بررسی تفاوت آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پلاس ویرگول

بر اساس تست‌هایی که انجام دادیم، آیفون ۱۴ پرو امتیاز موفق شد امتیاز کلی ۹۵۸۵۳۱ را به‌دست بیاورد. برای مقایسه، آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی زد فولد ۴ نیز به ترتیب توانستند امتیازات ۸۴۵۸۰۷ و ۱۰۳۱۵۴۲ را کسب کنند. آنطور که خبرها نشان می­دهند، شرکت اپل قرار است خانواده آیفون 14 را با تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل­های قبلی عرضه کند. همچنین در بین مدل­های مختلفآیفون 14، تفاوت چشمگیری میان نسخه معمولی و پرو وجود خواهد داشت که البته این اولین باری نیست که شاهد برتری مدل پرو آیفون نسبت به نسخه معمولی آن هستیم. اما به طور کلی از جمله ویژگی ­های آیفون 14 پرو و پرو مکس می­توان به حذف ناچ، دوربین تله فوتو در پنل پشتی، به کار رفتن چیپ A16 Bionic و همچنین امکان promotion و صفحه نمایش 120 هرتزی اشاره کرد.

  • یکی دیگر از شایعه‌هایی که در رابطه با این دستگاه منتشر شده پشتیبانی از درگاه USB-C به جای Lightning است.
  • باید منتظر ماند تا گوشی هوشمند آیفون 14 در عمل چگونه خود را ثابت خواهد کرد.
  • بدون شک بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی تصاویر 75 مگابایتی دوربین آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، پرشدن سریع حافظه‌ی داخلی آن‌هاست.
  • با این وجود، کیفیت بالاتر تصاویر 75 مگابایتی نسخه‌های پروی آیفون 14 اجازه‌ی ایجاد تغییرات بیشتر را به عکاسان حرفه‌ای می‌دهد.
  • و حفره دوم با طراحی شبیه به کپسول برای قرار گرفتن حسگرهای دیگر از جمله Face ID در نظر گرفته شده است.
  • بر این اساس اگر شایعه سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش اپل حقیقت داشته باشد، این کمپانی از یکی از این فناوری‌ها برای باز کردن قفل صفحه دستگاه استفاده خواهد کرد و آن هم به احتمال زیاد سنسور تشخیص چهره خواهد بود.

البته کاربران برای تجربه سیستم عامل آی او اس 16 نیازی به آیفون 14 ندارند و این نسخه برای گوشی‌های آیفون 8 به بعد عرضه می‌شود. با این حال چند ویژگی وجود دارد که به آیفون 14 محدود شده است؛ از جمله ویژگی تشخیص تصادف خودرو و حالت اکشن مود در دوربین. یکی دیگر از شایعه‌هایی که در رابطه با این دستگاه منتشر شده پشتیبانی از درگاه USB-C به جای Lightning است. گفته می‌شود اپل در حال بررسی این موضوع برای گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max است، اما انجام چنین کاری از سوی کمپانی اپل بعید به نظر می‌رسد.

گوشی موبایل آیفون 14 پرو مکس 256 گیگابایت اپل اکتیو | Apple iPhone 14 Pro Max 256 GB

پیش­تر تصویر برگه­ای شامل یک سریمشخصات آیفون 14در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شد که بسیاری از ابهامات را در مورد این گوشی برطرف کرد. یکی از چیزهایی که در این برگه به چشم می­خورد، اطلاعاتی درباره وزن گوشی­های سری جدید اپل است. طبق این اطلاعات، مدل­های پلاس و پرو مکس نمایشگر یکسانی دارند اما آیفون 14 پرو مکس لقب سنگین­ترین عضو خانواده آیفون 14 را به خود اختصاص داده­است.

اندروید ۱۲ برای چه گوشی هایی می آید ؛ لیست کامل گوشی ها

توجه کنید که این قابلیت به هیچ عنوان امکان اتصال دائمی به ماهواره و یا دریافت اینترنت ماهواره ای (مانند استارلینک) را نداشته و کاربران امکان استفاده از این اتصال را فقط برای شرایط اضطراری دارند. مجله خبری آقای قاب وابسته به فروشگاه اینترنتی قاب گوشی و لوازم جانبی موبایل مستر کیس (آقای قاب) میباشد وبلاگ 9to5mac.ir و در زمینه مطالب تفریحی و عمومی و تکنولوژی فعالیت میکند. این مجله به شما در دنیای اینترنت و تکنولوژی و ترفند ها کمک میکند تا آموزش ها و روش های جدید را در این دنیای بزرگ بدست آورید. این طراحی باعث شده بخش بیشتری از پنل جلو را نمایشگر قابل استفاده تشکیل دهد که این یک ویژگی بسیار خوب است.

این مدل وزنی برابر 255 گرم خواهد داشت؛ در حالی که مدل پلاس وزن 245 گرمی و آیفون 14 و آیفون 14 پرو نیز به ترتیب وزن 173 و 215 گرمی دارند. همچنین حذف مدل مینی از سری جدید گوشی­های اپل، به خوبی نشان می­دهد که این نوع گوشی مورد استقبال چندانی واقع نشده­بود. همانطور که می­دانید قبلا شارژدهی یکی از نقاط ضعف گوشی­های آیفون به حساب می­آمد اما از سری آیفون 11، اپل آن را به یک نقطه قوت تبدیل کرد. از این رو امسال نیز شاهد بهینه­تر شدن تراشه و سیستم عامل خواهیم بود. همچنین مارک گورمن، خبر از افزایش عمر باتریمدل­ های آیفون 14 پروداده­است؛ گرچه او هیچ اشاره­ای به بهبود ظرفیت باتری برای مدل­های استاندارد آیفون 14 نمی­کند.