوگانه، تنوع بخشیدن به چین و تامین کنندگان پشتیبان برای هر جزء است.

اعضای کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حزب کمونیست چین – که بر طیف وسیعی از نگرانی‌های آمریکا در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌های چین تمرکز دارد – با تعدادی از مدیران ارشد فناوری از جمله تیم کوک، مدیر عامل اپل دیدار خواهند کرد.

CNN گزارش ها.

THE [delegates plan] با مدیران ارشد گوگل، مایکروسافت، اپل و دیزنی، در میان دیگران ملاقات کنید تا در مورد موضوعاتی از سرمایه گذاری چین در هوش مصنوعی گرفته تا سابقه فرهنگی و حقوق بشری آن بحث کنید. تاثیر آن بر زنجیره تامین؛ این منبع گفت و اهداف آن برای دفاع و سایر فناوری های نوظهور.

هند به عنوان امید اصلی اپل در انتقال تولید به خارج از چین در نظر گرفته می شود. گزارشی در سال گذشته حاکی از آن بود که یک چهارم تمام آیفون‌ها تا سال 2025 در هند ساخته می‌شوند و گزارش بعدی می‌گوید که تا سال 2027 به نیمی از آیفون‌ها می‌رسد. انتظار می‌رود کارخانه جدید فاکس‌کان در هند نصف اندازه آیفون‌های چینی باشد. شهر

در مورد اپل، نیازی به آگاه کردن این شرکت از خطرات ناشی از وابستگی شدید به چین وجود ندارد. تخمین زده می شود که حدود 80 درصد از آیفون های جهان در یک کارخانه فاکس کان در ژنگژو ساخته می شوند که در زبان عامیانه به عنوان شهر آیفون شناخته می شود.

آسیب‌پذیری که این ایجاد می‌کند زمانی مشخص شد که شیوع COVID-19 در خود دانشگاه رخ داد. کارگران از کمبود غذا و دارو شکایت داشتند و تعداد قابل توجهی ترجیح دادند کارخانه را ترک کرده و به شهر خود بازگردند. پیشنهادهای پاداش بعدی تأثیر محدودی داشت و عدم پرداخت آنها منجر به اعتراضات خشونت آمیز شد. تلاش برای جلب رضایت کارگران با پرداخت غرامت منجر به خروج بیش از 20000 کارگر شد. تخمین زده می شود که این حادثه هفته ای یک میلیارد دلار برای اپل هزینه داشته باشد.