آیفون 14 از راه رسید! بررسی مشخصات و قیمت آیفون 14 در بازار ایران

علاوه بر این موضوع لنزهای دوربین دیگر از پنل پشتی بیرون نخواهند زد و سنسور و پنل پشتی در یک سطح تخت قرار خواهند گرفت. در ادامه به بررسی اطلاعات منتشر شده از زمان عرضه، قیمت، سخت افزار، صفحه نمایش و… خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است این اطلاعات فعلا در حد شایعه بوده و توسط منابع رسمی یا شرکت اپل تایید نشده‌اند. به همین دلیل منابع مختلف اعلام کردند همانند سری پرچمدار iPhone 11 که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، سری آیفون 14 نیز با سه دستگاه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اما اطلاعات جدیدی در اینترنت قرار گرفته و بر اساس آن‌ها این سری نیز همچنان از چهار عضو بهره خواهد برد.

  • به همین دلیل نمی‌توانید به آن قسمت از بازی یا منوی خاص دسترسی داشته باشید.
  • علاوه بر این موضوع نرخ تازه سازی این صفحه نمایش به دلیل استاندارد بودن گجت معادل ۶۰ هرتز است.
  • داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو و پرو مکس مجموعه‌ای کامل از هشدارها و اعلان‌ها را ارائه می‌دهد که ظاهرا بر اساس نیاز گسترش یا کاهش می‌یابند.
  • گفته می شود که طراحی آیفون 14 پرومکس همراه با قابلیت Pro Motion است.
  • به نظر می‌رسد گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، دستگاه‌های برجسته‌ای بودند که در رویداد اپل در ماه سپتامبر که چند روز پیش برگزار شد، معرفی شدند.
  • علاوه بر آن، دوربین جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض را نباید از قلم بیندازیم.

شایعاتی که به نظر جدی است و از سری بعدی آيفون بدون پورت لایتنینگ عرضه می‌شود. این خبر زمانی جدی‌تر می‌شود که اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا سارندگان دستگاه‌های دیجیتال را مجبور کند که کابل‌ها و شارژهای استاندارد را تا سال 2024 تولید و عرضه کنند. از این رو شرکت اپل به دنبال آن است تا حرکتی درست و به موقع را انجام دهد.

پیشرفت‌های بزرگ دوربین

البته اگر ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را فعال کنید، برخی از بخش‌های عکسی که برای صفحه قفل در نظر گرفته‌اید، دیده نمی‌شود چرا که یکسری ویجت‌ها و المان‌ها روی عکس قرار می‌گیرند. روشنایی صفحه نمایش هم به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این گوشی حداکثر روشنایی 2000 نیت را در فضای باز ارائه می‌دهد. البته متاسفانه امکان آزمایش درستی این ادعا در سالن رویداد وجود نداشته اما به احتمال وبلاگ 9to5mac.ir زیاد میزان روشنایی نمایشگر آیفون 14 پرو در مقابل نور خورشید مناسب خواهد بود. همچنین عدم جایگزینی پورت لایتنینگ با پورت USB تایپ C باعث تعجب برخی از حاضران در رویداد رونمایی اپل شد. به نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد این فناوری را در آیفون‌های 15 یا 16 به کار گیرد. چیزی که مسلم است، این بوده که شرکت اپل تا سال 2024 مجبور است که این تغییر را در گوشی‌های خود اعمال کند.

نظرات

البته باید اشاره کنیم که بر اساس اعلام رسمی وب‌سایت انتوتو، نتایج کسب شده توسط گوشی‌های مجهز به اندروید و iOS در این بنچمارک به دلیل تفاوت در API گرافیکی و کرنل، قابل مقایسه نیستند. با این حال امتیاز کسب شده توسط آیفون ۱۴ پرو نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس نزدیک به ۱۱۰ هزار امتیاز بیشتر شده و پیشرفت ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد که رقم قابل‌ توجهیست. بنچمارک انتوتو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های سنجش کارآیی گوشی‌های هوشمند است که تست‌های مختلفی را روی پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و حافظه دستگاه انجام می‌دهد.

باتوجه به اینکه استقبال از نسخه مینی آيفون بسیار کم شده، پیش‌بینی می‌شود اپل از تولید نسخه مینی برای آيفون 14 خودداری کند. با این حال شایعاتی نیز وجود دارد که در صورت عدم تولید نسخه مینی، یک مدل دیگر همانند آيفون 14 پلاس عرضه شود. طبق شایعات، انتظار می‌­رودآیفون 14از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آیفون 13 نداشته‌باشد. در مورد رنگ­‌های مختلف این گوشی باید بگوییم که یک منبع گفته­ است که طبق معمول رنگ‌­های گوناگون برای این مدل گوشی وجود خواهد داشت و احتمالاً رنگ آبی فعلی با آبی آسمانی روشن­تری جایگزین می­شود. همچنین یک منبع چینی نیز ادعا کرده که در کنار رنگ­های معمول آیفون، امسال رنگ بنفش تیره هم اضافه خواهد شد! علاوه بر این­ها، گزارشات نشان می­دهند که آیفون 14 وآیفون 14 پرواستاندارد با صفحه نمایش 6.1 اینچی، وآیفون 14 مکسیا پلاس نیز با صفحه نمایش 6.7 اینچی عرضه می­شوند.