اپل گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای و فناوری eSIM معرفی کرد

اگر دنبال گوشی هوشمند با صفحه نمایش با کیفیت هستید هر یک از این دو گوشی می‌تواند شما را راضی نگه‌ دارد. در مطلب پیش رو قصد داریم افزو‌ن‌بر مقایسه‌ای مختصر، مهم‌ترین تفاوت‌های مدل آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را با نسل قبلی گوشی‌های هوشمند اپل بررسی کنیم. باتری داخلی آیفون 14 پرو مکس ظرفیت 4323 میلی آمپر ساعتی دارد و از طریق پورت لایتنینگ شارژ می‌شود. سری آیفون 14، آخرین سری گوشی اپل است که به درگاه لایتنینگ مجهز می‌شود و از سال آینده، گوشی‌های این سری بنا به تصویب اتحادیه اروپا به درگاه USB-C مجهز خواهند شد. گوشی آیفون 14 اپل به همراه سیستم عامل آی او اس 16 عرضه می‌شود که اپل جزئیات آن را در ماه ژوئن منتشر کرده بود. کاربران از ماه جولای امسال توانستند نسخه بتای عمومی iOS 16 را دریافت کنند و به همین دلیل احتمالا خیلی‌ها با آن آشنایی پیدا کرده‌اند.

  • حتی دوربین TrueDepth جلو نیز از دیافراگم بازتری برای بهبود عکسبرداری در نور کم به همراه فوکوس خودکار داخلی بهره می‌برد.
  • برخلاف آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، گوشی آیفون 14 پرو که در تاریخ 7 سپتامبر در سالن استیو جابز واقع در کالیفرنیا رونمایی شد، نسل جدیدی از آیفون‌های آینده را به نمایش گذاشت.
  • دوربین‌ها در آيفون 14 به‌گونه‌ای هستند که دیگر برآمدگی و بیرون زدگی زیادی ندارند.
  • در حقیت آِفون 14 پرو مکس در مقابل آِفون ۱۴ پرو، حکم آیفون ۱۴ پلاس را در مقابل آیفون 14 عادی دارد و تنها در بحث ابعاد صفحه نمایش و حجم باتری متفاوت است.

ضمن این که طبق آخرین اطلاعات دریافت شده، قرار است شاهد صفحه نمایش LTPS OLED در حداقل یکی از نسخه­ های آیفون 14 پرو باشیم. موضوع هیجان‌انگیز در قسمت دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو مکس این است که از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده شده است. اپل بالاخره از دوربین باکیفیت‌تری برای گوشی‌های خودش استفاده کرده که از تکنولوژی بینینگ چهار به یک استفاده می‌کند. با این حال سامسونگ روی گلکسی اس ۲۲ اولترا که از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد از تکنولوژی بینینگ ۱ به ۹ استفاده کرده بود. روی این ناچ قرصی شکل حسگرهای تشخیص صورت TrueDepth را مشاهده می‌کنید که در کنار آن‌ها دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی هم قرار گرفته که اکنون از فوکوس خودکار استفاده می‌کند. حسگر مجاورت، حسگر IR هم داخل این ناچ دیده می‌شوند که همه آن‌ها زیر صفحه نمایش قرار گرفته‌اند.

مشخصات و قیمت گوشی اکسپریا 1 IV | اولین گوشی جهان…

اما در این زمینه، چیزهای بیشتری از یک بریدگی معمولی برای قرارگیری دوربین سلفی و حسگرها وجود دارد. اپل این بریدگی را Dynamic Island نامگذاری کرده و ویژگی‌های جالبی را در آن ارائه می‌کند. داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو و پرو مکس مجموعه‌ای کامل از هشدارها و اعلان‌ها را ارائه می‌دهد که ظاهرا بر اساس نیاز گسترش یا کاهش می‌یابند. پخش یک آهنگ با اطلاعات آن در این جزیره پویا ظاهر می‌شوند و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید آن را به مدت طولانی فشار دهید. بنابراین تراشه جدید، سریع‌تر و قدرتمندتر A16 اپل می‌تواند یکی از دلایلی باشد که شما را به خرید گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس ترغیب می‌کند. گوشی های اپل به طور معمول در رده‌بندی بهترین دوربین گوشی های هوشمند جای ثابتی دارند و بر اساس چیزی که تاکنون از دوربین گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دیده‌ایم، این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

نظر شما

از طرف دیگر آیفون ۱۴ پرو مکس بهترین عملکرد باتری در میان تمام آیفون‌هایی را دارد که تا امروز راهی بازار شده‌اند. البته که این گوشی هوشمند از 9to5mac ناچ کوچک‌تری بهره می‌برد که قابلیت‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. داینانمیک آیلند می‌تواند تحولی جذاب در گوشی‌های آیفون به وجود بیاورد.

تراشه A16 در ایفون 14 پرو مکس را می توان یک بهبود جزئی نسبت به A15 اپل عنوان کرد که روی نسخه آیفون 14 معمولی و آیفون 14 پلاس قرار گرفته است، عوان کرد. برخلاف پردازنده M2 که شاهد بهبود چشمگیر و قابل توجه ای در مقابل M1 بودیم، پردازنده A16 یک بهبود نسبی در مقابل A15 است. البته نمی توان به این موضوع خرده گرفت، زیرا خود اپل نیز عنوان کرده که A15 هنوز یک پردازنده قدرتمند و کاربردی است که از رقبا جلوتر بوده و به نوعی یک پردازنده تمام عیار است. تمام دستگاه های آیفون 14 پرو مکس در مجموعه آی تی سیتی از نوع آیفون 14 پرو مکس رجیستر شده ،نات اکتیو و اکتیو بوده و ما تنها آیفون ۱۴ پرو مکس با گارانتی را عرضه می کنیم. تمامی محصولات شرکت اپل اعم از آیفون، آی‌پد، مک بوک و دیگر موارد از سیستم عامل‌های اختصاصی این شرکت بهره می‌برند.