مقایسه دوربین ایفون 14 پرو مکس و ایفون 13 پرو مکس + ویدیو

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که آیفون 14 پرو به ۸ گیگابایت حافظه‌ رم مجهز خواهد شد. وب سایت‌هایی در اینترنت وجود دارند که اکثر آن‌ها تصاویری از طراحی احتمالی دستگاه را منتشر می‌کنند. در این مطلب با تعدادی از این تصاویر مواجه خواهید شد و لازم به ذکر است این تصاویر تنها مربوط به نسل قبلی یا طراحی احتمالی پرچمدار آینده اپل هستند. اپل تصمیم گرفته مدل استاندارد آیفون 14 را مانند قبل با یک نمایشگر دارای پنل OLED به میدان بفرستد. این نمایشگر 6.1 اینچی قادر است تصاویر را با رزولوشن تا 2532 در 1170 پیکسل به نمایش بگذارد و از نرخ بروزرسانی تا 60 هرتزی پشتیبانی نماید.

  • به نظر می‌رسد اپل قصد دارد درگاه لایتنینگ را رها کرده و به جای آن به سراغ اتصال USB-C برود.
  • کسانی که با صفحه نمایش بزرگ احساس بهتری دارند می توانند این نسخه را خریداری نمایند.
  • با این حال در ظاهر، افراد می‌توانند با لمس یا کشیدن انگشت خود روی این قسمت شکل آن را تغییر داده و یک عملیات را فعال یا غیرفعال کنند.
  • سنسور فوق عریض نیز مانند آیفون 13 از دیافراگم f/1.8 برخوردار خواهد بود.
  • فریم آلومینیومی آیفون 14 باعث شده که نسبت به برادر Pro خود بسیار سبک‌تر باشد و تقریبا 172 گرم وزن دارد.

برای ثبت تصاویر در گوشی آیفون 14 از دو حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده شده که البته با توجه به پیشرفت فناوری، در ثبت تصاویر نسبت به نسل قبل بهتر عمل می‌کنند. دوربین سلفی نیز به قابلیت فوکوس خودکار تازه‌ای مجهز شده که کیفیت تصاویر سلفی را بالا برده است. با توجه به اینکه در iPhone 13 Pro و 13 Pro Max دارای نمایشگری با وبلاگ 9to5mac.ir نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هستند، انتظار می‌رود که تمامی مدل‌های آيفون 14 نیز از این قابلیت بهره‌مند باشند. علاوه براین شرکت اپل این گوشی را با یک پنل مدل LTPO یا یک فناوری نکامل یافته بهتر برای نمایشگر عرضه خواهد کرد. بسیاری از افراد انتظار دارند آیفون 14 با قیمت نسل قبلی خود یعنی آيفون 13 مطابقت داشته باشد.

بررسی محصولات مشاهده همه بررسی‌ها

اگر از کیفیت این مطلب راضی بودید یا انتقاد و پیشنهادی داشتید، در بخش نظرات برای ما بنویسید؛ در بررسی گوشی های موبایل همراه تکنولایف باشید. شیشه های قرار گرفته روی صفحه نمایش و لبه پشت دستگاه نیز در مقابل نسل قبلی مقاومت بیشتر از خود نشان داده و به خوبی در مقابل ضربات از خود مقاومت نشان می دهد. در آیفون 14 پرو مکس ناچ از صفحه نمایش حذف شده و هم اکنون شاهد حضور جزیره دینامیکی در اطراف برش مخصوص دوربین های جلویی هستیم که طبق ادعای اپل، شیوه تعاملی جدیدی را برای کاربران فراهم آورده است. تنها چیزی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که آیفون ۱۴ پرو مکس یک مدل بنفش هم رنگ دارد. رنگی که این گوشی‌ را در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس و ایفون ۱۲ پرو مکس متمایز می‌کند. در غیر این صورت خیلی راحت می‌توان آیفون ۱۴ پرو مکس را با آيفون ۱۳ پرو مکس اشتباه گرفت.

۱۳ پیش بینی سیمپسون ها که هنوز به واقعیت تبدیل نشده اند

به طور کلی آیفون 14 جهش و تغییر بزرگی نسبت به 13 همراه نخواهد داشت؛ با این حال اگر صاحب یکی از آیفون‌های 12 به قبل هستید آیفون 14 ارتقا و ارزش خرید خوبی دارد. در غیر اینصورت آیفون 13 همچنان پاسخگو تمام نیازهای کاربران خواهد بود. این طراحی شامل لبه‌هایی تخت و صیقل خورده همراه با قاب دوربین دوگانه می‌شود. در لبه سمت راست نیز کلید‌ پاور و سمت چپ کلید کم/زیاد صدا همراه با دکمه سایلنت وجود دارند. در لبه انتهایی گوشی نیز اسپیکرهای استریو و درگاه شارژ لایتنینگ دیده می‌شوند. پنل جلویی دستخوش تغییر شده است، اکنون آیفون 13 ناچ کوچک‌تری دارد که میزان نرخ صفحه نمایش به بدنه را افزایش می‌دهد.

دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو مکس؛ دوربین بزرگ‌تر، عملکرد فوق‌العاده در شب!

یکی از ویژگی‌های اختصاصی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آن‌هاست. آیفون 14 اپل هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت افزاری نسبت به مدل‌های Pro گزینه معمولی‌تری است و همین امر باعث می‌شود که پیشنهاد خرید آیفون 14 پرو در سال جاری جذاب‌تر از سال‌های گذشته باشد. یک منبع به نام DigiTimes اعلام کرد این احتمال نیز وجود دارند انجام فرآیند تولید تراشه شرکت اپل به یک پردازنده ۳ نانومتری ختم شود.