نقد و بررسی و مشخصات آیفون 14 پرو و 14 پرومکس

با توجه به اطلاعات و رندرهای منتشر شده این گوشی هوشمند جدید دیگر از ناچ پشتیبانی نخواهد کرد و در بالای صفحه نمایش یک بریدگی وجود خواهد داشت و این بریدگی محل قرار گرفتن دوربین سلفی خواهد بود. سال گذشته اپل برای سری آیفون ۱۳ توجه ویژه‌ای به کیفیت صدا نشان داد و در این زمینه با ارتقای قابل توجهی روبرو شدند. اپل در مراسم دیشب به این موضوع اشاره‌ای وبلاگ 9to5mac.ir نکرد و بنابراین به نظر می‌رسد مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در این زمینه تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، مهم‌ترین ویژگی جدید آیفون ۱۴ پرو محسوب می‌شود. در کنار افزایش رزولوشن، اندازه‌ی سنسور این دوربین هم به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از نسل قبلی است و بنابراین در محیط‌های تاریک می‌تواند عکس‌های بسیار بهتری را ثبت کند.

  • آیفون 13 را می‌توان در حافظه‌های 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه 4 گیگابایت حافظه رم خریداری کرد.
  • نتیجه این حرکت به وجود آمدن جزیره پویا است که بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد.
  • صفحه نمایش های بزرگ برای تمام نسخه های آیفون 14 و حذف ناچ یا بریدگی موضوعی است که اغلب کاربران، طرفداران و کارشناسان انتظار آن را می کشند.
  • این گوشی با طراحی جذاب و مشخصات بهبود یافته، توانست توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کند.
  • دو قابلیت ایمنی تازه به سری گوشی های جدید اپل اضافه شده است تا سلامت کاربر را تضمین نمایند.

پیش فروش این گوشی از تاریخ 9 اکتبر و عرضه رسمی آن نیز از تاریخ 16 اکتبر انجام خواهد شد. یک ضرب‌المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید «اگر خراب نیست، تعمیرش نکن». در این مطلب، بررسی اولیه آیفون 14 اپل را مطالعه می‌کنید تا ببینیم گوشی iPhone 14 از نظر مشخصات فنی، دوربین، باتری، طراحی و نرم افزار چه حرف‌هایی برای گفتن دارد. طبق شایعه‌های مختلف اپل توانسته سنسور تشخیص چهره سه بعدی یعنی Face ID را در زیر صفحه نمایش پنهان کند. این موضوع باعث جلب توجه کاربران بسیاری خواهد شد و همچنین ظاهر این گجت بسیار مدرن‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود.

بررسی پاور ای دیتا مدل ADATA XPG CORE REACTOR 850W

با این وجود، کیفیت بالاتر تصاویر 75 مگابایتی نسخه‌های پروی آیفون 14 اجازه‌ی ایجاد تغییرات بیشتر را به عکاسان حرفه‌ای می‌دهد. اگر اپل از دوربین سلفی زیر نمایشگر پشتیبانی کند، دیگر خبری از بریدگی، ناچ و دیگر مواردی که باعث پرت شدن حواس کاربران هنگام مشاهده فیلم می‌شود نخواهد بود. بدین ترتیب اپل می‌تواند توجه کاربران بیشتری را نسبت به گذشته به خود جلب کند؛ زیرا اکثر کاربرانی که از گوشی‌های شرکت اپل استفاده نمی‌کنند، ناچ بالای صفحه نمایش را آزار دهنده می‌دانند. این گوشی ناچ متفاوتی دارد و دوربین‌ دوگانه 12 مگاپیکسلی را در اختیار کاربران می‌گذارد. این دوربین 12 مگاپیکسلی در مقایسه با نسل قبلی از پیکسل‌های بزرگ‌تر برخوردار است ونور بیشتری جذب می‌کند.

بررسی اولیه آیفون 14 پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت

این تخمین ها از قیمت 799 دلار امریکا شروع می شود که البته بیشتر مربوط به آیفون 14 معمولی است. اما قیمت آیفون 14 مربوط به گوشی های پرو و پرومکس نسخه یک ترابایتی قدری متفاوت است. برخی معتقدند که آیفون 14پرومکس می تواند گران ترین گوشی تاریخ اپل و کلیه گوشی های دنیا باشد. حتی گمانه زنی برچسب 1700 دلاری روی گوشی Pro Max iphone 14 نیز وجود دارد. برای اینکه بیشتر متوجه عملکرد آیفون ۱۴ پرو مکس شوید، از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم.

بدون افزایش قیمت

سری آیفون 14 نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همچنان خبری از پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نخواهد بود. بنابراین اگر نسخه 128 گیگابایتی این گوشی‌ها را می‌خرید مجبور هستید تا مدت‌ها برای ذخیره کردن فایل‌ها، برنامه‌ها، بازی‌ها و تمام اطلاعات خود صرفه‌جویی کنید. توجه داشته باشید که نرم افزار از پیش نصب شده مقداری فضا را اشغال می‌کند و در واقع شما کمتر از 128 گیگابایت را در اختیار خواهید داشت. از طرفی می‌خواهیم بدانیم آیفون ۱۴ پرو و چیپ A16 Bionic در مقایسه با نسل قبل چقدر پیشرفت داشته است.