مقایسه گوشی های ایفون 14 و ایفون 13

در کنار این سنسورها یک فلش دوگانه LED برای تصویر برداری در نور کم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و همچنین از یک سنسور سه بعدی TOF نیز پشتیبانی خواهد شد. این موضوع بدیهی است که سه عضو اصلی شامل نسخه‌های پایه (معمولی)، پرو و پرو مکس شوند. اما در اطلاعاتی که در دسترس قرار دارد به یک دستگاه دیگر به نام iPhone 14 Max اشاره شده و گفته می‌شود این نسخه از دوربین‌های بسیار با کیفیتی بهره خواهد برد. در این نسخه از آیفون می توانید تصاویر بهتر و با کیفیت تری در نور کم ثبت کنید. ویژگی های تازه ای مانند دکمه کمک اضطراری یا SOS و تشخیص تصادف به کمک ماهواره ها نیز معرفی شدند. با اینحال اپل جای سیم کارت استاندارد را در این گوشی و مدل معمولی اش حذف کرده است.

  • برای تعمیر دستگاه معیوب خود می توانید به اپل آچار نمایندگی تعمیرات اپل اعتماد کنید.
  • این دو گوشی جدید اپل بسیار قدرتمند و جذاب هستند و اگر بتوانید 999 دلار یا بالاتر هزینه کنید، کاملا ارزش خرید خواهند داشت و قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • در آیفون 14 پرو مکس ناچ از صفحه نمایش حذف شده و هم اکنون شاهد حضور جزیره دینامیکی در اطراف برش مخصوص دوربین های جلویی هستیم که طبق ادعای اپل، شیوه تعاملی جدیدی را برای کاربران فراهم آورده است.
  • لنز فوق عریض اکنون دارای پیکسل‌های بزرگتری است که نور بیشتری را وارد لنز می‌کند و حالت دوربین ماکرو را بهبود می‌بخشد.
  • یکی از چیزهایی که در این برگه به چشم می­خورد، اطلاعاتی درباره وزن گوشی­های سری جدید اپل است.

برای اینکه تفاوت این دو را بهتر درک کنید در ویدئو موجود چندین نمونه در کنار هم قرار داده شده است. معمولا اپل آخرین اطلاعات درباره گوشی جدید خود را مربوط به عمر باتری و شارژر ارائه می‌دهد. از این رو باید منتظر باشیم تا اطلاعات دقیق‌تری مبنی بر ویژگی‌های باتری و شارژر آیفون 14 منتشر شود. افشاگری‌ها و مشخصات احتمالی از این گوشی درمیان کاربران نقل‌وقول می‌شود.

فروش ورق فولاد در بازار ارز و بازارهای دیجیتال

ناچ یا بریدگی بزرگ و قدیمی آیفون‌های قبلی و حتی آیفون 14 معمولی و آیفون 14 پلاس امسال، با انتقاداتی همراه بوده و توی ذوق بسیاری از کاربران می‌زند. به همین دلیل کاربران اگر می‌خواستند چشمشان به این بریدگی روی نمایشگر گوشی های آیفون نیفتد باید به سراغ انواع گوشی های اندرویدی (از ارزان تا گران) می‌رفتند. اپل برای گوشی های iPhone 14 و iPhone 14 Plus از نسخه پیشرفته‌تر همان چیپست A15 Bionic استفاده می‌کند که در آیفون 13 سال گذشته نیز به کار رفته بود. اما مدل‌های Pro به تراشه جدیدتر، سریع‌تر و قدرتمندتر اپل یعنی A16 Bionic ارتقا پیدا کرده‌اند. این تراشه بر خلاف A15 که با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده بود، از فرایند ساخت 4 نانومتری بهره می‌برد.

کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت با سایت، ابزار آنلاین و بهترین برنامه‌ ها

صفحه نمایشی که روی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس قرار گرفته وضوح تصویر ۲۷۶۹ در ۱۲۹۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش OLED که حاشیه‌های کمی دارد و فضای بسیار خوبی را برای تماشای محتوای مختلف پیش روی کاربران قرار می‌دهد. ایفون ۱۴ پرو مکس در بحث طراحی تفاوت های بیشتری با نسخه عادی آیفون 14 دارد اما تنها در مقابل آیفون 14 پرو است که متوجه بزرگتری بودن آن می شوید.

علاوه بر این طراحی کناره‌های آن نیز از تیتانیوم می‌باشد که وجود تیتانیوم باعث افزایش استحکام و مقاومت گوشی نیز می‌شود. قسمت پنل پشتی آن نیز از روکش شیشه‌ای است که ظاهر زیبایی به آیفون 14 می‌دهد. عکس‌های RAW به عنوان‌ فایل‌های DNG شناخته می‌شوند که فضای زیادی را هم روی گوشی به خودشان اختصاص می‌دهند. 9to5mac البته که با خود اپلیکیشن پیش فرض آیفون هم می‌توانید این فایل‌ها را ویرایش کنید. ویژگی دیگری که به iOS 16 اضافه شده این است که اکنون متوجه تصادف هم می‌شود. حسگرهایی که روی این گوشی قرار گرفته‌اند متوجه این موضوع که تصادف کرده‌اید می‌شوند و می‌توانند به صورت خودکار با اورژانس ارتباط برقرار کنند.