بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی آیفون 14 پرو مکس اپل Apple iPhone 14 Pro Max زومیت

بررسی اولیه آیفون 14 پرودر نسخه پرو آیفون 14 بخش دوربین نیز بهبود یافته و لنز 48 مگاپیکسلی آن همانند گوشی‌های اندرویدی برای خلق تصاویر بهتر و با کیفیت‌تر، چهار پیکسل را در یک پیکسل بزرگ‌تر ترکیب می‌کند. علاوه‌بر‌این به گفته اپل، لنزهای اولتراواید و تله فوتو با حفظ همان کیفیت قبلی به روز شده و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth نیز دارای فوکوس خودکار شده است. از این گذشته، همه دوربین‌ها از Photonic Engine جدید اپل بهره خواهند برد. به نظر می‌رسد گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، دستگاه‌های برجسته‌ای بودند که در رویداد اپل در ماه سپتامبر که چند روز پیش برگزار شد، معرفی شدند. این دو گوشی با ویژگی‌های جدید و بهبودهایی که تجربه کردند، نسبت به سایر گوشی های اپل برتری پیدا کرده‌اند.

  • این تراشه احتمالا A16 نام دارد و در مقایسه با A15 Bionic که برای آیفون 13 معرفی شده بود، افزایش قابل توجهی در عملکرد پردازنده و گرافیک ارائه می‌دهد.
  • موضوع هیجان‌انگیز در قسمت دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو مکس این است که از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده شده است.
  • این موضوع دقیقا به حذف ناچ بالا صفحه نمایش اشاره می‌کند و اپل می‌تواند اولین کمپانی تولید کننده گوشی هوشمند باشد که سنسور تشخیص چهره سه بعدی را در زیر نمایشگر قرار می‌دهد.
  • امیدواریم در سری جدید آیفون نه تنها عمر باتری بیشتر شود، بلکه شارژ سریع­تر نیز به آیفون 14 برسد.

ایفون 14 پرو مکس کی میاد یکی از سوالات پرتکرار کاربران است، این محصول هم زمان با سایر اعضای آیفون 14 در شهریورماه معرفی شده و مهر ماه عرضه خواهد شد. با توجه به روند بازار عموما دو هفته پس از عرضه جهانی، واردات این دستگاه به ایران نیز اوج گرفته و قیمت ها پس از کذشت مدتی به بهترین حالت خود می رسد. این 9to5mac رنگ ها عموما تفاوت زیادی در قیمت آیفون 14 پرو مکس ایجاد نمی کنند، اما به صورت معمول، رنگ مشکی با توجه به مشتریان بیشتر و مخاطبین بالاتری، قیمتی بالاتری از سایر نسخه ها دارد. هنوز رنگ دیگری برای این دستگاه در نظر گرفته نشده اما ممکن است اپل در میانه عمر این دستگاه، از رنگ دیگری نیز رونمایی کند.

اخبار مرتبط

به عبارتی بهتر آيفون 14 از نظر داشتن لبه‌های صاف شبیه سری 12 خواهد بود. همچنین ممکن است اپل یک دکمه‌ای را در مرکز آيفون 14 در نظر بگیرد که به عنوان دکمه پاور استفاده شود. مدت زمان زیادی از رونمایی و عرضه آیفون 13، پرچم‌دار شرکت اپل نمی‌گذرد. این دو گوشی جدید اپل بسیار قدرتمند و جذاب هستند و اگر بتوانید 999 دلار یا بالاتر هزینه کنید، کاملا ارزش خرید خواهند داشت و قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این فضا به اندازه‌ای بزرگ است که دو مجموعه اطلاعات را در خود جای دهد.

دلایلی برای نخریدن آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

اپل حتی وضوح دوربین را نیز تغییری نداده و از همان دوربین 12 مگاپیکسلی برای سنسور اصلی و فوق عریض استفاده می‌کند، اما اکنون دیافراگم آن ارتقا پیدا کرده است. بر این اساس در سنسور اصلی، دیافراگم از f/1.5 به f/1.6 تغییر کرده است. این همان سنسوری است که مدل‌های آیفون 13 پرو در سال 2021 داشتند و به این ترتیب امکان ثبت عکس‌های بهتر در نور کم فراهم شده است. وضوح تصویر چنین صفحه نمایشی برای یک دستگاه ۷۹۹ دلاری از کمپانی اپل بسیار مناسب بوده و این نمایشگر می‌تواند توجه علاقه‌مندان به آیفون‌های ارزان قیمت را به خود جلب کند. علاوه بر این موضوع نرخ تازه سازی این صفحه نمایش به دلیل استاندارد بودن گجت معادل ۶۰ هرتز است.

بررسی اولیه آیفون 14 پرو از لحاظ نمایشگر

همانطور که بالاتر به طور مختصر اشاره کردیم، آیفون 14 در پنج رنگ مختلف به بازار عرضه می‌شود؛ از جمله رنگ جدید بنفش که خیره‌کننده و زیبا به نظر می‌رسد و رنگ‌های آبی، سفید، مشکی و قرمز هم وجود دارند. این گوشی مانند مدل‌های قبلی خود در برابر نفوذ آب مقاوم است و از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند. مگ سیف یا پشتیبانی از شارژر بی سیم مغناطیسی هم در این مدل حضور دارد. در نهایت می توان گفت قابلیت چشمگیر و خاصی در iPhone 14 plus وجود ندارد تا کاربران را مجاب به خرید آن کند. با اینحال گزینه ای مناسب برای کسانی است که می خواهند بدون پرداخت هزینه بیشتر از سری جدید گوشی های اپل بهره مند شوند. این گوشی می تواند با گلکسی S22 پلاس از سامسونگ و گوگل پیکسل 7 پرو گوگل رقابت کند.