بررسی محصول جدید اپل، گوشی آیفون 14 پرو مکس اپل آچار

این مدل از آیفون به اندازه آیفون 14 پرو مکس با دوربین حرفه ای 48 مگاپیکسلی و صفحه نمایش قدرتمندش جذابیت ندارد. اما برای کسانی که می خواهند یک مدل آیفون با قیمتی مناسب و کارکردهای مشابه را در اختیار داشته باشند، انتخاب معقولی است. اپل نسل جدید گوشی‌های آیفون را معرفی کرد تا تب و تاب جدیدی در دل طرفداران این گوشی لوکس به وجود آورد. در این بین گوشی‌های آیفون 14 و 14 پلاس قادر خواهند بود با قیمتی ارزان‌تر نسبت به مدل‌های پرو، بخش بزرگ‌تری از بازار را در اختیار بگیرند. در ترکیب امسال خبری از مدل مینی نیست و این مدل با گوشی iPhone 14 Plus جایگزین شده است. مدل استاندارد آیفون نیز مثل همیشه به عنوان مدلی مقرون به صرفه‌تر نسبت به مدل‌ها پرو ایفای نقش می‌کند.

  • عکس‌های RAW به عنوان‌ فایل‌های DNG شناخته می‌شوند که فضای زیادی را هم روی گوشی به خودشان اختصاص می‌دهند.
  • اسپیکرهای قرار گرفته روی این گوشی هوشمند حجم صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند و حتی می‌توانند صدای فضایی یا Spatial Audio پخش کنند.
  • گوشی اپل آیفون 13 توانایی انجام تمامی کارهای سنگین را مانند اجرای بازی‌ها با آخرین کیفیت و کارهای سبک شامل چک کردن شبکه‌های اجتماعی و سایر موارد دارد.
  • این گوشی با وزن 215 گرم، یک نمایشگر 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 1170 × 2532 پیکسل (تراکم پیکسلی 460ppi) و نرخ نوسازی 120 هرتز دارد که بیشینه روشنایی آن به 1200 نیت می‌رسد.

احتمالاً هر دو مدل آیفون 14 پرو تا 30 وات شارژ شوند، در حالی که آیفون 14 وآیفون 14 مکساز شارژ 20 واتی برخوردار خواهند بود. امیدواریم در سری جدید آیفون نه تنها عمر باتری بیشتر شود، بلکه شارژ سریع­تر نیز به آیفون 14 برسد. برخی از شایعات نشان می­دهند که آیفون 14 از تراشه A15 Bionic استفاده خواهد کرد؛ در حالی که انتظار می­رود نسخه پرو تراشه جدید A16 را دریافت کند. گفته­ها حاکی از آن است که هر چهار مدل آیفون 14 دارای رم 6 گیگابایتی هستند که نسبت به سری آیفون 13 افزایش قابل توجهی دارند. در مورد فضای ذخیره­سازی نیز انتظار داریم اپل همانند آیفون 13 از 128 گیگابایت حافظه شروع کرده و برای مدل­های پرو تا 1 ترابایت نیز ادامه دهد. طیبررسی آیفون 14متوجه شدیم که یکی از تغییرات جدیدی که در نسخه پرو آیفون 14 شاهد آن خواهیم بود، بزرگ­تر شدن فریم دوربین­ها است.

گجت نیوز آخرین اخبار گجتی و فناوری های روز دنیا

حالا به نظر می‌رسد در آیفون ۱۴ پرو کیفیت این حالت فیلمبرداری هم بهبود پیدا کرده است. دوربین‌های اولترا واید و تله‌فوتو هم تفاوت خیلی مهمی با نسل قبلی ندارند و باید ببینیم در عمل چه حرفی برای گفتن دارند. صفحه نمایش های بزرگ برای تمام نسخه های آیفون 14 و حذف ناچ یا بریدگی موضوعی است که اغلب کاربران، طرفداران و کارشناسان انتظار آن را می کشند. جالب است بدانید که از هنگام ایجاد پنل های OLED در گوشی های آیفون 14، انتظار صفحه نمایش همیشه روشن در بین کاربران به وجود آمده است؛ اما این انتظار ظاهرا قرار است برای آیفون 14 پرومکس و پرو محقق شود.

آیفون ۱۴ ارزش خریدن دارد؟

حالت Action Mode جدیدی هم برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که ابزار بسیار مناسبی برای فیلم‌برداری به شما می‌رود. استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی یک هدف دیگر هم دارد و آن زوم اپتیکال دو برابر است. در حالی که در زوم ایپتیکال این گوشی مشکلی مشاهده نمی‌کنید، اما باز هم احساس خواهید کرد که زوم این گوشی در مقایسه با زوم گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۲۲ اولترا کم می‌آورد. البته که زوم دیجیتال آیفون ۱۴ پرو مکس هم عملکرد خوبی ندارد و عکس‌ها در این حالت جزییات خودشان را از دست می‌دهند. از نظر ترکیب دوربین‌ها، آیفون ۱۴ پرو مکس شبیه به آیفون ۱۳ پرو مکس عمل کرده است؛ اما با این حال لنزها و حسگرهای متفاوتی روی ۱۴ پرو مکس قرار گرفته.

ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو مکس در مقایسه با ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو مکس اندکی افزایش یافته است. ظرفیت آیفون ۱۳ پرو مکس ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت بود و ظرفیت باتری آیفون وبلاگ 9to5mac.ir ۱۴ پرو مکس به ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعت افزایش پیدا کرده است. اپل ادعا کرده که با این افزایش ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو این گوشی اکنون می‌تواند تا ۲۹ ساعت کار کند.